X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בראיון מקיף ל"אלחיאת" קורא אבו מאזן לתת הזדמנות לחמאס לבחון את עמדותיה - החמאס צריכה לדבריו לקבל את מפת הדרכים ואת הפתרון המדיני - הוא מזהיר מהתבססות אל-קאעידה בעזה ובגדה המערבית וחוזר ומאיים בהתפטרות
▪  ▪  ▪

בראיון מקיף לעיתון הערבי החשוב "אלחיאת" (2 במרס) נדרש הנשיא הפלשתיני אבו מאזן לסוגית היחסים עם ישראל בעקבות ניצחון החמאס ולאיומי הטרור של אל-קאעידה שהפכו להיות מוחשיים גם בשטחי הרשות הפלשתינית. אבו מאזן מצטייר כמודאג מהשלכות המצב הנוכחי וניכר בו שאין הוא מאבד תקווה לאפשרות של הידברות מדינית בין ישראל לפלשתינים. הנקודות העיקריות בדברי אבו מאזן:
לא הערכתי שהחמאס תנצח ברוב כה גדול
"לא הערכתי שכך יהיו תוצאות הבחירות. הערכתי שהחמאס תזכה במושב אחד או שניים יותר מהפתח או להיפך. ההפסד נגרם בגלל הפיצול והתמודדות של רבים ב'פתח' כמועמדים עצמאיים וכך אבדו 200,000 קולות".
ישראל לא נתנה דבר לפלשתינים
57 אחוזים מהפלשתינים רוצים שלום. העם הפלשתיני לא השתנה בעמדותיו הפוליטיות... העמדה הישראלית חשובה ביותר. ישראל לא נתנה לנו דבר, לא נתנה לנו ולו אסיר אחד אחרי הסכם שרם א-שיח', אלא נקטה בצעדים חד-צדדיים. הישראלים לא סייעו לנו כדי שנוכל להציג משהו לעם הפלשתיני. גם האמריקנים למרבה הצער לא נתנו לנו את הסיוע הנדרש.
פיגועי ההתאבדות זעזעו את יסודות הרשות הפלשתינית
חמאס הפסיקה את הפעילות מזה תקופה ארוכה. הג'יהאד האיסלאמי וחלק ממי שמכנים עצמם גדודי אקצה, הם אלה שהורסים הכול. הפעולות (פיגועי ההתאבדות) בתקופתי בתל אביב, בחדרה ובמקומות אחרים זעזעו את יסודות הרשות הפלשתינית. פעילים עוברים מארגון לארגון ומקבלים סיוע מגורמים שונים. יש הנוטלים אחריות בשם גדודי אל-אקצה. פיגועי ההתאבדות יצרו אווירה (שסייעה לניצחון החמאס).
ערפאת רצה את האינתיפאדה המזוינת
כאשר התחילה האינתיפאדה הצבאית בספטמבר 2000 אמרתי לערפאת "הפסק את האינתיפאדה". היינו במסוק בטיסה מרמאללה לעזה וראינו מיכלי (אשפה) עולים באש, אמרתי לערפאת "זה כדור שלג לא נוכל לעצור אותו. עצור את האינתיפאדה". ערפאת האמין באינתיפאדה הצבאית. אם לא היה מאמין בה היה מפסיק את האינתיפאדה. רבים תמכו בדרך פעולה זו.
חייבים לחזור לתהליך המדיני
אין מנוס מחזרה לתהליך השלום ומארגון מחדש של הבית הפלשתיני על יסוד זה. אין לנו אלא דרך השלום, השקט, הנעת הכלכלה וחידוש המו"מ עם הישראלים בשני מישורים: האחד - בנושאים היומיומיים ובסוגית הסכם שרם א-שיח', והשני - בסוגיות של השלב הסופי כפי שמופיע בהסכם אוסלו ובמפת הדרכים. לא יתכן שנלחם וננהל מו"מ בעת ובעונה אחת.
צריך לתת הזדמנות לחמאס
אני סבור שצריך לתת לחמאס הזדמנות, לא סביר שעמדתה תשתנה ב- 180 מעלות במשך חודש. ביקורי מנהיגי החמאס בחו"ל היו חשובים ומועילים. אינני נגד קיום יחסים עם כל הצדדים, אך אני נגד יצירת צירים. חובה שיהיו לחמאס יחסים טובים עם סוריה ואירן אך אסור שהם יתבססו כציר (נגד גורם כלשהו).
הרשות הפלשתינית הכירה בישראל בגבולות 67'
אנו לא חוזרים על מה שאמר נשיא אירן בנוגע למחיקת ישראל, שכן הכרנו במדינת ישראל. בינינו לבין ישראל יש הכרה הדדית ויחסים. אנו מכירים בישראל בגבולות 67'.
החמאס צריכה להכיר במפת הדרכים
הכשרת חמאס (למלא תפקיד מדיני) צריכה להיות באמצעות ההכרה במפת הדרכים אשר השלב השלישי בה הינו הקמת מדינה דמוקרטית החיה לצד מדינת ישראל. מפת הדרכים כוללת את יוזמת השלום הערבית והיא הפכה מקור סמכות ואני אומר מקור הסמכות היחיד לפתרון הסכסוך הערבי ישראלי. יוזמת השלום הערבית מדברת גם על פתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים על בסיס החלטה 194 של האו"ם.
אל-קאעידה פועלת ברצועת עזה ובגדה המערבית
"יש בידינו עדויות לכך שאל-קאעידה פועלת בעזה ובגדה המערבית. והדבר מעורר דאגה רבה שכן הם עלולים להביא לחורבן של כל האזור. זו סוגיה רגישה ואני רוצה להיות מדויק. יש בידינו עדויות להימצאות אל-קאעידה בעזה ובגדה. אלה הן ידיעות מודיעיניות. לא הגענו לשלב בו נוכל לשים עליהם את היד ולתפוס אותם. אלה הן ידיעות מודיעיניות. הדוח המודיעיני שקיבלתי היה לפני שלושה ימים. זו הפעם הראשונה שאני מדבר על כך. זהו דבר חמור מאוד".
אשקול להתפטר אם אאבד השפעה
"הכסא הוא אמצעי בלבד. אם אצליח להשיג את מה שאני רוצה אשאר ואלחם. אבל, אם אגיע לדרך ללא מוצא שאין בה תקווה להגשים את מה שאני רוצה לא אראה עוד ערך בהישארותי בתפקיד".

תאריך:  02/03/2006   |   עודכן:  02/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
חקלאי פלשתיני המתגורר בישראל היה עד לאחרונה לנס גלוי - על אחד התפוזים שקטף מצא כיתוב של המילה "מוחמד", סימן למסר מבורא עולם למוסלמים להתייצב לימין הנביא וכנגד משמיציו במערב
טלספורט
כמו שרף ונילסן, הנבחרת נפרדה מאברהם גרנט בהפסד לדנמרק ותצוגת כדורגל פושרת מאד    פרז וסקובו כבשו כבר כעבור 20 דקות והותירו את גרנט עם טעם מר בפה
עומר שיקלר
שר החינוך והתרבות נפגש עם נציגי מטה המאבק להצלת התרבות    בעקבות הפגישה החליטו האמנים לדחות כנס חירום שתיכננו
עומר שיקלר
ממלא-מקום ראש הממשלה התייחס בכנס בחירות בראשון לציון לפרשות שנקשרו בשמו    הודה למבקר המדינה על הסיום המהיר של בדיקתו
אסף גדות
חברת Microsoft הכריזה על מספר שיפורים משמעותיים לשירותי החיפוש המקוונים שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il