X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קובע מחקר חדש על בני זוג המחקר, שנערך באוניברסיטת חיפה, גילה גם, כי בזוגיות ארוכת טווח, גברים נוטים להיות בעלי תכונות "נשיות" יותר מבצעירותם
▪  ▪  ▪

בשורה לזוגות נשואים: מחקר חדש באוניברסיטת חיפה קובע, כי ככל ששנות הנישואין של בני זוג רבות יותר, כך יחול שינוי בתפקידים שכל אחד מהם ממלא בבית.
"אם בעבר נטו הגברים לשייך את מטלות תוך הבית, כמו ניקיון, בישול וטיפול בילדים לאישה, הרי שכיום הם תופסים מטלות אלה כשייכות יותר לבעל וגם מבצעים אותן", אמר עומר שגיא מבי"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, שחקר את השינוי בתפיסת חלוקת התפקידים בין בני זוג הנשואים למעלה מ-45 שנה.
הוא גם גילה שנשים שתפסו בתחילת נישואיהן את התפקידים החוץ ביתיים ואת הפרנסה כגבריים, ואף התייחסו לגבר כגורם הדומיננטי וכמקבל ההחלטות בבית, נוטות עם השנים לתפוס את התפקידים הללו כחלק מתפקידיהן.
עוד טען החוקר, כי גברים ייטו בזוגיות ארוכת טווח להיות בעלי תכונות "נשיות" יותר מבצעירותם, תכונות הקשורות בהענקה, ביטוי אמוציונאלי וחום. במקביל הנשים בזוגיות ארוכת הטווח תהיינה בעלות תכונות "גבריות" יותר מבצעירותן, תכונות הקשורות בקבלת החלטות, הפעלה, אקטיביות והישגיות.
אוכלוסיית המחקר, שהנחתה ד"ר פנינה (פיצי) רון, כללה 128 זוגות הנשואים למעלה מ-45 שנים, שרואיינו בנוגע לחלוקת התפקידים בבית ולתפיסת תפקידי כל אחד מהמינים, כיום ובשלוש השנים הראשונות לנישואיהם.
מממצאי המחקר עולה, כי בקרב בני הזוג חל שינוי לכיוון שוויוניות, כלומר נטייה לכיוון הגבריות אצל נשים ולהפך אצל גברים, בנוגע למטלות החוץ והתוך ביתיות במהלך שנות נישואיהם. עוד נמצא במחקר, כי ככל שגבר ממשיך להחזיק בתפיסות מסורתיות לחלוקת התפקידים בתוך הזוגיות, כך יורדת רמת הרווחה הנפשית שלו, ובמקביל ככל שהאישה נוטה לשוויוניות בחלוקת התפקידים בזוגיות, כך עולה מידת הרווחה הנפשית שלה.
"נראה כי אחרי ארבעים שנה ויותר של חיים ביחד תחת קורת גג אחת, בני הזוג מפתחים ראייה דומה על חיי המשפחה והתפקידים השונים בחיי היום יום", הסביר החוקר. "יתכן כי בעבר גבר שמצא בעצמו תכונות המוגדרות "נשיות" כגון עדינות, פגיעות או רגישות, חשש מסנקציות חברתיות מסוגים שונים והעדיף להתנהג כמצופה ממנו כגבר. גם אישה שמצאה בעצמה תכונות "גבריות", כגון תחרותיות, ביטחון עצמי, עצמאות או מנהיגות וידעה על הימצאותן, נמנעה מלהשתמש בהן".
"הסיבות לכך יכולות להיות הימנעות מסנקציות חברתיות, רצון להימנע מתיוג חברתי של אישה עצמאית "אשת ברזל", "אחלה גבר". כל אלה היו לרוב מותירים אותה לא נשואה ודחויה גם על-ידי בנות מינה, אשר עשויות היו לחוש מאוימות בסביבתה. תהליכים אלו, אך הפוכים, התרחשו כנראה גם אצל הגברים".
החוקר הציע לאנשי המקצועות הטיפוליים מתחום הגרונטולוגיה והגריאטריה ללמוד את ממצאי המחקר כשהוא מדגיש, כי הארת עיני המטפלים בשינוי האפשרי בתפיסותיהם של הקשישים עצמם עשויה לתרום לאופן ההתייחסות ולשפר את השירות הניתן על-ידם לקבוצת מטופליהם הקשישים.

תאריך:  09/03/2006   |   עודכן:  09/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לא ידוע עדיין האם מדובר בפיגוע התאבדות    ככל הנראה מדובר בפעולה של מורדים כורדים    פיצוץ אירע בתאילנד סמוך לביתו של רה"מ לשעבר
הדר פרבר
"ברמות הגבוהות ביותר של קבלת החלטות לאומית, נשים אינן מיוצגות דיין", אמר קופי אנאן    הבטיח שעם תום כהונתו כמזכ"ל, יקדיש מזמנו לקידום הנשים בחינוך
ענבל אביב
בהחלטה על פתיחת המעבר נשקלו ההיבטים הביטחוניים וההומניטאריים, והוחלט על פתיחתו על אף ההתרעות הקיימות. זאת לאחר שבוצעה פעילות מקיפה ונעשו סריקות באזור המעבר משני צידיו
יפעת גדות
התקשורת נוטה להעדיף את מה שנקרא "סיפורים מפחידים". למרות שעובדה זו הגיונית מההיבט המסחרי, היא גם הולכת יד ביד עם סכנה מאד ממשית של בלבול ומסירת מידע לא נכון לציבור
יואב יצחק
הבדיקה תיערך נוכח הממצאים החמורים של השופט (בדימ.) ישי לויט נגד צדיק בינו: תצהיר כוזב והודעות כוזבות שהגיש לבית המשפט במהלך פרשת פז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il