X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תוצאותיו של מחקר חדש מציעות, כי תינוקות המוזנים בתחליף חלב אם מבקבוק אינם בסיכון גבוה לעליה במשקל לעומת תינוקות יונקים
▪  ▪  ▪
   יפעת גדות
הנקה מגנה מפני דלקות בדרכי הנשימה

הנקה - טובה גם לאמהות
יפעת גדות
הנקה נמצאה קשורה לירידה בסיכון של אשה לפתח סוכרת מסוג 2 * ייצור החלב דורש מהאם המניקה להשתמש בממוצע ב-500 קלוריות ביום - שווה ערך לריצה של 6-8 ק"מ * ארגון הבריאות העולמי ממליץ לאמהות להאכיל את תינוקות על בסיס חלב אם בלבד למשך שישה חודשים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
הנקה - גם לאבות יש חלק

   יפעת גדות
חלב אם לאחר שנה הנקה - עשיר יותר בשומן

על-פי הדעה הרווחת, תינוקות יונקים נמצאים בסבירות נמוכה יותר לסבול מבעיות משקל בשלב מאוחר יותר בחיים.
ההיכרות עם מזונות מוצקים בשלב מאוחר - בגיל ארבעה או שישה חודשים - גם היא נחשבת כמפחיתה את הסיכון לסבול מעודף משקל בגיל מאוחר יותר.
אולם תוצאותיו של מחקר חדש מנסות לערער דעה זו, ומציעות כי תינוקות המוזנים בתחליף חלב אם מבקבוק אינם בסיכון גבוה לעליה במשקל לעומת תינוקות יונקים.
אין שוני בשומן הגוף
החוקרים, מבית החולים לילדים בפילדלפיה, דיווחו כי לא גילו כל שוני בשומן הגוף בגיל 5, בין תינוקות שינקו לתינוקות שהוזנו בתחליף חלב אם. הם לא גילו גם קשר בין היכרות מוקדמת עם מזונות מוצקים לעליה מוגזמת במשקל בגיל הילדות. הממצאים פורסמו בעיתון האמריקני לתזנה רפואית.
ההמלצות - להניק
על-פי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, מומלצת הנקה בלבד במשך ששת החודשים הראשונים לחייו של התינוק, ולאחר מכן, הנקה, ותוספת מזון עד גיל שנה. ההיכרות עם מזונות מוצקים מומלצת בגיל 4-6 חודשים.
החוקרים ציינו, כי ישנם מחקרים רבים לגבי האכלת תינוקות והשמנה, אך מחקרים אלו הניבו תוצאות סותרות.
במחקר מדדו החוקרים רמות שומן גוף ל-313 ילדים בני 5 ובמקביל אספו נתונים על היסטורית ההנקה של הילד. הם אספו גם נתונים לגבי הזמן שבו נעשתה לילד ההיכרות עם מזונות מוצקים.
צוות החוקרים השתמש בשיטה הנקראת 'dual-energy X-ray absorpiometry', או DXA, כדי למדוד את שומן הגוף. הם ציינו גם כי מחקרים קודמים התמקדו ב- BMI, אמצעי מדידה קונבנציונאלי המתייחס למשקל מול גובה, כדי לקבוע השמנה. ההבדל במחקר הנוכחי, הדגישו, היא העובדה שהשומן נמדד באופן ישיר ולא על-ידי שימוש ב- BMI.
במחקר, רבע מהאמהות מעולם לא הניקו. מתוך 231 שכן, 88 עשו זאת למשך פחות משישה חודשים, 77 למשך שישה חודשים עד שנה, ו-66 למשך יותר משנה. 52 מנשים אלו הניקו למשך שנה ללא תוספת של תחליף חלב אם. מחצית מהאמהות עקבו אחר ההמלצות לגבי ההיכרות עם מזונות מוצקים בגיל ארבעה חודשים, ורק 8% לא התחילו עם מזונות מוצקים לפני גיל 6 חודשים.
