X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט: ניצול אירוע אישי לרווח פוליטי

"מסרבים לראות בנו מיעוט לאומי"

ראש עיריית נצרת, ראמז גראיסי, כועס על דברי מ"מ רה"מ בתגובה למהומות בנצרת עמיר פרץ: "גם אם מדובר במשפחה של מטורפים צריך לנהוג בהם בחומרה"
▪  ▪  ▪

ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, פתח הבוקר (א', 5.3.06) את ישיבת הממשלה שעיקר דיוניה נסוב סביב האירועים בכנסיית הבשורה בנצרת בסוף השבוע. אולמרט פתח את דבריו באומרו, כי יש לנהוג באיפוק ואחריות ולא להפוך את התקרית בנצרת לתקרית על-רקע דתי. "מדובר באירוע מצער שנבע מנסיבות אישיות", אמר והוסיף, כי הוא שמח שהוא הסתיים כמו שהוא הסתיים.
אולמרט מתח ביקורת על הפיכת האירוע לאירוע על-רקע דתי ואף ביקר את המנהיגות המוסלמית במדינה באומרו, כי "יש כאן ניסיון ליצור רווחים פוליטיים ממשהו כמעט מגוחך".
"דווקא הציבור המוסלמי, שאינו מצטיין בגילויי סבלנות כלפי הנצרות... הם שצועדים בראש המחאה, בשל תקרית שנגרמה על-ידי זוג תמהונים, וזאת רק בשביל למנף אינטרסים פוליטיים בתקופה זו?!", אמר אולמרט.
"במהלך האירוע שוחחתי עם השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש עיריית נצרת, ראשי הכנסיות והפטריארך הלטיני. שרת החוץ קיימה מגע עם הוותיקן, כל זאת בניסיון להסביר את הרקע של המקרה ואת נסיבותיו האישיות, הפרטיות, שאין להם שום קשר לנושאים אחרים, ואת המאמץ שאנו עושים להביא לסיומו המהיר והרגוע", הוסיף.
ולמרות ההדגשה כי אין קשר דתי-לאומני לאירוע, אמר אולמרט גם ש"לא ניתן לאיש לפגוע בחופש הדת והפולחן שימשיך להיות בישראל כדוגמה לכל מדינות העולם".
"מדינת ישראל, במשך שנים מאז קיומה, מקפידה על חופש הפולחן והדת ועל קיום סובלנות מלאה כלפי מוסדות הדת של כל הדתות הפעילות במדינה. זו אמונתנו, זו דרכנו, כך נהגנו, כך אנו נוהגים וכך נמשיך לנהוג".
ראש עיריית נצרת:
ראש עיריית נצרת, ראמז גראיסי, מסר בתגובה לדברי מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט: "הצהרות אלה הן ניסיון אומלל לתקוע טריז בין בני העם האחד ומשקף מדיניות הממשלות השונות בישראל, שמסרבות לראות בנו מיעוט לאומי ומתייחסות אלינו כאוסף של עדות שונות".
ח"כ אחמד טיבי מסר בתגובה לדברי אולמרט: "אמירה תמוהה של מי שרוצה לראות אותנו עדות נפרדות ולא מיעוט לאומי אזרחי. יש מי שרוצה להמשיך להפריד בין מוסלמים, נוצרים ודרוזים על-מנת שמשימתו להחלשת המיעוט הערבי תהיה קלה יותר. אני גאה שהמוסלמים הגנו על כנסיית הבשורה ואני בטוח שערבים נוצרים לא יהססו להגן על המסגדים".
עמיר פרץ: גם אם מדובר במשפחה
של מטורפים צריך לנהוג בהם בחומרה
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, נפגש הבוקר בנצרת עם הפטריארך סבאח וארכיבישוף מרקוצו ואמר: "המזה"ת הוא אחד האזוים המורכבים ביותר. יש בו מתחים רבים וכל גפרור יכול להצית בעירה גדולה. גם אם מדובר במשפחה של מטורפים צריך לנהוג בהם בחומרה כדי להעביר מסר לכל מטורף שלא יעז לבטא את הטירוף שלו במקום קדוש, אחרת נרוץ משריפה לשריפה ויבוא יום ולא נגיע בזמן.
לא ניתן לקיצוניים לנצל את הדתות ולהפוך אותן לחרב מהתפכת. פגיעה במקומות הקדושים היא חרב פיפיות, היום היא מופנת לצד אחד ומחר לצד השני".
השרה ציפי לבני סקרה את ביקורה באירופה
השרה ציפי לבני, התייחסה בישיבת הממשלה לביקורה באירופה וציינה כי במהלך הביקור נדונה השפעת עליית החמאס ברשות והצורך לעמוד על תנאי הסף שנקבעו ולמצוא במקביל פתרונות הומניטריים להעברת כספים שלא דרך החמאס והרשות החמאסית העתידית.
כמו כן הועלה הצורך להבטיח את המשך העמידה האירופאית על עקרונות הטיפול בסוגיית הגרעין האירני. עוד העלתה השרה את סוגיית האנטישמיות וסיפרה כי ביקרה בבית משפחת חלימי וציינה כי כל הגורמים עימם נפגשה השמיעו מסר של נחישות לטפל בתופעה. סוגיה נוספת אותה העלתה השרה היא הצורך בהכנסת החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור האירופאית.

תאריך:  05/03/2006   |   עודכן:  05/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינב רוזיליו
אפי רוזנהויז, מנכ"ל קבוצת שופרסל, הודיע היום על המינוי החדש
גלית יצחק
מדובר בפיתוח תצמידים מולקולריים חדשניים - המבוססים על הטכנולוגיה המקורית שפיתחה NST - אשר יאפשרו לתרופות אנטי-סרטניות להגיע באופן סלקטיבי לרקמת הגידול הסרטני, להיאגר במוקדי מוות תאי בגידול, ומשם לפעול להשמדת התאים הסרטניים
עינב רוזיליו
ישי אבירי, מנהל חטיבת הדמיה והדפסה ב-HP ישראל, הודיע היום על המינוי החדש
מירב לוי
בביה"ס לא קיימת טכנולוגיה המאפשרת חסימה מוחלטת לאתרים אלה    בעוד יומיים ייערך 'היום הלאומי לאינטרנט בטוח' ביוזמת מיקרוסופט ישראל
אלעזר לוין
ישלם 626 מיליון שקל    בית המשפט המחוזי בירושלים דחה סופית תביעת כ-250 בעלי מניות נגד העיסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il