X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות נשים פנו במכתב למזכ"ל האו"ם ובו האשימו אותו באזלת יד בכל הנוגע למתן שוויון זכויות לנשים אפגניסטן: נשים סובלות מניצול, אונס ונישואים בכפייה
▪  ▪  ▪

למעלה מ-250 נשים, מיותר מ-50 מדינות, פנו במכתב למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, ובו הן למעשה מאשימות את אנאן באזלת יד בכל הנוגע למתן שוויון זכויות לנשים בעולם.
במכתב טענו הנשים, כי "הן מאוכזבות" מכך שחיזוק מנגנוני האו"ם תוך התמקדות בנשים אינו חלק מרכזי מהאג'נדה שהציע אנאן, במסגרת הרפורמות באו"ם. הן הביעו דאגה עמוקה מכך "שעמדת הנשים בעמדות הבכירות באו"ם קפאה על השמרים".
במסיבת עיתונאים אמרה שרלוט בנץ', דירקטורית בכירה במרכז הגלובלי להנהגת נשים: "אנחנו מאוכזבות מכך ששוב אנחנו צריכות להיות כאן ולשאול, 'היכן הנשים? היכן הכסף? היכן ההתחייבות...?' למרות שהיו לנו מחויבויות רטוריות לזכויותיהן של נשים, זה עדיין לא נכנס לאג'נדה הגדולה של הרפורמות באו"ם".
בוועידת הנשים של האו"ם בבייג'ין ב-1995, ובפגישה שנערכה אשתקד בנושא, היו התחייבויות שונות להשגת השוויון לשני המינים, כך טוענות הנשים. "אם אנחנו באמת עומדים לומר ששוייון נשים הוא מרכז המאה ה-21", אמרו, "הגיע הזמן לבחון מחדש את הרפורמות באו"ם, מעיניהן של הנשים". הנשים טענו כי מדובר בנושא שהאו"ם קידם כבר בשנים עברו.
הנשים שחתמו על המכתב השתתפו בכנס ה-50 של נציבות סטטוס נשים והן שייכות ל-70 ארגונים ברחבי העולם. הן קראו לאנאן, גם לקראת יום האישה הבינ"ל, "להכריז על הצעות קונקרטיות לקידום השוויון", ולחזק את הגופים באו"ם אשר עובדים למען זכויות הנשים.
בתוך כך, ארבע שנים לאחר הפלת משטר הטליבן באפגניסטן, הנשים במדינה עדיין סובלות מניצול, אונס, רצח ונישואים בכפייה, כך עולה מדוח של הוועדה העצמאית לזכויות האישה באפגניסטן (AIHRC), שפורסם הבוקר בסוכנויות הידיעות. בדוח אומנם לא נמסרו מספרים רשמיים, אך נאמר בו, כי למעלה מ-38% מהנשים שהתראיינו לדוח, אשר פורסם לקראת יום האישה הבינ"ל ביום חמישי הקרוב, אמרו כי אולצו להינשא נגד רצונן.
הדוח לא ציין כמה נשים נסקרו, אך נכתב כי נשים רבות סירבו להתראיין מחשש לחייהן. עוד עולה מהדוח, כי 50% מהנשים אמרו כי הן אינן מאושרות בנישואיהן.
האלימות והניצול של הנשים הסתיימו במקרים מסוימים במקרי התאבדות. לדוגמא, בחלק המערבי של המדינה דווח על כ-150 מקרי התאבדות של נשים אשתקד, כך בדוח, זאת מנתונים שנמסרו על-ידי המשטרה ובתי החולים. עוד 34 מקרים דווחו בדרום-מזרח המדינה. דווח על 198 ניסיונות התאבדות של נשים אשתקד, מהם 69 מקרי מוות.
נתונים נוספים שדווחו מצביעים על מצב מדאיג: אישה אחת מתה בכל 30 דקות במהלך הלידה, בשל מחסור בציוד רפואי נחוץ. נציין, כי באפגניסטן שיעור תמותת האמהות, בלידה, הוא מהגבוהים בעולם. אחת מכל עשר נשים ככל הנראה תלך לעולמה במהלך הלידה.
למעלה מ-80% מהנשים באפגניסטן אינן יודעות קרוא וכתוב, מה גם שמספר בתי הספר לבנות קטן מזה של בנים במדינה.

תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  07/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
קצין בכיר צוטט בדיילי טלגרף כשאמר כי הצבא מתכנן להתחיל בנסיגה מאחר שהוא משוכנע כי הצבא העירקי החדש, ובו כ- 225,000 חיילים, והמשטרה - יכולים להיכנס לנעליו
יפעת גדות
חתול נוסף נדבק במחלה ומת    מקרים בצרפת, אוסטריה פולין ומדינות נוספות באירופה    ארגון הבריאות העולמי מנסה להרגיע
יפעת גדות
בקשו ממנהל בית הספר או מאחד המורים שיסייע לכם להקים מועצת תלמידים שתעסוק בנושאי בריאות בבית הספר
יפעת גדות
המכשיר, שעבד על שיטה של שידור צלילים על-ידי תנודות חשמליות, פותח במקורו כדי להקל על חייהם של לקויי השמיעה ולאפשר להם לשמוע ולדבר
הדר פרבר
אמש התכנסה מועצת הנגידים של סבא"א כדי לדון בצעדים הבאים    תת מזכירת המדינה האמריקנית: כנראה יועבר הנושא למועצת הביטחון, שתטפל בו באופן פעיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il