X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמרה בעימות בנושא הקיצוצים בתקציב הביטחון "מי שלא רואה ערבי ממטר
לא רואה עני ממטר", אמר חה"כ חיים אורון ממר"צ
▪  ▪  ▪

"מי שלא רואה פלשתיני ממטר גם לא רואה עני ממטר", טען חה"כ חיים אורון ממר"צ, בעימות רב מפלגתי בנושא הקיצוץ בביטחון שנערך ביום שישי במכללה החברתית כלכלית.
אורון הוסיף שהוא לא מאמין באג'נדות של מפלגות ההולכות לציבור עם דגל אחד. "עוני וביטחון הם לא שני צדדים במטבע, הם אותו המטבע עצמו. בנק ישראל מצא שחלק גדול מהצמיחה שביבי מתגאה בה נבעה דווקא מההינתקות. הפתרון לכלכלה שלנו היה ונשאר השלום". הדברים נאמרו בעימות רב מפלגתי בנושא כלכלה וחברה בישראל בכנס פתיחת הסימסטר של המכללה החברתית כלכלית בתל אביב.
בעימות, אותו הנחתה העיתונאית עינת פישביין, לקחו חלק גם שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה, חה"כ גלעד ארדן מהליכוד, דן בן דויד מקדימה וחה"כ עיסאם מחול מחד"ש. בעימות נדרשו נציגי המפלגות לענות על שלל שאלות קשות ביניהן יחסם לקיצוץ בתקציב הביטחון.
כותרות נוספות מהדיון
חה"כ עיסאם מחול: "הממסד הביטחוני מנסה להפחיד את הציבור בשביל להגדיל את תקציבו. למרבה הצער גם המפלגות מצטרפות לאותה הרוח. הסיסמא של מפלגת העבודה למשל לקוחה היישר מפח האשפה של הליכוד".
חה"כ גלעד ארדן: "בנימין נתניהו היה הראשון אשר העז לקצץ בביטחון. הדרישות לקיצוץ נוסף של שני מיליארד שקלים קיימים במצע הליכוד. הם ירדו מהשומנים של צה"ל בלי לפגוע במדיניות קיר הברזל בה תומך הליכוד".
שלי יחימוביץ': "אני לא מתנגדת לקיצוצים בביטחון, אבל צריך לעשותם בזהירות רבה ביותר. צה"ל הוא עדיין המעסיק הגדול ביותר במשק. יש נטייה בקרב מקבלי ההחלטות להיטפל לפנסיות של אנשי הקבע ולקצץ בתקנים. בסופו של יום ייתכן והקיצוצים שמוצעים פה יפגעו דווקא בתעסוקתם של אלפי אזרחים".
דן בן דויד: "התקציב הישראלי לא חשוף לעין הציבור. החובבנות השתרשה בפוליטיקה. הנסיגה התלת-עשורית של מדינת ישראל היא סכנה קיומית למדינה. המדינה לא תתקיים פיסית אם המגמה הזו תמשך. הילדים שלנו לא יגורו פה יותר. עולים לא יגיעו למדינה אם לא יעשו משהו בשביל לעצור את הנסיגה הזו".
חה"כ עיסאם מחול: "שרון וביבי ניצלו את האינתיפאדה במכוון על-מנת להעביר את המדינה מהפכה ניאו ליברלית שאת תוצאותיה ההרסניות אנחנו רואים היום. עשרות מיליארדי שקלים הוצאו מכיסיהם של העובדים על-מנת לדכא את העם הפלשתיני בשנים האחרונות בשטחים".
העימות בין נציגי המפלגות נערך בצהרי יום שישי האחרון בסמינר הקיבוצים בתל אביב וציין את פתיחת הסימסטר בסניף התל אביבי של המכללה החברתית כלכלית. המכללה החברתית כלכלית היא הראשונה בישראל אשר מעבירה קורסים אקדמיים בנושאי כלכלה וחברה הפתוחים לקהל הרחב.
מטרתה של המכללה החברתית כלכלית היא להסביר לציבור בישראל את ההתנהלות החברתית-כלכלית במדינה ולהציע אלטרנטיבה למדיניות הניאו-ליברלית, שיצרה בשנים האחרונות פערים כלכליים הולכים וגדלים, דוגמת המודל הסקנדינבי. הרצאות המכללה מועברות בשמונה מרכזים: בבאר שבע, חיפה, תל אביב בירושלים, רהט, שדרות, ערערה ועמק יזרעאל. בין המרצים: פרופ' אריאל רובינשטיין, פרופ' אביה ספיבק, פרופ' אריה ארנון, פרופ' יוסי יונה, הגב' לאה אחדות הגב' שולמית אלוני והעיתונאי גדעון עשת.
פרטים נוספים באתר המכללה

תאריך:  11/03/2006   |   עודכן:  11/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ח"כ חיים אורון יוזם חוק המטיל את האחריות על העסקת העובדים על מנהל החברה   פרופ' בן-דויד: חוק ההסדרים - לא דמוקרטי    חברי הכנסת התעמתו בנושא בדיון במכללה החברתית-כלכלית
יואב יצחק
נתניהו התראיין לתוכנית פגוש את העיתונות    טוען כי הבחירות הן משאל עם על תוכניתו המדינית של אולמרט    מתריע ממסירת שטחים לחמאס כפי שמתכנן אולמרט
מחלקה ראשונה
ח"כ אורי אריאל שביקר באתרי קבורה קדושים באיזור השומרון אמר: "אנחנו שומרים על כבודם של המסגדים, אין שום סיבה שגם הפוך זה לא יקרה"
יפעת גדות
חומרים נוגדי חמצון הנמצאים ביין ובענבים אדומים נמצאו כמקור פוטנציאלי לטיפול במחלות חניכיים
אסף גדות
חברת הטכנולוגיה Antig הודיעה ביריד הטכנולוגיה Cebit כי תאי-הדלק מבוססי המתאנול שלה יהיו זמינים לרכישה ולשימוש במחשבים ניידים כבר בתחילת השנה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il