X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרכז אישר את תוכניתו של נתניהו להעברת הכוח ממנו לידי כלל המתפקדים נתניהו: באנו לעשות את המעשה הנכון למדינה איתן: אנו זקוקים להחלטה הזו
▪  ▪  ▪
החברים מצביעים [צילום: ערוץ 10]

מרכז הליכוד אישר ברוב גדול את הצעתו של יו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, לפיה יבוצע תשונה שיטת הבחירות הפנימיות במפלגה (יום ד', 1.3.06). המשמעות המעשית: המרכז מוותר על כוחו ומעביר את זכות ההכרעה למתפקדי הליכוד.
כבר עם בפתיחת הכינוס זכה נתניהו לניצחון, כאשר בית הדין של התנועה אישר קיום הצבעה גלויה. בהצבעה פומבית תמכו מרבית החברים, וזו אושרה ברוב גדול.
יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, עלה לבימה והסביר לחברי המרכז את הסיבות לתוכניתו. לדבריו, המהלך נועד לשרת את המפלגה ואת הערך הדמוקרטי. "ההצעה שאני מביא היום טובה לליכוד ולכל המפלגות. זה למען ליכוד פתוח יותר, גדול יותר ודמוקרטי יותר". הוא ציין, כי למרות שברור לו שמדובר בהליך קשה לחברי המרכז, הוא בטוח שהחברים יתמכו בו.
"באנו לעשות את המעשה הנכון למדינה. באנו ליישם את הסיסמא - הליכוד מתחדש", הוא הוסיף: "הם [קדימה] רואים ישראל שימיה היפים מאחוריה ואנחנו רואים ישראל שימיה היפים ביותר לפניה. אנחנו רואים עם שגבר על כל המכשולים ומי שאינו מאמין בחוזקו של העם לא יכול להנהיג את העם. מבחינתם, העיקר הוא לטמון את הראש בחול ושיעבור שבוע ועוד שבוע ועוד שבוע עד הבחירות. לבת יענה תמיד יש שקט".
"אני מאמין שהעם ייבחר בהנהגה שמאמינה בעם. אנו חייבים להוכיח שאנו שמים את טובת המדינה לפני כל שיקול אישי" - אמר בפנייתו לחברי המרכז.
תוכניתו של יו"ר הליכוד עברה שלב אחד, כאשר בשבוע שעבר החליטה ועדת החוקה, כי רשימת הליכוד הארצית לכנסת תיבחר על-ידי כלל מתפקדי הליכוד, ונציגי האזורים ייבחרו על-ידי כלל המתפקדים באותו איזור. כעת טעונה ההחלטה את אישור מרכז הליכוד, שחבריו הם למעשה המפסידים הגדולים של המהלך.
ח"כ גדעון סער אמר בנאומו בפני החברים, כי "המהלך הזה יביא אותנו לליכוד פתוח ודמוקרטי יותר אשר יזכה לאמון העם". סער פנה לחברי המרכז ואמר: "תיראו מי תוקף אותנו. מחנה פליטים שאין בו שום דבר דמוקרטי ובו לא הייתה אפילו ועדה מסדרת. רק איש אחד".
ח"כ מיקי איתן אמר, כי "השאלה היא לא האם אנחנו מושחתים או צודקים - השאלה היא האם אנו קשובים לרחשי לב הציבור. 3,000 חברי המרכז נשארו בתנועה בגלל אידיאולוגיה. עכשיו נצביע עבור מהלך שיש לו תמיכה ציבורית רחבה ביותר". לדבריו, "לא בטוח שזה יוסיף לנו 10 מנדטים, אבל כל מנדט חשוב".
"אנו זקוקים להחלטה הזו. אל תעזבו אותנו ותחזירו אותנו למערכה ללא תחמושת. תנו לליכוד לנצח", הוסיף איתן.
ח"כ עוזי לנדאו ציין בפני חברי המרכז: "אני אינני אוהב את ההצעה הזו, אבל אצביע בעד. המציאות אומרת שצריך להצביע בעד ויש כ- 20 מנדטים שתומכי ליכוד שעברו לקדימה ואנחנו רוצים להחזיר אותם הביתה".
עוד בטרם הכינוס נדרש בית הדין של התנועה להחליט: האם הוא מאשר את כינוס המרכז ואם ההצבעה תהיה חשאית או גלויה. על-פי הערכות, קודם לכינוס בית הדין, נתניהו מעדיף הצבעה גלויה אשר בה יש לו סיכוי גדול יותר להעביר את היוזמה.
הדיעות במפלגה באשר להצלחת המהלך חצויות. חברי מרכז רבים, שבלשון המעטה 'לא אוהבים' את היוזמה החדשה, אומרים כי בכוונתם לפעול לטרפוד המהלך. מנגד, בכירי הליכוד, הנתמכים גם הם בחברי מרכז, אומרים כי המהלך רק יועיל לליכוד.
על-פי היוזמה, מתפקדי הליכוד המתגוררים במרכז הארץ למשל, יוכלו לבחור רק מועמד המתמודד על משבצת מחוז המרכז. על-פי המצב כיום, כל אחד מחברי המרכז יכול היה להצביע עבור כל אחד מהמתמודדים, ללא קשר למיקומו הגיאוגרפי.

תאריך:  01/03/2006   |   עודכן:  02/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מדובר בהסכם, אשר עקרונותיו נוסחו ביולי שעבר, אשר יאפשר להודו גישה לציוד גריעני אמריקני ולמעשה לפתוח ערוץ עם מדינות אחרות אשר יוכלו "לעשות עסקים" עם ניו דלהי
הדר פרבר
הכלב נשך ילד ושכנתו ופצע אותם במצב קל עד בינוני    המשטרה יודעת את זהות בעליו של הכלב
הדר פרבר
שידרו את התמונות בזמן צפיית-שיא    בחודש האחרון הקפיאה הממשלה המלזית את רשיונם של שלושה עיתונים מקומיים בעקבות פרסום הקריקטורות
יפעת גדות
'תסמונת על-שם לינץ' אחראית על כ-3%-4% ממקרי סרטן המעי הגס
עידן יוסף
חיזוק הקשתות, ריצוף אולם התפילה מחדש, והתקנת מיזוג ומערכת התאורה הם חלק מהפעולות לשיפוץ קשת וילסון בכותל, הנשלמות בימים אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il