X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ענקית התרופות האמריקנית, נוברטיס, מערערת על החלטת רשם הפטנטים לדחות רישום תרופה חדשנית משולבת לטיפול ביתר לחץ דם "השקעות עתק עלולות לרדת לטמיון" "פגיעה באינטרס הציבורי להשקיע בפיתוח תרופות חדשניות"
▪  ▪  ▪

יצרנית התרופות האמריקנית נוברטיס ערערה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לבטל את החלטת רשם הפטנטים לדחות רישום של פטנט לתרופה חדשנית משולבת לטיפול ביתר לחץ דם. נציגי החברה, עו"ד אהוד פורת ועו"ד שי רוטנשטרייך ממשרד פורת, שגיב, שלומי עורכי דין ונוטריון ועורך הפטנטים דר' כפיר לוצאטו טוענים, כי החלטת רשם הפטנטים עלולה להמיט שואה כלכלית על מפתחי התרופות ותפגע באינטרס הציבורי להשקיע הון עתק הנדרש לפיתוח תרופות חדשניות (עש 1063/06).
נטען, כי מדובר בתכשיר רפואי חדש בשם Co-Diovan שמרכיבו הפעיל מהווה שילוב חדש ובעל פעילות משופרת של שני חומרים כימיים פעילים Valsartan ו-Hydrochlorothiazide. הגם ששני החמרים הפעילים הללו ידועים וכבר נרשמו בעבר במשרד הבריאות הישראלי, השילוב ביניהם יוצר מרכיב פעיל חדש שהצריך תוכנית פיתוח חדשה והליכי רישוי חדשים מצד המערערת, על כל המשתמע מכך.
העותרים טוענים, כי לאור היותו של התכשיר החדש מכיל מרכיב פעיל חדש, המערערת נדרשה להשקיע משאבים עצומים וזמן רב בפיתוח של התכשיר החדש ובהליכי הרישוי שלו כתכשיר חדש ברחבי העולם. כך למשל, הניסויים בתכשיר החדש החלו עוד בחודש אפריל 1994, אך התכשיר אושר לשימוש בגרמניה רק לאחר כשלוש וחצי שנים - באוקטובר 1997. התכשיר הרפואי החדש אושר לשימוש בארה"ב רק לאחר כארבע שנים מתחילת הניסויים בו - בחודש מרס 1998. יתר על כן, התכשיר הרפואי החדש אושר לשימוש בישראל, רק לאחר כחמש שנים(!) מתחילת הניסויים בו - בחודש יוני 1999.
עו"ד פורת ועו"ד רוטנשטרייך מסבירים, כי הבקשה לרישום הפטנט הבסיסי המגן על התכשיר החדש, הוגשה לרשם הפטנטים בישראל בחודש פברואר 1991, ולאחר שעברה את הליך הבחינה הנדרש, ניתן הפטנט הבסיסי בתאריך 10.3.1996, דהיינו, למעלה מחמש שנים לאחר תחילת תקופת הפטנט (המתחילה ביום הגשת הבקשה, בהתאם לסעיף 52 לחוק הפטנטים).
צוין גם, כי עד למועד קבלת היתר השיווק בישראל עבור התכשיר החדש המוגן בפטנט, דהיינו עד ליום 7 ביוני 1999, היתה המערערת מנועה מניצול מסחרי בישראל של התכשיר החדש. במילים אחרות, על אף השקעותיה העצומות של המערערת בפיתוח התכשיר החדש וברישויו, היתה המערערת מנועה מניצול מסחרי שלו לאורך תקופה של כשמונה וחצי שנים וחצי מיום תחילת תקופת הפטנט!
עורכי הדין פורת ורוטנשטרייך מדגישים, כי התכשיר החדש שבו משולבות שתי תרופות מהווה בתצורתו החדשה תרופה חדשה ופטנטית המסוגלת לטפל במחלה בצורה מיטבית, בניגוד לטיפול בכל מרכיב בנפרד.
הרשם בהחלטתו, מתעלם לחלוטין, מאחת ממטרותיו המרכזיות של תיקון מס' 3 לחוק הפטנטים, לפצות בעלי פטנטים המגנים על תרופות חדשות הזקוקים לניסויים נפרדים ולרישוי נפרד, על-ידי הארכת תקופת תוקפם. הארכת תוקף הפטנט נועדה לפצות את בעליו בגין הכרסום בזכויותיו בעקבות מתן האפשרות ליצרנים גנריים, במסגרת סעיף 54א לחוק שאף הוא נכלל במסגרת תיקון מס' 3 לחוק, לבצע פעולות ניסיונות בתכשיר המוגן בפטנט עוד במהלך חיי הפטנט לצורך השגת רישוי לשיווק המוצר מיד לאחר פקיעת הפטנט.
עוד טוענים עורכי הדין פורת ורוטנשטרייך כי, החלטת הרשם יוצרת חוסר איזון ופוגעת פגיעה חמורה בבעלי פטנטים, אשר משקיעים סכומי עתק בניסויים נפרדים ובהליכי רישוי נפרדים, בין היתר, עבור תרופות חדשות החשובות לבריאות הציבור המהוות שילוב חדש של שני חומרים כימיים ידועים, מדגישים עורכי הדין.
לדברי עורכי הדין, מאחר והתעשיה הגנרית מנצלת את היתר השיווק שניתן בישראל לבעל פטנט, אשר טרח והשקיע, כבסיס לקבלת היתר שיווק לתרופה הגנרית שלה, ההגנה היחידה העומדת לרשותו של בעל הפטנט בישראל כדי למנוע פגיעה בזכויותיו, בהעדר תקופת הגנה ראויה בפטנט באמצעות צו הארכת תוקף, היא הימנעות מרישום התרופה בישראל ומשיווקה. מצב זה טומן בחובו פגיעה אנושה בציבור החולים בישראל, הזקוק לתרופות אלה.

תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  07/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
רשות ניירות ערך חקרה אותו בחשד ליצירת מצגי שווא בדוחות הכספיים של ת.מ.מ לשנת 2004    על-פי החשד, אלון העלים מהדוחות מידע בנוגע לעסקות שערכה ת.מ.מ עם חברות פרטיות שבבעלותו
הדר פרבר
כמובטח העלתה Google העולמית את השירות בגרסת בטא
ענבל אביב
באירוע חגיגי של D&B נבחרו המנהיגים העסקיים של השנה: גיל אגמון, יהודה ברוניצקי, דיתה ברוניצקי, שלמה ינאי, דב לאוטמן, גיורא עופר, אליעזר פישמן, אביגדור קפלן, ישראל מקוב וליאור רייטבלט
מחלקה ראשונה
בריונים נושאי פטישים שברו את דלת הזכוכית הנעולה של מערכת העיתון    הרקע להתקפות: פרסומים של העיתון נגד המפלגה הקומוניסטית
יפעת גדות
אנשים שללבם כוח שאיבה נמוך נמצאים בסיכון למספר רב של בעיות לב רציניות    חלק מהם עשויים שלא לדעת מכך כלל    ייתכן שחולים לא יסבלו מתסמינים, או לפחות לא מכאלו שהם מייחסים לבעיות לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il