X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנימוקיה קבעה הוועדה כי בחלוף הזמן הצטמקה חומרת עבירותיו של דרעי; שיחרורו אינו מסכן את שלום הציבור; דרעי בתגובה: "אין בכוונתי לחזור בקרוב לחיים הפוליטיים"
▪  ▪  ▪

ועדת השיחרורים החליטה לשחרר את אריה דרעי מהכלא. דרעי ישתחרר על-תנאי ביום ב' הקרוב (15.7.02), בהתאם להמלצתו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין.
בנימוקיה קבעה הוועדה, כי תיפקודו של האסיר היתה תקינה והתנהגותו החיובית. דרעי מלמד בישיבה בבאר יעקב, מסייע ותורם לאסירים שבכלא.
השיקול העיקרי שעמד נגד שיחרורו של דרעי היה חומרת עבירותיו, אולם השופט (בדימ.) אלי שרון קבע, כי בחלוף הזמן הצטמקה טענת חומרת עבירותיו, ולאחר השיחרור האסיר אינו מהווה סכנה לשלום הציבור. עוד קבע השופט, כי אין בסמכות הוועדה לבטל את מעמדו של דרעי כאסיר. כמו כן, חל עליו איסור לעסוק בפעילות פוליטית ולצאת מתחומי הארץ, אלא בהיתר מיוחד.
הוועדה נענתה בחיוב לבקשה, לאחר שגם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, וגם שירות בתי הסוהר, נענו בחיוב לבקשת השיחרור של מנהיג ש"ס לשעבר.
בתגובה להחלטה הודיע דרעי, כי לאחר צאתו מהכלא יחזור לחיק משפחתו, ויעסוק בפעילות ציבורית - ולא בפעילות פוליטית. לדבריו, הוא ישוב לכלא מעשיהו מידי שבוע על-מנת לסייע לאסירים וימשיך לעביר להם שיעורים. "כבר מספר פעמים בהחלטות שונות חז"ל חינכו שאדם צריך לברך על הרעה ולברך על הטובה. קל לי היום לברך על ההחלטות הטובות", אמר דרעי לאחר צאתו מהכלא.
בטרם החלטת הוועדה, הגישה המשטרה את המלצתה לשחרר את אריה דרעי מהכלא, לאחר שריצה שני-שליש מעונשו, ללא חובת התייצבות שבועית בתחנת משטרה. המשטרה נוהגת לדרוש לחייב אסירים ברישיון - המסוכנים לציבור או שקיים חשש שיברחו מהארץ - להתייצב במשטרה או במקום אחר, במהלך תקופת היותם אסירים ברישיון.
נודע, כי בחוות דעת שהגישה המשטרה לוועדת השחרורים, המליצה המשטרה לשחרר את אריה דרעי, בלי עיכובים נוספים. בחוות הדעת נכתב, כי הוא זכאי לשחרור מוקדם, נוכח התנהגותו בכלא והנורמה המקובלת במערכת שירות בתי הסוהר: שיחרור בתום שני-שליש, אלא אם אירעו תקלות מיוחדות.
גם פרקליטות המדינה לא התנגדה לשחרורו המוקדם. היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הודיע כבר לפני מס' חודשים - בעת שהתקיים הדיון בבקשתו של דרעי לשחררו בתום מחצית מתקופת מאסרו - כי לא יתנגד לבקשה בתום שני שליש. פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, תמכה אף היא בעמדה זו.
ועדת השחרורים התכנסה הבוקר בכלא מעשיהו (יום ד', 10.7.02) כדי להכריע בבקשת דרעי, המרצה עונש מאסר בכלא מעשיהו. חברי הוועדה הם אלי שרון (שופט בדימ.), הפסיכולוגית ישראלה יעקובוביץ' והעובדת הסוציאלית מיכל שחטר.
דרעי אותת באחרונה כי פניו אינם לפוליטיקה. בכך ביקש להקל על הוועדה לקבל החלטה לשחררו בניכוי שליש, ולהפיג את המתח בתנועת ש"ס הנוגע לשאלת שובו לתנועה. ואולם, דרעי כבר החל לבנות סביבו כוח פוליטי חדש, שיאפשר לו, אם ירצה בכך, לתפוס שוב את הבכורה בתנועת ש"ס, או לחילופין - להקים גוף פוליטי חלופי.

תאריך:  09/07/2002   |   עודכן:  10/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
במחנה ישתתפו כ- 280 נפגעי טרור נציגי ציבור וממשלה; ההשתפות אינה כרוכה בתשלום
גלית יצחק
רון חולדאי: העלאת מחירי נסיעה באוטובוסים עלול לחסל את התחבורה הציבורית כאלטרנטיבה לרכב הפרטי
רנית נחום-הלוי
משרד החינוך מימן השנה כ-50% מעלות הקייטנות והוכיח עליה ניכרת במספר הנרשמים
גיל איל
חאתם עבד אלקאדר, בכיר בתנועה וחבר המועצה המחוקקת הפלשתינית הודה בכך בראיון לרשת ANN
רנית נחום-הלוי
לדברי חברי התנועה ערפאת דיכא את עמו במשך עשר שנים; התנועה עיצבה ממשלת מעבר לאחר סילוקו של ערפאת; מרוקו מוכנה לקלוט אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il