X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל לשעבר אמר בדברים שנשא בכנס בוושינגטון כי לישראל היכולת לפגוע באירן לא רק מהאויר
▪  ▪  ▪

לישראל יש אופציה צבאית לפגוע באופן משמעותי בתוכנית הגרעין של אירן ולגרום לדחייתה בכמה שנים. כך אמר הרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, בהרצאה שנשא במכון הדסון בוואשינגטון.
יעלון העריך, כי האירנים מתקרבים במהירות ליעד שלהם: השגת ידע לייצור פצצה גרעינית תוך חצי שנה עד שנה וחצי, ואז יוכלו לייצרה תוך שלוש עד חמש שנים. בתקופה זו, אמר, ניתן לעצור את אירן עוד בטרם תגיע לנקודת האל-חזור. לאחר מכן, הוא הדגיש - ובטרם ייצור הפצצה - ניתן יהיה לפעול נגד אירן, אך הדבר יהיה מורכב בהרבה.
יעלון, שפשט מדיו אך מחוזר בישראל במיוחד על-ידי הליכוד, אמר כי נוכח נחישותה של אירן להמשיך בתוכנית הגרעין אין להוציא מכלל חשבון אפשרות של הפעלת האופציה הצבאית של ישראל. הוא ציין, כי לישראל יש את היכולת לשבש את מערך ההגנה האירני, אם וכאשר תידרש פעולה צבאית שתצריך פגיעה בעשרות אתרי הגרעין של אירן.
יעלון רמז עוד, כי לישראל יש "יכולות נוספות", כדבריו, מלבד תקיפה אוירית, לפגיעה במתקני הגרעין של אירן. לישראל יש גם את היכולת להדוף מיתקפה מצד אירן וגרורותיה - אם זו תשגר לעבר ישראל טילי שיהאב, או אם תותקף ישראל ברקטות קסאם מהשטחים או מצד החיזבאללה בלבנון. הוא ציין, כי מערכת טילי החץ יכולה ליירט את טילי השיהאב והסקאד, ולכן ישראל מוגנת היטב בתחום זה.
ביקורת נגד יעלון
דבריו של יעלון עוררו נגדו ביקורת קשה. במשרד ראש הממשלה התרעמו ואמרו, כי יעלון פועל בחוסר זהירות ופוגע ביכולתה של ישראל לגבש את מדינות המערב נגד אירן. נטען עוד, כי אפילו ארה"ב אינה מדברת על הפעלת אופציה צבאית נגד אירן ועל יכולותיה בתחום זה, וזאת מתוך מדיניות ברורה למצות את ההליכים המדיניים.
יו"ר העבודה, עמיר פרץ, אמר כי דברי יעלון מזיקים לישראל. פרץ טוען, כי צריך להפסיק את התופעה הזו שגנרלים מפטפטים ומספקים הערכות הבנויות על מידע שהגיע לידיהם בתקופת שירותם הצבאי. פרץ מתח ביקורת בנושא זה גם על אולמרט, וציין כי ישראל צריכה לפעול יותר במישור המדיני-בינלאומי כדי לבלום את פרויקט הגרעין האירוני.

תאריך:  09/03/2006   |   עודכן:  10/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מבטיח רצף בנוי בין מעלה אדומים לירושלים    מצהיר כי בעוד ארבע שנים תהיה ישראל מנותקת מרוב האוכלוסיה הפלשתינית    מאשים: "נתניהו לא למד לקח מרצח רבין"
יפעת גדות
ארגון הבריאות העולמי: "תהיה מגיפה בסופו של דבר בקרב בני אדם, אולי בגלל וירוס ה-H5N1, אולי בגלל וירוס אחר של השפעת, והיא עלולה להתחיל בכל רגע"
נוה יוסף
עיתון הארץ טוען לקשרים והתנהלות של מועמד מפלגת העבודה, יורם מרציאנו, עם משפחות הפשע    מרציאנו טוען "מדובר בעלילת דם", דורש התנצלות, פיצויים ומאיים בתביעה
אורון חדי
חוקרי הפרשה דחו את הטענות לפיהן הוסטו תשלומי מיסים ותשלומים סוציאליים שנגבו מעובדי הרשת    קובעים: "התשלומים לקופת הקואופרציה התקבלו במלואם"
יפעת גדות
בדיקה הצורכת יריקה בלבד    24 שעות לאחר שהדגימה נמסרת התשובה תמסר למטופל    ההבטחה הגדולה ביותר: בדיקת יריקה לאבחון סרטן השד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il