X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשעה טובה נחנכה קשת וילסון והוכנסו שני ספרי תורה אשכנזיים לכותל המערבי האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה, הרבנים הראשיים, רב הכותל, ור"ע ירושלים בין האטרקציות: חדר בו יוכלו ילדים להתוודע לעבודת סופרי סת"ם
▪  ▪  ▪

במעמד נשיא המדינה, משה קצב והרבנים הראשיים לישראל נחנך בכותל המערבי אולם התפילה שבעזרת הגברים, הנקרא "קשת וילסון" ושני ספרי תורה בנוסח אשכנז הוכנסו אחר כבוד לרחבת הכותל המערבי.
שלוש שנות עבודה הושלמו באולם התפילה הממוקם תחת בנין ה"מחכמה". העבודות כללו: עבודות שימור ותימוך ועבודות ארכיאולוגיות בקשתות, בקיר המחכמה וכן באבני הכותל המערבי. כל זאת בהתאם להוראות מדוקדקות מרב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ.
נשיא המדינה קרא בטקס לבצע את תוכנית החפירות מתחת לרחבת הכותל המערבי, כדי לחבר את שני קטעי הרחוב ההרודיאני שכבר נחשפו: האחד באזור מנהרות הכותל והשני באזור החפירות של הכותל הדרומי.
עזרת נשים מקורה
פיגום שהוצב במשך למעלה משנה בקשת, הביא לחשיפתה במלוא הדרה, ולקילוף הבטון שהותז עליה לאחר מלחמת ששת הימים, ואשר הביא לניתוק אבנים מהקשת שסיכנו את המתפללים.
לראשונה גם נבנתה בחלל הקשת "עזרת נשים" שתאפשר תפילת נשים במקום מקורה בימי החורף. במשך שנים לא היתה לנשים אפשרות להתפלל תחת קורת גג בימי החורף. עוד נבנו: ארון-קודש מרכזי מפואר במקומם של עשרה ארונות קודש קטנים, חדר ארונות קודש מפואר שיכיל כמאה ספרי תורה, חדר ספריה, ארונות ספרים, תאורה חדשה, מיזוג אויר חימום ועוד.
חדר לצפייה בסופרי סת"ם
חדר מיוחד נבנה עבור סופרי הסת"ם של הכותל המערבי, המטפלים במשך כל ימות החול בכשרות ספרי התורה, לאור השימוש הרב שיש בהם. בחדר זה יוכלו ילדים לסייר ולראות מקרוב את עבודת הסת"ם וצורת כתיבת ספרי תורה.
העבודות בוצעו על-ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בעזרת כספים שהקציבה לכך הממשלה ותרומות של יהודים בעולם, ובראשם לילי ספרא אשר הרימה תרומה גדולה לעילוי נשמת בעלה, איש החסד, אדמונד ספרא.
הטקס, בו נכח גם ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי, נפתח בהכנסת שני ספרי תורה תרומת לילי ספרא לעילוי נשמת בנה, חזקיהו הכהן, ונכדה, רפאל הכהן, שנספו בטרם עת. את כתיבת הספרים סיימו רב הכותל והרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף.
את ספרי התורה הכניסו הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר והראשון לציון שלמה עמאר, אל ארון הקודש החדש.
לאחר דברי פתיחה והודיה מפי הרב רבינוביץ ומנהל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי (סולי) אליאב, נשאו דברים גם נשיא המדינה, הרבנים הראשיים לישראל וראש העיר.
אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי הביעו תקוה, כי תנופת הפיתוח בכותל המערבי תימשך בתקופה הקרובה לטובתם של המתפללים והפוקדים את האתר הקדוש.

תאריך:  12/03/2006   |   עודכן:  13/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
האיחוד הלאומי: "הרב וולפא פרסם מכתב בתאום עם מרזל"    חזית יהודית לאומית: "האיחוד הלאומי-מפד"ל לא חותמים, כי הם מתכוונים לשבת עם אולמרט"
מערכת טלספורט
גביע המדינה: אחרי רבע ראשון צמוד הצליחה מכבי ת"א לברוח ולהגיע ליתרון של 18 נקודות    המחצית הסתיימה רק ב-14    מחצית שנייה צמודה ומלחמה של שתי הקבוצות
עידן יוסף
עו"ד יעקב סאבו שיגר מכתב ליו"ר התנועה בה הודיע על הסרת מועמדותו    שינוי: נראה שלא הבין את התשדיר
עינב רוזיליו
חב' "שירותי במה פלוס" זכתה במכרז להקמת התפאורות בעונה השלישית של הטלנובלה "השיר שלנו"    החברה תקים 20 סטים של תפאורות שונות ב-2 אולפני ענק    עלות הקמת התפאורות מוערכת בכ- 600 אלף שקל
אסף גדות
חברת Microsoft נמצאת תחת סכנת קבלת קנסות גדולים, לאחר שהנציבות האירופאית קבעה כי מאמציה להיענות על הדרישות האנטי-מונופוליות שנקבעו לה בשנת 2004 הינם "לחלוטין לא מספיקים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il