X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כמות השינה שלה זוכים בני הנוער משפיעה על הדרך שבה הם חושבים, חשים, נראים ופועלים חוסר קל בשעות שינה עשוי לפגוע בביצועים שלהם, לגרום להם להראות עייפים ולחוש מדוכאים, מוטרדים וכועסים
▪  ▪  ▪

כמות השינה שלה זוכים בני הנוער משפיעה על הדרך שבה הם חושבים, חשים, נראים ופועלים. כמות שינה מספקת יכולה לשפר את מצב הרוח, היצירתיות, הזכרון, מערכות היחסים עם הסובבים אותם ואת הביצועים בכל דבר, מבית הספר ועד פעילות ספורטיבית ופעילויות אחרות לאחר שעות בית הספר.
הקרן הלאומית האמריקנית לשינה מפרסמת באתר האינטרנט שלה 8 טיפים שיסייעו לבני הנוער לזכות בשינה הנדרשת להם:
1. השינה היא מזון למוח: כדאי לדאוג כי בני הנוער יקבלו ממנה די, וכשהם זקוקים לה. גם חוסר קל בשעות שינה עשוי לפגוע בביצועים שלהם - מהצלחה בבחינות בבית הספר ועד משחקי ספורט או משחקי וידאו. חוסר בשעות שינה עלול לגרום להם להראות עייפים ולחוש מדוכאים, מוטרדים וכועסים.
2. מומלץ לדאוג ללוח זמנים של שעות שינה וקימה קבועות, ולשמור על כך גם בסופי שבוע ובחופשות מבית הספר. רצוי לא לסטות מלוח זמנים זה לעיתים קרובות, ולעולם לא לעשות זאת למשך יומיים רצופים או יותר. כדאי גם לא לדחות את שעת השינה ביותר משעה, את שעת הקימה של היום למחרת ביותר משעתיים, ואם חשים מנומנמים במשך היום מומלץ גם לתפוס תנומה אחר-הצהריים.
3. כדאי לוודא שהנער, או הנערה, יודעים כמה שעות שינה נחוצות להם בכדי לתפקד בצורה הטובה ביותר. הם צריכים להתעורר כשהם רעננים, לא עייפים. רוב המתבגרים זקוקים ל-8.5-9.25 שעות שינה בכל לילה. כדאי לדעת באיזו שעה הם אמורים לקום בבוקר, כדי לדאוג לכך שאכן ישנו את מספר שעות השינה הנדרשות.
4. דאגו שהמתבגרים יצאו לאור השמש מוקדם ככל האפשר בבוקר. האור מסייע לאותת למוח מתי הוא צריך להתעורר ומתי עליו להתכונן לשינה.
5. כדאי שהמתבגרים יבינו את מחזור היממה. אז, אפשר לנסות ולהביא למקסימום את לוח הזמנים לאורך היום, על-פי השעון הפנימי. לדוגמא, כדי לפצות על רגעים 'עייפים' אפשר לקחת חלק בפעילויות מעוררות או בשיעורים אינטראקטיביים ולהמנע משיעורי הרצאות או פעילויות שאינן בטוחות מבחינה פוטנציאלית, כולל נהיגה.
6. לאחר ארוחת הצהריים (או אחר-הצהריים) כדאי להמנע מקפה, קולה, המכילה קפאין, וניקוטין, שכולם מעוררים. כדאי גם להמנע מאלכוהול, המשבש את השינה.
7. רצוי להרגע לפני שנכנסים למיטה. להמנע מקריאה מעייפת, לימוד, ומשחקי מחשב במשך שעה לפני שנכנסים למיטה. כדאי לא להרדם עם הטלוויזיה דלוקה, מאחר ואורות מרצדים ותוכן מעורר עשויים לדכא שינה רגועה. אם עובדים במשך השבוע, כדאי לנסות ולהמנע מלעבוד בשעות הלילה. אם עובדים עד 21:30 לדוגמא כדאי לזכור כי יש צורך למצוא את הזמן להרגע לפני שנכנסים לישון.
8. שכנעו את בני הנוער לומר 'לא' לבילויי הלילה השונים. הליכה מאוחרת לישון עלולה לגרום לכאוס בדפוסי השינה ולהקשות על היכולת להיות עירניים ביום שלמחרת ומעבר לו. זכרו, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות כדי להתכונן לבחינה הוא לישון מספיק. לימודים אל תוך הלילה אולי עושים את הרושם של זמן נוסף של למידה, אך למעשה הם פוגעים ביכולת השכלית.

תאריך:  02/03/2006   |   עודכן:  02/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
אנס אותה בשלוש השנים האחרונות    נהג לשלם לה כדי שתשתוק    סב חשוד באונס נכדותיו    מורה נאשם בתקיפה מינית של תלמידיו
מירב לוי
לפי סקר מאגר מוחות עבור קול ישראל, יורדת קדימה ב-2 מנדטים ועומדת על 36 מנדטים    הסיבה העיקרית לכך: השחיתויות הנקשרות בשמו של אולמרט    העובדה נותרה עם 19 מנדטים    ליכוד יורד במנדט ל-16
הדר פרבר
כך אמרה שרת החוץ בביקורה בפריס    ר"מ צרפת: הקשרים בין שתי המדינות בעדיפות עליונה    במהלך ביקורה באוסטריה אמרה, כי אינה שוללת מו"מ עם החאמס אם זה יעמוד בכמה תנאים בסיסיים
הדר פרבר
לאחר שריצו שני שליש מעונשם הועברו לבריטניה
מירב לוי
ספארי לילה באגמון החולה, טיול ג'יפים במרום גולן, אל הפריחה במרחבי השפלה, משחקי ניווטים בגליל התחתון ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il