X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלב שהוכנס להסגר מאחר ששכנים טענו כי נשך חלה ככל הנראה בפרבו וכעת דורשים תשובות ממשרד החקלאות על מצב המכלאות העירוניות
▪  ▪  ▪

האם תחנות ההסגר, אליהן מגיעים בע"ח מסיבות שונות, מפוקחות ונקיות? מסתבר שלא בהכרח. כך עולה מתוך מקרה של כלב אשר נאלץ להגיע לאחת מתחנות ההסגר ויצא ממנה, ככל הנראה עם פרבו.
גם אצל בעלי החיים לא תמיד יוצא הצדק לאור ולא תמיד ניתן למצוא את ההוכחות שיסייעו לו בכך. בעמותת תנו לחיות לחיות מדווחים על מקרה של אלכסנדרה בשן, מפתח תקוה, אשר רכשה לפני כשלושה חודשים כלב מסוג לברדור מעורב בחנות חיות בעיר, וכבר חיסנה אותו בשני החיסונים הראשונים. לדבריה, ב-22 בפברואר יצאה לטייל עם הכלב ופגשה בגינה בחורה שטיילה עם הכלב שלה. אלכסנדרה סיפרה כי במהלך המפגש בגינה הכלב שלה לא התקרב לבחורה, ולא היה מגע ביניהם. הן שוחחו מעט והחליפו טלפונים על-מנת שיוכלו לטייל יחד בהמשך. אלכסנדרה אף הראתה לבחורה היכן היא מתגוררת.
לדבריה, מאוחר יותר באותו ערב, הופיעו בביתה הבחורה ואביה מה שמאוד הפתיע את אלכסדנרה. מתוך דבריהם היא הצליחה להבין כי הם טוענים שהכלב שלה נשך את הכלבה של הבחורה, למרות שלטענתה של אלכסנדרה לא היה כל מגע ביניהם. הם שאלו אותה אם כלבה מחוסן והיא השיבה בחיוב ואמרה שאין להם מה לדאוג.
אלכסנדה מספרת, כי הם נעלמו ולאחר כשעה וחצי, אביה של הבחורה התקשר לאלכסנדרה ממשרד הבריאות, אמר שנתנו לבתו זריקת כלבת. אלכסנדרה שאלה איך הבת קשורה, ואביה טען כי בתו נשרטה בשפתיה מהכלב של אלכסנדרה. אלכסנדרה כעסה ואמרה שזה לא ייתכן, מאחר שהרי לא היה שום מגע. אביה של הבחורה עוד הוסיף, כי עליה להסגיר את הכלב לעשרה ימים. אלכסנדרה ביקשה לדבר עם הווטרינרית במקום אולם אף אחד לא רצה לשמוע ממנה, וברקע היא שמעה את הוטרינרית אומרת: "אין לי מה לדבר איתה".
בלית ברירה הכניסה אלכסנדרה את כלבה, בן ה-3.5 חודשים, ב-23 בפברואר, להסגר בפתח תקוה (בסגולה), שם שהה עשרה ימים ונדבק, כנראה בפרבו. כיום, לאחר שיצא מההסגר הוא במצב נוראי, הוא מדמם, מקיא ואף איבד כמחצית ממשקל גופו.
הכלב הגיע לווטרינרית ד"ר נירית ציפורי, ביום שישי לאחר שיצא מהמכלאה. ד"ר ציפורי אומרת כי הכלב הגיע מיובש, מקיא, משלשל דם, אנמי ואפאתי, והתחילו בטיפול. ד"ר ציפורי טוענת כי הכלב נכנס למכלאה בריא, וכי ראתה אותו ממש יומיים לפני שנכנס למכלאה, כשמיום שישי הוא בטיפול תומך הכולל אנטיביוטיקה, נוזלים, מגני קיבה ונגד הקאות. ד"ר ציפורי אומרת שכעת נותר רק לחכות, "זה אותו פרוטוקול טיפול לכולם, וזה תלוי בכלב".
לדבריה, היא אינה יכולה להגיד ב-100 אחוז שזה פרבו, אבל יכולה להגיד ב-100 אחוז שזו דלקת הנקראת gastro enteritis heamorahgic - דלקת מדממת של מערכת העיכול. היא אומרת שזה נראה כמו פרבו, אולם היא לא יכולה לשלוח למעבדה, כי הכלב חוסן ויש לו נוגדנים בגוף. אולם זה נראה ממש כמו פרבו וקשה לטעות בזה.
כעת, ובעקבות המקרה, החליטו בעמותת תנו לחיות לחיות לפנות לשר החקלאות, זאב בוים, בדרישה לבדוק את המכלאות העירוניות. במכתב כותבת דוברת העמותה, אתי אלטמן, כי "לכל כלב עד גיל שלושה חודשים, יש חיסון טבעי המועבר אליו מאמו, והאם לא הגיע הזמן, בשנת ‏2006, שתהיינה תחנות הסגר ראויות בארץ, שהכלב נכנס וגם יוצא מהן בריא? מה שבדרך כלל לא קורה. בנוסף, אין אף חובת בדיקה וכל אחד יכול להעליל על כלב כי נשך, ואוטומטית נכנס הכלב להסגר בלי שבדקו ובחנו כל מקרה לגופו".
אלטמן כתבה עוד, כי היא מציעה לשר, לערוך ביקור בתחנות ההסגר בישראל, "אתה תזדעזע מהתנאים בחלק מהתחנות, כלבים נכנסים לחלק מהתחנות בריאים ויוצאים חולים. זה הזמן לשנות את המצב". בעמותה שואלים, מה מתכוונים במשרד החקלאות לעשות בנידון.
מעיריית פתח תקוה טרם נמסרה תגובה.

תאריך:  05/03/2006   |   עודכן:  05/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המשטרה עצרה בשבוע שעבר שלושה חשודים    סחרו בעשרות נשים    מדובר ברשת שפעלה במספר מדינות
יפעת גדות
רעיון חדש: מעבירים את שעות העבודה על הליכונים או על מסלולים בתוך המשרדים, תוך כדי שיחה בטלפון, שליחת דוא"ל וקיום ישיבות
גלית יצחק
בבדיקה שעברה האישה ברמב"ם, הקריה הרפואית לבריאות האדם, נמצא חוסר דם קשה בעובר ובצקות קשות בכל הגוף    הוחלט על מתן 4 עירויי דם תוך רחמיים    בזכות הטיפול נולדה לבסוף תינוקת בריאה
שלומי דיאז
המשטרה קיימה פגישה עם ראשי הכנסייה והמליצה על מצלמות ושומרים    המגמה היא לאבטח מקומות קדושים נוספים ברחבי הארץ
מחלקה ראשונה
מנכ"ל משרד התקשורת תיקן את רשיונות חברות הסלולר, כך שתוגבל גישתם של קטינים לשירותים אירוטיים הניתנים בטכנולוגיות הדור השלישי בסלולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il