X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פחות אמריקנים רואים בנשיא אדם אמין רפובליקנים רבים מאמינים כי בעירק תפרוץ מלחמת אזרחים יועץ הנשיא לשעבר נעצר בחשד לגניבה מורה הושעה מעבודתו לשבועיים לאחר שבאחת מהרצאותיו השווה את נאומו של הנשיא בוש לנאומיו של היטלר
▪  ▪  ▪
המורה שהשווה דבריו של בוש להיטלר [צילום: AP]

הפופולריות של הנשיא האמריקני ג'ורג' בוש יורדת והולכת. יותר ויותר אנשים, גם הרפובליקנים שבהם, אינם תומכים ברפורמות של הנשיא ומפקפקים באופיו, וכבר אינם רואים בו כמנהיג חזק מספיק נגד הטרור, כך עולה מסקר חדש של AP-Ipsos.
כמעט ארבעה אמריקנים מתוך חמישה, בהם 70% רפובליקנים, מאמינים כי מלחמת אזרחים תפרוץ בעירק. כמעט 70% אומרים כי ארה"ב נמצאת על השביל הלא-נכון בכל הנוגע למלחמה בעירק, והטיפול הלקוי בהוריקן קתרינה. הסקר מצביע למעשה על כך שאמריקנים רבים תוהים, האם הנשיא בוש מסוגל להמשיך בעבודתו כראוי.
הסקר, שבוצע בין הימים ב' ל-ד' והשתתפו בו 1,000 איש, מצא כי רק 37% מסופקים מתפקודו הכללי של בוש. מדובר במספר הנמוך ביותר שהיה עד כה בכהונתו של בוש הבן.
בקרב גברים ירדה התמיכה בנשיא בוש מ- 49% בחודש שעבר ל- 41% החודש, בעיקר בקרב גברים ללא חינוך אקדמי ובעיקר גברים לבנים. התמיכה בבוש יורדת מ- 39% ל- 36% בכל הנוגע לענייני הפנים של המדינה ומ- 47% ל- 43% בענייני מדיניות חוץ וטרור. שיעור התמיכה במדיניות הכלכלית של הנשיא האמריקני ובמדיניות בעירק עומד על כ- 40%.
הרבה פחות אמריקנים רואים בנשיא בוש אהוד, ישר, חזק ואמין, מאשר בתחילת דרכ,ו לאחר שנבחר לכהונה נוספת. כשישה מתוך עשרה אמריקנים אמרו, כי בוש אהוד, עלייה קטנה מ- 52% בנובמבר, ומעט פחות מ- 63% באוגוסט, אז ראו 50% מהנסקרים בנשיא כאהוד.
כמעט מחצית, 46%, אמרו כי בוש אמין, ירידה מ- 55% באוגוסט. 57% אמרו כי בוש מנהיג חזק, ירידה מ-64% באוגוסט, בעיקר בקרב גברים צעירים בגילאים 18-24. גם בקרב הנשים חלה ירידה בתמיכה בנשיא בוש.
בתוך כך הואשם יועץ לשעבר של הנשיא בוש בגניבה, לאחר שביקש מחנות זיכוי בשווי 5,000 דולרים על מוצרים שמעולם לא רכש. סוכנות APש דיווחה, כי לפי האישום נהג היועץ לקנות מוצרים מחנויות, לשים אותם ברכבו ולשוב לחנות עם הקבלה, אז היה אוסף מהמדפים מוצרים דומים, ניגש עם הקבלה לדוכן ההחזרים ומבקש את כספו בחזרה בתמורה למוצרים שכלל לא רכש.
המורה שהסית חוזר ללמד
גם בארץ החופש שמים את הגבולות כשמדובר במה שנראה כהסתה: מורה מדנבר הושעה מעבודתו לשבועיים, לאחר שבאחת מהרצאותיו השווה את נאומו של הנשיא בוש לנאומיו של היטלר. בסוף השבוע (ו') הוחלט להחזיר את המורה לעבודתו, מבלי לנקוט נגדו בצעדים משמעתיים.
המורה, ג'יי בניש, משמש כמורה למדעי החברה בתיכון במדינה. בהרצאה שהעביר לכיתתו בתחילת חודש פברואר, התייחס בניש לנאום "מצב האומה" שנשא בוש, ואמר כי "חלק מדבריו נשמעו כמו דברים שהיטלר נהג לומר בזמנו". בדיעבד, התברר כי אחד מתלמידיו של בניש הקליט את הנאום, והעביר אותו לתחנת רדיו מקומית. התחנה שידרה באריכות את הרצאתו של המורה, מה שהוביל להשעייתו מתפקידו, עד שוועדת משמעת מיוחדת תוכל לבדוק האם עבר על כלל של משרד החינוך האמריקני, שקובע כי "על מורים להציג עמדה מאוזנת בדיון בכיתה על נושא כלשהו".
התלמיד, שהעביר את הקלטת לתחנת הרדיו, נאלץ לעזוב את בית הספר לאחר שקיבל איומים, אך דאג לומר, כי הוא אינו מתחרט על מעשיו: "הייתי עושה זאת עוד מיליון פעמים. לא רציתי שבניש יפוטר, אבל המצפון שלי לא נתן לי לשבת ולהקשיב להרצאות שלו מבלי לעשות דבר".
בניש, מצידו, אמר כי מטרת ההרצאה היתה ללמד את תלמידיו להיות מאזינים ביקורתיים, גם לנאומי הנשיא, ולא לקבל דברים כמובן מאליו. הוא הוסיף ואמר, כי הוא נרגש מההחלטה להחזירו לתפקידו, וכי בכוונתו להמשיך ולחנך את תלמידיו כפי שעשה בעבר.

תאריך:  12/03/2006   |   עודכן:  12/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החייל נפצע אנושות ביום שישי    השלושה תושבי הקריות נעצרו אך שוחררו    הרקע לתקיפה: כעסם שהצעיר, מטמרה, יוצא עם "יהודיה"
הדר פרבר
מפגינים כמה ימים נגד חוק תעסוקה חדש, המאפשר להעסיק צעירים עד גיל 26 במשך שנתיים לפני מתן קביעות
יפעת גדות
מחקר: נשים שנטלו תוספות סידן הורידו את הסיכון להחמרתו של רעלת ההריון העלולה לגרום ללידת פג ומסכנת את חיי האישה והתינוק
הדר פרבר
השנה נכנסו לרשימה 8 ישראלים    ברשימה השנה 793 עשירים    המיליונרית הצעירה ביותר היא בתו של ר"מ לבנון לשעבר, הינד חרירי    78 נשים מופיעות ברשימה
יפעת גדות
גברים שלא ישנו יותר מ- 6 שעות בלילה, או ישנו יותר מ- 8 שעות, נמצאו בסיכון גבוה מבחינה משמעותית לפתח סוכרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il