X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש העליון פרסם היום את נימוקי פסילתו של יהודה אבידן בוועדת הבחירות המרכזית אבידן הורשע בהפרת אמונים ונקבע כי בעבירה יש קלון ברק "החלטת סיעת שס חרגה ממתחם הסבירות"
▪  ▪  ▪

לפני כשבועיים ביטל בג"צ את חברותו של נציג שס יהודה אבידן בוועדת הבחירות המרכזית, וקיבל בכך את עתירת התנועה לאיכות השלטון. היום (א', 5.3.06) פרסמו השופטים אהרן ברק, אסתר חיות ומרים נאור את נימוקיהם לפסילה ומתחו ביקורת על תנועת שס שנמנעה מפסילה עצמאית של אבידן.
התנועה לאיכות השלטון ביקשה מביהמ"ש להורות על בטלות חברותו של אבידן בוועדת הבחירות. לטענתה, ועדת הבחירות אינה רשות שלטונית רגילה, אלא גוף שלטוני המופקד על טוהר ההליך הדמוקרטי של הבחירות לכנסת. אמון הציבור בוועדה כמוהו כאמון הציבור בדמוקרטיה הישראלית עצמה ולכן אין זה מן הראוי כי אדם אשר הורשע זה לא מכבר בעבירה פלילית אשר יש עמה קלון, יכהן כחבר בגוף זה, אם כחבר ועדה ואם כסגן יושב-ראש הוועדה. המשך חברותו, ציינו בתנועה, יביא לפגיעה קשה באמון הציבור ברשויות השלטון ובהליך הדמוקרטי.
היועץ המשפטי לממשלה צידד בעתירה שהוגשה, ובחוות דעת שהגיש ליושבת-ראש ועדת הבחירות, ציין כי "מי שהורשע בעבירת קלון, ככלל אינו ראוי לכהן בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת, שהיא כאמור גוף סטטוטורי מעין-שיפוטי, בראשות שופט בית המשפט העליון, בעל סמכויות מרחיקות לכת, לרבות פסילת מועמדים ורשימות מלהשתתף בבחירות לכנסת... אני בדעה כי בהרשעתו של מר אבידן יש קלון".
הרשעה בהפרת אמונים בשל "טיפול מזורז" שקיבל
אבידן מכהן מזה שש-עשרה שנים, כנציג מטעם סיעת שס בוועדת הבחירות ובשתיים-עשרה השנים האחרונות שימש כסגן יושב-ראש ועדת הבחירות. לפני כשנה הורשע אבידן, לאחר שהודה, בהפרת אמונים ונגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקלים. בנוסף, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי בעבירה יש קלון ודרש ממנו לפרוש מדירקטוריון ממשלתי בו כיהן.
השופט ברק ציין בהחלטתו כי אבידן החטיא עובד ציבור וגרם לו לטפל "באופן מזורז" בקרובי משפחתו. העדפה מסוג זה, הדגיש ברק, היא 'ה"פרוטקציה" האוכלת כל חלקה טובה, הפוגעת באמון הציבור ברשויות הציבור ובטוהר פעולתם ושיקוליהם'.
ברק לא חסך את שבטו משולחיו של אבידן, חברי סיעת שס. הסיעה, ציין ברק, לא מצאה לנכון לבטל את מינויו של אבידן כנציגה בוועדת הבחירות ובכך היא הפעילה את שיקול דעתה שלא כדין. לשיטתו של ברק חרגה שס, בגישתה זו, מעבר למתחם הסבירות. ברק הסכים כי במקרה של סיעה בכנסת, קיים מתחם סבירות רחב, אך הוא אינו חסר גבולות. במקרה שלפנינו סבור ברק כי נחצה הגבול ולכן הורה כי תבוטל חברותו של אבידן בוועדת הבחירות.

תאריך:  05/03/2006   |   עודכן:  05/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה ואשר גולדברג
אם רכיב ירכוש את הקבוצה    הבעיה: הבעלים הנוכחי לוני הרציקוביץ′ עשוי להתנגד    לא ברור מתי הרציקוביץ′ ישוב מאיטליה    גם שמו של יוסי מזרחי מוזכר
אשר גולדברג
מכבי ת"א לא לבד בכותרות הבוקר: החוזים עם קורנפיין, אמסלם, מליקסון, יצחקי, ברוכיאן ובן שושן הוקפאו עד סיום העונה ויתקיימו דיונים חדשים    גם פרננדז על הכוונת
עומר שיקלר
שר החינוך התרבות והספורט, מאיר שטרית, סיכם עם ראשי מטה המאבק להצלת התרבות על בסיס תקציב התרבות בישראל ל- 5 השנים הקרובות
יהונתן דחוח-הלוי
עזמי בשארה (בל"ד) תוקף את מ"מ רה"מ אולמרט וטוען, כי הוא מנסה לפלג את הציבור הערבי בישראל - בתוך כך ממשיכה בל"ד לקרוא לציבור הערבי להחרים את המפלגות הציוניות ולהקים מדינה דו לאומית בפלשתין ההיסטורית
עומר שיקלר
מייסד להקת פינק פלויד, רוג'ר ווטרס, יקיים הופעה היסטורית וחד פעמית בישראל    מפיקים בישראל: שוקי וייס ומולי שש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il