X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתוך פרויקט של 1,070 דירות יונה קנה את חלקה של סו"ב ב-37 מיליון שקל המינהל: שיתוף "נתין זר" עלול לפגוע בעיסקה למכירת מגרש
▪  ▪  ▪

היזמים בועז יונה ונסים סגרון מכרו עד היום 49 מתוך 106 דירות בשני בנינים שהם בונים בפרויקט "חופים", בחוף הים של חדרה. המכירות החלו לפני שנה, וזוהי פתיחה איטית לפרויקט הגדול, האמור להיות בן 1,070 דירות. שני הבנינים משווקים גם ליהודי צרפת וקנדה.
השבוע נחשפו הנתונים המלאים על הפרויקט, אחד הגדולים בתחום המגורים בארץ. חפציבה וסוללל בונה היו שותפות 50-50 בפרויקט. בספטמבר 2005 מכרה סולל בונה את חלקה ליונה ב-11.1 מיליון שקל, במסגרת מדיניות החברה לצאת מיזמות בניה. יונה גם קיבל על עצמו לפרוע את חובות סולל בונה לבנקים (בעיקר לאומי ומזרחי) בגין הפרויקט, 26 מיליון שקל, כך שהתמורה הכוללת לעיסקה היא 37 מיליון שקל. המכירה עדיין לא הושלמה פורמלית, ומצפים להשלמתה הקרובה, לאחר שהבנקים יתנו אישור סופי.
חברה של נסים סגרון, בן 50, יזם נדל"ן מצרפת, קנתה את חלקה של סולל בונה. סגרון שילם לפי שעה בהלוואות בעלים, 16 מיליון שקל, ששימשו למימון בניית הבנינים הראשונים, לקניית מגרש מסחרי ולתשלום חלק מהכספים לסולל בונה. סגרון בנה באחרונה 1,500 דירות בטולון, צרפת, ומכר אותן ב-800 מיליון אירו. הוא פעיל בעיסקי בניה וסחר בדרום צרפת, ברביירה ובלוסקמבורג. בבעלותו גם קומת משרדים ב"בית הטקסטיל" בת"א, וכן כמה מגרשים נוספים.
לסגרון כתובת בישראל, אך הוא אזרח צרפתי. יונה וסולל בונה קנו במאי 2003 ממינהל מקרקעי ישראל מגרש ל-161 דירות, כחלק מהפרויקט, ב-7.1 מיליון שקל. המינהל הבהיר, כי אם "נתין זר" יהיה שותף בעיסקה, תהיה זו סיבה טובה לבטל את ההסכם. מקורות נדל"ן אומרים, כי מטרת סעיף זה בהסכמי המינהל היא למנוע מכירת מגרשים בארץ ללא-יהודים, וכמובן שאין בעיה עם סגרון.
המוכרים: 7 בעלים פרטיים
היזמים קנו בעבר את יתרת המגרשים, בדרך כלל בעיסקות אחוזים, מבעלים פרטיים, על-פי הפירוט הבא: מגרשים ל-216 דירות מחברת נופי ים, בבעלות דני משה, בעיסקה לפי 19.5%; מגרשים ל-189 דירות, מקבוצת גילץ, בעיסקה לפי 19.5%; מגרשים ל-149 דירות, מחברת משה כהן, בעיסקה לפי 21%; מגרשים ל-101 דירות, מאבשלום רוטמן, בעיסקה לפי 18%; מגרשים ל-100 דירות מחברת וינטר-גרדן, בעיסקה לפי 18%, שיומרו ל-17 מיליון שקל במזומן (העיסקה עדיין לא בתוקף, כי חסר אישור של בנק הפועלים); מגרש ל-58 דירות מקבוצת שטרסמן, ב-7.1 מיליון שקל; מגרש ממשפחת זיוה הלברשטיין, ל-45 דירות, בעיסקה לפי 21%; מגרש ל-12 קוטג'ים, מרוטמן, בעיסקה לפי 24%.
סך הכל מותר לבנות כיום 1,031 דירות. היזמים יבקשו מעיריית חדרה לאשר הגדלת כמה בנינים, על-פי תיקון שבס, וכך להגיע ל-1,070 דירות. הם מעריכים, שבשנת 2006 יבנו 140 דירות וימכרו 110. להערכתם, תסתיים בניית הפרויקט בעוד 7 שנים.
היזמים מתכננים לבנות גם מרכז מסחרי צמוד, על מגרש בן 2.25 דונם, שקנו ב-450 אלף דולר. ההוצאה הכוללת, עם מסים והטל השבחה, תגיע ל-800 אלף דולר.
"חופים" גייסה בשבוע שעבר 130.7 מיליון שקל באג"ח. הכסף מיועד לתשלום לכמה בעלי מגרשים (המקבלים מיקדמות במקום חלק מהתשלום לפי אחוזים), לתשלום הוצאות פיתוח בכ-23 מיליון שקל לעיריית חדרה, לתשלום 9 מיליון שקל לסולל בונה ועוד. 35 מיליון שקל מיועדים לרכישת נדל"ן נוסף באיזור בעתיד.
בועז קנה את סו"ב גם במודיעין עילית
היזם בועז יונה קנה גם את חלקה של סולל בונה, 50%, בפרויקט משותף לשתי החברות במודיעין עילית, מעבר לקו הירוק. המדובר במגרשים לבנית 411 דירות. לא נמסר המחיר ששילם יונה.
הפרויקטים בחדרה ובמודיעין עילית היו במסגרת הסכם בין החברות, מאפריל 2003, לכניסה לשורת פרויקטים משותפים בבניה למגורים. לאחר שסולל בונה נקלעה להפסדים כבדים, החליטה הנהלת שיכון ובינוי, כי היא לא תכנס לפרויקטים חדשים, ותמכור את חלקה בקיימים.

תאריך:  01/03/2006   |   עודכן:  01/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עם זאת נקבע, כי מחיר השכירות הנמוך יחסית עומד ב"מבחן הסבירות"    המבקר טוען: אולמרט לא מסר למבקר דיווח מלא כפי שמחייב החוק וגם מסר דיווח כוזב בתקשורת
אלעזר לוין
המדינה תבנה ישוב קהילתי-חקלאי, המיועד לציבור הדתי-חרדי שפונה מגוש קטיף
שלומי דיאז
השייח אבו-טיר נעצר כשהגיע לבית החולים בירושלים    לפני שבועיים נחקר תחת אזהרה וקיבל צו הרחקה מהר-הבית לתקופה של 15 יום
שלומי דיאז
על-פי רשות המיסים, התחמקו מלשלם כמיליון שקל    נעצרו, נחקרו ושוחררו בערבות
הדר פרבר
המפגינים נושאים כרזות עם סיסמאות כמו, "בוש הרודן, לך הביתה" ו"מוות לאמריקה, מוות לבוש"    זהו המשך ישיר להפגנות שבהן השתתפו גם תומכי השמאל, המתנגדים למדיניות האמריקנית בעירק ובאפגניסטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il