קבוצת בזק הרוויחה בשנת 2005 591 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי של כ- 621 מיליון ש"ח בשנת 2004, קיטון של כ 5%. כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה שהתפרסמו הערב (ד', 1.3.06).
בחברה מציינים, כי ההפרש בין התוצאות נובע בעיקר מאיחוד לראשונה של פלאפון ודי.בי.אס (Yes) בתקופה המדווחת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
רווח נקי של 44 מיליון הרווח הנקי של קבוצת בזק ברבעון הרביעי של שנת 2005 הסתכם ב- 44 מיליון ש"ח לעומת 104 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי לשנת 2004 (קיטון של כ 58%). הירידה ברווח מוסברת בירידה בהכנסות מסיבות עונתיות וימי חג, וכן בשל הפרשה להטבה מיוחדת לעובדים והפרשה להקטנת מלאי. הרווח הנקי למניה לשנת 2005 הסתכם ב- 0.227 ש"ח ל- 1 ש"ח ערך נקוב לעומת רווח של 0.238 ש"ח למניה בשנת 2004.
הכנסות: 11.10 מיליארד ש"ח הכנסות קבוצת בזק בשנת 2005 עמדו על 11.10 מיליארד ש"ח לעומת כ- 9.27 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ 20%. הגידול בסך 1.99 מיליארד ש"ח נובע מאיחוד לראשונה של פלאפון ודי.בי.אס (Yes) שבוצע במהלך שנת 2004.
הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2005 הסתכמו ב-2.759 מיליארד ש"ח לעומת 2.776 מיליארד ש"ח ברבעון הרביעי בשנת 2004, כמעט ללא שינוי.
בשנת 2005 הוצאות ההפעלה והכלליות של קבוצת בזק הסתכמו ב- 7.19 מיליארד ש"ח לעומת כ- 5.57 מיליארד ש"ח בשנת 2004, גידול של כ 29%. ההפרש נובע בעיקרו מאיחוד לראשונה של דוחות פלאפון ו- Yes.
ברבעון הרביעי של שנת 2005 הוצאות הפעלה וכלליות של כלל החברות בקבוצת בזק הסתכמו ב- 1.852 מיליארד ש"ח, לעומת 1.830 ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי של קבוצת בזק בשנת 2005 הסתכם ב-1.317 מיליארד ש"ח לעומת רווח תפעולי בסך 1.392 מיליארד ש"ח בשנת 2004, קיטון של כ 5.5%. הקיטון ברווח התפעולי נובע בין השאר משחיקת רווחיות של המגזרים העיקריים בהם פועלת הקבוצה מלבד תחום הטלוויזיה הרב ערוצית (Yes).
מנכ"ל בזק יעקב גלברד אמר עם פרסום הדוחות השנתיים, כי קבוצת בזק תתמקד בשנה הקרובה בהשקת מוצרים חדשים ובהתמקדות בלקוח ובצרכיו.
"שוק התקשורת הישראלי היה בשנת 2005 - כמו תמיד אבל דומה שהשנה במיוחד – שוק תוסס ודינמי רווי התרחשויות. המהלך המשמעותי ביותר היה היווצרותן של קבוצות תקשורת גדולות ששמו לעצמן מטרה להתחרות בקבוצת בזק. הן מיזוג הכבלים עליו התבשרנו רק בשבוע שעבר, ועוד קודם רכישת סלקום בידי קונצרן איי די בי, הם מהלכים שהופכים את שוק התקשורת במהירות לזירה של שחקנים גדולים וחזקים שנגיסה בנתח השוק של קבוצת בזק היא עבורם מטרה מוצהרת וברורה", אמר.
עיקרי התוצאות פלאפון בשנת 2005 שמרה פלאפון על יציבות בהכנסות בעיקר בזכות הצלחה בגיוס של 211 מנויים חדשים ובשימור מנויים קיימים אשר הביאו לגידול של כ- 10% במספר מנויי החברה.
הכנסות פלאפון לשנת 2004 הסתכמו ב- 4.428 מיליארד ש"ח, בדומה להכנסות בשנת 2004 שהסתכמו ב- 4.412 מיליארד ש"ח. הרווח הנקי לשנת 2005 הסתכם ב- 236 מיליון ש"ח לעומת רווח של 301 מיליון ש"ח בשנת 2004. הירידה ברווח נבעה בעיקר בשל הפחתת דמי הקישוריות ושחיקת התעריפים.
עיקרי התוצאות Yes הדוחות הכספיים של YES מצביעים על המשך המגמה של גידול במנויים ואיתם ממשיכה הצמיחה בהכנסות והירידה בהפסדים. הכנסות YES בשנת 2005 הסתכמו ב- 1,222 ש"ח, גידול של 19% לעומת ההכנסות בשנה הקודמת.
ההפסד הנקי של החברה בשנת 2005, לאחר הוצאות מימון, הוא כ- 328 מיליון ש"ח לעומת 366 מיליון ש"ח בשנת 2004. הרווח הגולמי בשנת 2005 הוא 132 מיליון ש"ח, גידול של 117 מיליון ש"ח לעומת שנת 2004. הפסד התפעולי (EBIT) בשנת 2005 הוא 86 מיליון ש"ח, ההפסד הצטמצם ב- 55% בהשוואה להפסד בשנת 2004.
עיקרי התוצאות בזק בינלאומי לאורך כל שנת 2005 הובילה בזק בינלאומי בעולם האינטרנט המהיר בישראל, והגיע בסוף השנה לנתח שוק של 36% מכלל הגולשים. החברה מובילה גם את שוק השיחות הבינלאומית עם 34% מנתח השוק.
הכנסות - בשנת 2005 הצליחה בחברה לשמור על היקף ההכנסות הגבוה לעומת המתחרים בסך של 816.7 לעומת 816.4 בשנת 2004. הרווח הנקי לשנת 2005 הסתכם ב- 110.4 מיליון ש"ח, לעומת 120.8 מיליון ש"ח בשנת 2004 - ירידה של 8.7%. זאת על אף התחרות החריפה בשוק השיחות הבינלאומיות וירידת המחירים המשמעותית בהכנסות משיחות יוצאות.
עיקרי התוצאות בזקכל בשנת 2005 העמיקה בזקכל את אחיזתה בעולם הארגונים העסקיים הגדולים בישראל וכתוצאה מכך חל גידול של 32% ברווחי החברה. הכנסות חברת בזקכל בשנת 2005 הסתכמו ב- 249 מיליון ש"ח גידול של 7% לעומת ההכנסות בשנת 2004 שהסתכמו ב- 233 מיליון ש"ח.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב- 4.6 מיליון ש"ח, גידול של 32% לעומת הרווח בשנת 2004 שהסתכם ב- 3.5 מיליון ש"ח.