החוקרים לא גילו כל שוני ברמות השומן בין תינוקות שהוזנו מבקבוק לתינוקות שינקו, או בין ילדים שאכלו מזונות מוצקים מוקדם או מאוחר יותר.
עדיין - אין מסקנה נחרצת
החוקרים אינם משוכנעים כי המחקר הנוכחי ישים סוף לספקות לגבי הקשר בין הזנת תינוקות לעודף משקל, וכן אינם טוענים, כי המחקר מציע לשנות את ההמלצות הקיימות כיום.
התרומה של המחקר תהיה אולי בהקלה על תחושת האשמה של אמהות שאינן מסוגלות להניק, או להניק לתקופה ארוכה בהתאם להמלצות. אמהות רבות אינן מסוגלות להניק מסיבות רבות, כמו סיבות רפואיות או סיבות הקשורות לעבודתן.
הם מדגישים כי תוצאות המחקר לחלוטין לא סותרות את ההמלצות להניק. יתרונות ההנקה מתועדים היטב - אין תוספת סוכר, אין שומני טרנס בחלב אם, ומחקרים גילו כי חלב אם מגן על תינוקות מדלקות בדרכי הנשימה ודלקות אוזניים, כמו גם משפר את התפתחותם הקוגנטיבית, בין יתרונות נוספים אחרים.
התשובה לשאלה אם חוסר הקשר בין היכרות של מזונות מוצקים בשלב מוקדם לעודף משקל בשלב מאוחר יותר יתברר בגיל מאוחר יותר, עדיין דורשת מחקר נוסף.
מומחים בתחום מייעצים להורים לנסות לדחות את ההיכרות עם מזונות מוצקים עד גיל שישה חודשים. הסיבה היא שלא רצוי 'להפריע' להנקה, והעובדה כי הם לא זקוקים למזונות אלו מבחינה פיזיולוגית. קיימת גם אפשרות כי הם יעלו במשקל במהירות. היכרות מוקדמת עם מזונות מוצקים נמצאה קשורה גם להתפתחות אלרגיות למזון.
הנקה - הפתרון האידיאלי
הנקה היא הבחירה הטובה ביותר, טוענים מומחים רבים בתחום, אך התשובה לשאלה אם הנקה למשך תקופת הזמן המומלצת היא ברת ביצוע תלויה במצב שבו נמצאים ההורים.
כשאישה חוזרת לעבוד כשהתינוק בן חודשיים היא אומנם יכולה לשאוב חלב, אך מדובר בפעולה לא קלה, ורוב מקומות העבודה אינם מאפשרים לעשות זאת בצורה נוחה. לשאיבת החלב נדרשות כ- 20 דקות פעמיים ביום וכן מקום נוח לעשות זאת ומקום לאחסן את החלב.

תאריך:  13/03/2006   |   עודכן:  13/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סוכנויות בינלאומיות חוששות כי במידה ולא יינתן פיצוי לאלו שנפגעו, מקרים עתידיים של שפעת העופות יוסתרו על-ידי התושבים המקומיים החוששים לאבד את פרנסתם
יפעת גדות
רוב המקרים של כאב גרון נגרמים מווירוסים, ולא נדרש כל טיפול אנטיביוטי
יפעת גדות
אורנוס הינו כוכב הלכת השביעי במרחקו מן השמש והוא כוכב הלכת הראשון שהתגלה בעקבות המצאת הטלסקופ
עידן יוסף
נשיא אוניברסיטת בר-אילן מציע לאמץ הצעה לפתרון כולל של הבעיה    הערכות: בישראל עשרות אלפי נשים הנתונות במצב של סרבנות גט או עגינות    מרכז רקמן והפקולטה למשפטים בבר-אילן מזכירים לציבור שבתענית אסתר חל "יום העגונה"
מתי טוכפלד
אמר את הדברים בכנס פוליטי ברמת אביב, במהלכו מתח ביקורת על בכירי המפלגה, על העומד בראשה, ועל מנהלי הקמפיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il