משרד התחבורה הורה (יום ג', 14.3.06) לסגור את מכוני הרישוי לרכב "היימן" באשדוד ו"פליקס" בלוד, עקב ליקויים חמורים שהתגלו בתפקוד המכונים.
ליקויים במכון היימן במהלך ביקורת שערכו במהלך השבוע מפקחים של אגף הרכב במכון "היימן" באשדוד, התגלו ליקויים בתפקוד המכון ובעיקר בתקינות המכשור, המשמש לבדיקות כלי רכב. בין השאר התגלה, כי באחד ממסלולי הרישוי חסר מכשיר כיוון אורות ובשני המסלולים הנוספים מכשירי כיוון האורות אינם יציבים ומתנדנדים. בנוסף, התברר כי מכשירי כיוון האורות במכון אינם מראים את תוצאות הבדיקה.
כמו-כן, נמצא כי המכשיר לבדיקת עשן למנועי דיזל שבמכון אינו תקין ובעמדת הבור, המשמשת לבדיקה של תחתית הרכב, התגלו ליקויים שאינם מאפשרים בדיקה תקינה של הרכב.
בנוסף, התגלו בביקורת ליקויים בתפקוד אחד הבוחנים במכון, שבדק את פנסי חזית של כלי רכב ואישר אותם כתקינים. בבדיקה חוזרת של משרד התחבורה התברר, כי הפנסים אינם מכוונים כראוי.
אגף הרכב החליט לשלול לאלתר את כתב ההרשאה של מכון "היימן", וזאת עד שהמכון ימציא אישורים ממעבדה מוסמכת שכל המכשור שבמכון תקין ומכוייל כחוק. בנוסף לכך, הוחלט לשלול את תעודת הבוחן של אחד העובדים במכון.
ליקויים במכון פליקס במכון הרישוי "פליקס" בלוד התברר, כי המכון נהג לקבל כלי רכב לבדיקה, ללא זיהוי בעל הרכב ובסיומה של הבדיקה נעדרה חתימתו של הבוחן המסכם, כמתחייב מהנוהלים.
עוד עולה מהביקורת, כי בדיקת הנגררים במכון נעשתה שלא על-פי הנדרש וכי ממצאי הבדיקה הטכנית שבוצעה לא הודפסו על-גבי הטופס הנדרש.
בנוסף לכך התברר, כי לא היתה כל התאמה בין משקלו העצמי של הרכב, כפי שרשום ברשיון הרכב, לבין ממצאי השקילה שעל-גבי מכשיר הבדיקה, במסלול הרישוי. יתרה מכך מתברר, כי לא קיימים ערכי בדיקה של משקל הרכב, דבר המוכיח מעל לכל ספק שכלי רכב לא נכנסו כלל למסלול הבדיקה.
באגף הרכב הוחלט לסגור את מכון "פליקס" לתקופה של שבועיים ולהגביל את פעילות המכון לשבועיים נוספים, לבדיקת רכב פרטי ומסחרי עד 4 טון בלבד. כמו-כן, חוייב המכון לערוך שימוע לבוחנים המעורבים בבדיקות הרכב שלא בהתאם לנוהל, ולהתקין במכון מכשיר מיוחד שיאפשר בדיקה של כלי הרכב, בהתאם לנוהלים.