X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנת 2005 גדל יצוא הענף ב-35% והגיע ל-3.3 מיליארד דולר יו"ר מכון היצוא מעריך: בתוך 5 שנים ניתן להכפיל את יצוא תעשיית מדעי החיים לכ-6.5 מיליארדי דולרים 6 חברות בתחום המכשור הרפואי יוצאות לתאילנד, לסינגפור ולאוסטרליה ב-12 במרס, בסיוע מכון היצוא
▪  ▪  ▪

ענף מדעי החיים יכול להיות "ביצת הזהב" של היצוא הישראלי בשנים הקרובות. בשנת 2005 גדל יצוא הענף ב-35% לעומת השנה שקדמה לה, והסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר. כך אומר דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא.
תעשיית מדעי החיים כוללת מכשור רפואי, ביוטכנולוגיה, פרמצבטיקה ומחשוב רפואי. בחלוקה גיאוגרפית מתברר, כי 63% מיצוא תעשיית מדעי החיים הינו לאמריקה הצפונית, 28% לאירופה ו-6.5% למזרח הרחוק.
מכון היצוא מעריך, כי בתוך 5 שנים ניתן להכפיל את יצוא ענף מדעי החיים, ולהגיע כבר בשנת 2011 ליצוא שנתי של כ-6.5 מיליארד דולר. לשם כך, מכון היצוא מרכז עתה מאמצים ניכרים לפיתוח השווקים במזרח הרחוק. כמו כן נעזר המכון בארגונים בינלאומיים על-מנת להפוך את השווקים באפריקה לאטרקטיביים ליצוא תעשיית מדעי החיים. ריכוז מאמץ דומה של מכון היצוא לשוק הדרום אמריקני מתוכנן לשנת 2007.
מכון היצוא פועל כדי שבשנה הבאה ניתן יהיה לגשת למכרזים בינלאומיים של הצלב האדום הבינלאומי, ארגון הבריאות העולמי וארגוני סיוע לא-ממשלתיים. במקביל, ממשיך מכון היצוא במאמצים לסייע בהגדלת יצוא ענף מדעי החיים למזרח הרחוק ולאוסטרליה. כן מתחיל מכון היצוא בפעולות להגדלת יצוא הענף לאירופה ולדרום אמריקה. הפעילות של מכון היצוא תתבטא בהגדלת ההזדמנויות ושיפור "ארגז הכלים" ליצואן.
עוד נמסר ממכון היצוא, כי 6 חברות בתחום המיחשוב הרפואי (Health IT) יצאו לתאילנד, לסינגפור ולאוסטרליה ב-12 במרס, בסיוע המכון ובשיתוף עם הנספחויות הכלכליות של ישראל במדינות אלו. לחברות יתואמו פגישות עסקיות רלוונטיות עם גורמי ממשל, אינטגרטורים, בתי חולים וחברות ביטוח רפואי.
יצויין, כי ממשלת תאילנד פועלת להפיכתה של תאילנד למוקד בינלאומי למתן שירותי רפואה פרטיים. מאמציה של הממשלה הביאו לגידול משמעותי ביבוא ציוד רפואי, במיוחד בתחום השיקום (גידול של 45%) ובתחום הרנטגן והדיאגנוסטיקה (גידול של 40%). שוק הציוד הרפואי בתאילנד נמצא בהליך צמיחה מרשים, והתחזיות מנבאות צמיחה של כ-15% לשנה ב-2005 ו-2006.
השקעה מאסיבית מתוכננת בתחום טכנולוגיית המידע בבתי החולים. בתי החולים הציבוריים והפרטיים בתאילנד מעוניינים לשדרג את מערכות ניהול התיקים של הפציינטים ואת מערכות הבקרה והלוגיסטיקה של בתי החולים כדוגמת מערכות ניהול מלאי.
יצויין, כי תחום ה-Healthcare IT עדיין אינו מפותח דיו בסינגפור, והממשלה הסינגפורית לקחה על עצמה כמשימה להצעיד את סינגפור קדימה, בכל מה שקשור ליצירת תשתיות מתקדמות גם בתחום זה.
בימים אלה מתקיים בסינגפור מהלך ניסיוני של הכנסת טכנולוגיות חדשות באחד מבתי החולים, בשיתוף עם רשות התקשורת הממשלתית ומייקרוסופט. במקביל מובילה ממשלת סינגפור מהלך, הכולל הן את בתי החולים הממשלתיים והן את בתי החולים הפרטיים, לשדרוג התשתיות הטכנולוגיות בתחום זה.
בתי החולים מוזמנים להגיש הצעות לפרויקטים, עם אפשרות לקבלת סבסוד ממשלתי לפרויקטים ראויים. לאור האמור לעיל, נראה שקיימת הזדמנות עבור חברות ישראליות בתחום זה בסינגפור.

תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  07/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
בכירי הליכוד מסיירים היום בדרום הארץ    נתניהו: "בתי המפונים מגוש קטיף הפכו לאזורי שיגור"
ברוך לוי
מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, אלי רונן: "הקמתן של תחנות דלק זעירות תגביר את התחרות במשק הדלק, ותוביל לירידת מחירי הדלק"
מחלקה ראשונה
תשקיע 8.75 מיליון אירו, שהם 48 מיליון שקל    המלון ישופץ וירויח 3.5 מיליון אירו לשנה    ההשקעה בשיפוץ תוחזר בתוך שנתים    תחום פעילות חדש
אלעזר לוין
ימכרו מגרש בן 62 דונם בבאר טוביה ב-41.5 עד 44 מיליון שקל, לבנית תחנת חשמל בת 400 מגאווט
אלעזר לוין
מו"מ עם האחים כדורי ואריה שאשא לקנית 50% ממגרש במרכז בודפשט בכ-5 מיליון אירו    פרויקט ב-90 מיליון אירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il