X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
חברת אלומות מג הנדסה בע"מ מכרה לאולמרט באוקטובר 2004 דירה בירושלים במקום יוקרתי במחירי עלות (1.25 מיליון דולר) שווי המתנה האסורה: 320 אלף דולר
▪  ▪  ▪

הפרשה הנחשפת כאן לראשונה הינה מהחמורות ביותר בישראל: אהוד אולמרט - שר בממשלה, ראש העיר ירושלים לשעבר, המכהן בתקופה הרלוונטית כממלא-מקום ראש הממשלה, מחזיק בתיק משרד התעשיה והמסחר, מחזיק תיק מנהל התכנון, יו"ר מנהל מקרקעי ישראל ומחזיק תיק רשות השידור, מקבל שוחד. פשוטו כמשמעו.
לתחקיר המלא ליחצו כאן
אין מדובר בטובת הנאה קטנה, אלא בשוחד בסכום הנאמד בכ- 320 אלף דולר. השוחד ניתן באוקטובר 2004, בצורת דירה במחיר נמוך במיוחד בבניין ברח' כרמיה 8 בירושלים. המכירה לאולמרט בוצעה למעשה מצד החברה המוכרת, במחיר העלות. יאמר כאן, כי טובת ההנאה שקיבל אולמרט מרוכש ביתו בכ"ט בנובמבר (בירושלים), דניאל אברמס - הנושא נבדק עתה על-ידי מבקר המדינה - הינה קטנה ביחס לשוחד שקיבל בעסקת כרמיה. הנושא העיקרי עתה הינו קבלת הדירה במחיר מתנה במושבה הגרמנית בירושלים.
התחקיר שלהלן מתבסס על מידע שהגיע לידי. הוא נחשף עתה לראשונה, בשלמותו, באתר מחלקה ראשונה (Nfc.co.il). החשיפה מתאפשרת בזכות החוזים שהובאו לידי ומידע נוסף. התחקיר מגלה כיצד פעלו אולמרט ושותפיו בדרך מתוחכמת כדי להסוות את השוחד שניתן; וכיצד השתמשו בעסקת נדל"ן מורכבת כדי לטשטש את מתן השוחד.
המידע כולל מסמכים מהם ניתן ללמוד על העניינים שלהלן: היקף השוחד שקיבל אולמרט; השירות שביצע עבור מהנדס העיר ירושלים, אורי שטרית, שסייע לאולמרט ושותפיו בפרשה זו, וצורף באחרונה על-ידי אולמרט לרשימת קדימה לכנסת ה- 17; והתמורה הפנטסטית שבה זכתה היזמית - חברת אלומות מג הנדסה בע"מ, תמורת השוחד שהעניקה לאולמרט.
יודגש, כי בזכות מעמדו המיוחד ומהלכיו של אולמרט, העניקו ועדת השימור והוועדה המקומית בירושלים היתר לבניית הבית החדש שרכש אולמרט בפרויקט בכרמיה, וזאת בניגוד לתב"ע ותוך עקיפת החוק. זו התמורה המרכזית שקיבלה חברת אלומות בגין השוחד.
האישורים ניתנו בוועדות כדלהלן:
- ועדת השימור קיימה שני דיונים: הראשון ביום 25.07.05 והשני ביום 29.08.05. דובר עיריית ירושלים אישר: "לאחר חוות דעת הנדסית, אישרה הוועדה את האפשרות של פירוק הבניין והרכבתו מחדש";
- ביום 02.01.06 התכנסה הוועדה המקומית ושמעה עשר התנגדויות. דובר עיריית ירושלים מסר לגבי אותו הליך: "הוועדה החליטה לאשר את הבקשה בתנאים שונים בעקבות ההתנגדויות. למתנגדים זכות ערר בוועדת הערר. עד כה התקבל ערר אחד שטרם נידון".
בשל קשר השתיקה בתקשורת - המחבל בהליך הדמוקרטי בישראל, העברתי (28.2.06) את התחקיר המלא, הכולל את המסמכים הרלוונטיים, גם לטיפולם של היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, ככל שיימצאו לנכון.
לפי בדיקות שערכתי אני סבור, כי הממצאים טעונים חקירה מהירה וממצה.
לתחקיר המלא ליחצו כאן
תגובת משרד ראש הממשלה:
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לחשיפה: "גם היום כמידי יום מנסה יואב יצחק 'לחשוף סנסציה' חדשה וגם היום, כמידי יום, בין החשיפה כביכול לבין האמת אין דבר וחצי דבר. מ"מ רה"מ אהוד אולמרט, רכש ב-12.10.04 דירה ברחוב כרמיה 8 תמורת 1,200,000 דולר, ששולמו במלואם. טרם רכישת הדירה התחייב הקבלן כי בידיו אישור עקרוני מוועדת השימור העירונית להריסת הבית.
בחוזה הרכישה מצויין, כי מר אולמרט רשאי לבטל את עסקת הרכישה באם לא יצליח הקבלן להשיג את כל הנדרש לבניית הבית. יצויין, כי בניגוד מפורש לדברי יואב יצחק, עד עתה - כשנה וחצי לאחר הרכישה, עדיין לא ניתן היתר בנייה לנכס. מ"מ רה"מ לא שוחח בנושא זה עם איש בעיריית ירושלים וגם טענותיו אלו של יואב יצחק הן מגוכחות.
מר אורי שטרית צורף לרשימת קדימה בשל איכויותיו וניסיונו. הוא מוקם במקום ה-48 ברשימת קדימה לכנסת ה-17 ואנו משוכנעים כי ב-28 למרץ הוא ייבחר לכנסת בזכות".

תאריך:  28/02/2006   |   עודכן:  01/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
השופטת נאור: "הלקח ממקרה זה הוא שעל המציעים במכרזים, הבנקים וועדות המכרזים, להקפיד על דרישות הערבות שבמכרז הקפדה יתרה"
גלית יצחק
זאת לעומת 10.4 בשנת 2004    מספר המובטלים ב-2005 עומד על כ-244 אלף איש    כך על-פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
יפעת גדות
לטענת חברת החשמל, הגופים הירוקים מטעים את תושבי תל אביב, החשופים בעיקר לזיהום אוויר מהתחבורה    הפחדת הציבור לא תפתור את הבעיות האמיתיות שמעכבות את הפעלת צינור הגז הטבעי
מירב לוי
תוכנית הלימודים תפגיש את התלמידים עם נגנים מהתזמורות הנבחרות    המטרה: להעלות את מודעות התלמידים למטען הרגשי והקוגניטבי שבמוזיקה    בחודשים הקרובים ייערכו עשרות קונצרטים במוסדות החינוך
יפעת גדות
החוקרים גילו, כי גברים שסבלו מדלקות נטו למות פי שלושה מגברים שלא סבלו מדלקות. נשים שסבלו מדלקות נטו למות פי 1.8 יותר מאחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il