X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר שנערך על-ידי הלמ"ס 58% מהגברים מתנדבים לעומת 42% מהנשים קרוב ל-650 אלף ישראלים עסקו בהתנדבות ב-2003
▪  ▪  ▪

קרוב ל-650 אלף ישראלים בוגרים (20+) עסקו בהתנדבות בשנת 2003 ושיעורם הגיע לכ-15.7% מסך האוכלוסיה הבוגרת בישראל. כך עולה (יום ג', 7.3.06) מסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, באמצעות מינהל תכנון מחקר וכלכלה במשרד בתמ"ת, לקראת יום האישה הבינלאומי.
על-פי הנתונים, כ-48% מהמתנדבים עשו את עבודת ההתנדבות שלהם במגן דוד אדום, יד שרה, ועד שכונה וכד'; כ-39% עשו זאת באופן פרטי, כמו למשל עזרה לתלמידים, והיתר (13.5%) שילבו את התנדבותם במסגרת ארגונית לצד התנדבות באופן פרטי.
גברים מתנדבים יותר
מתברר שגברים מתנדבים יותר (58%) מאשר נשים (42%). שיעור ההתנדבות של נשים מתוך סך קבוצת הנשים הישראליות נמוך באופן משמעותי משיעור ההתנדבות של גברים: 12.7% ו-18.9% בהתאמה.
בנוסף לשיעור ההתנדבות הנמוך של הנשים, נמצא שבממוצע לחודש הן מקצות פחות זמן לנושא ההתנדבות: כ-10 שעות בממוצע לעומת כ-11 שעות שמקדישים הגברים.
יש סיבות להבדלים בין המינים
נמצא כי כמעט ואין הבדלים בשיעורי המתנדבים בין גברים לנשים בקרב רווקים (16% מהגברים ומהנשים כאחד), אך לעומת זאת, בקרב הנשואים קיים הבדל ניכר: 19% מהגברים הנשואים עסקו בפעילות התנדבותית, לעומת 12% מהנשים הנשואות. ההסבר לכך הוא ככל הנראה בכך שנשים נשואות אחראיות בעיקר על טיפול משק הבית והן פחות פנויות לעזרה בהתנדבות מחוץ למשפחה.
כמו-כן, קיימת שונות מגדרית בשיעורי ההתנדבות בקרב בני דתות שונות: שיעורם של יהודים שעסקו בפעילות התנדבותית הוא כפול מזה של הערבים 18% לעומת 9.1% בהתאמה.
עיקר הפער נובע מהבדלים בשיעורי ההתנדבות בקבוצת הנשים: שיעור ההתנדבות בקרב הערביות עמד על כ-4% לעומת 15% בקרב יהודיות ותיקות. ההבדל בין שיעורי ההתנדבות בין הגברים הערבים לגברים יהודים ותיקים הרבה יותר מצומצם 14.1% ו-21.3% בהתאמה.
מתוך כלל הנשים, שיעור ההתנדבות הגבוה ביותר נרשם בקרב נשים חרדיות 26.8%, אך הוא עדיין נמוך משיעור המתנדבים הגברים החרדים העומד על 39.6%. נראה שלמרות נטל הטיפול במשפחה ובמשק הבית, מוצאות נשים אלו את הזמן להתנדבות. נמצא, כי 49% מכלל התנדבות נשים חרדיות מתבצע באופן פרטי.
מנתוני הלמ"ס עולה, כי בכל קבוצות הותק, גברים מתנדבים יותר מנשים, ושיעורם של המתנדבים עולה ככל שעולה הותק בארץ. הפער בין שיעורי ההתנדבות של נשים ותיקות לעומת עולות הוא נמוך מזה הקיים בקרב גברים. מאחר והתנדבות היא עיסוק המצריך זמן פנוי ומשאבים כלכליים, עולים אינם מתפנים לעבודה כזו - עליהם לדאוג קודם לפרנסתם ולצורכיהם הבסיסיים. כמו-כן, יתכן גם שההבדל נובע מההרגלים שנקבעו במדינות המוצא, שהיו אחראיות לאספקת השירותים ובשל-כך לא התפתחו ארגוני מתנדבים ופעילות התנדבותית.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי שיעור ההתנדבות בקרב העובדים גבוה יותר ביחס לאלו שאינם עובדים - הן בקרב גברים והן בקרב נשים. 19% מהגברים העובדים ו-14% מהנשים העובדות עוסקים בהתנדבות לעומת שיעור נמוך יחסית של 12.8% מהגברים המובטלים ו-11% מהנשים המובטלות העוסקים בעבודה התנדבותית. נמצא, כי שיעור ההתנדבות של גברים מובטלים מגיע לכ-20% בקירוב ואילו בקרב הנשים הוא עומד על 12%.

תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  07/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
מטיוטת כתב האישום עולה כי דניאל וקנין העתיק את עבודות התואר הראשון בפסיכולוגיה מסטודנטים אחרים    פרקליט המדינה, ערן שנדר, יאפשר עריכת שימוע בטרם הגשת כתב האישום
מירב לוי
את ההצעה העלתה פרופ' עליזה שנהר, נשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל    המטרה: לקיים אירוע נשי במחאה על מעמדן ומצבן
גלית יצחק
המשאבה מושתלת בדופן הבטן והיא מחוברת לקטטר, המוביל תרופה בשם 'בקלופן' לתוך חלל עמוד השדרה, ובכך היא מתאפשרת הרפייה של ספסטיות קשה אצל החולים
נוה יוסף
לטענת טבע, אוונטיס נטלה טבליות של טבע, המצויות בצורה גבישית בלתי מפרה, והפכה אותן, לצורה הגבישית מוגנת הפטנט
עינב רוזיליו
מי עדן משיקה סדרת מיני-ברים חדשה: מיני בר קומפקטי ומעוצב למים קרים ופושרים במגוון צבעים    תשקיע 2.5 מיליון שקל בקמפיין השקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il