X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הליכוד מכנס היום שורה של אישים ביטחוניים לשעבר, לדון בפעולת צה"ל אתמול במפלגות הימין האחרות מברכים על הפעולה, אך תוקפים את הממשלה בשמאל מגנים
▪  ▪  ▪

יום אחרי המבצע המוצלח ביריחו, ובכל המפלגות מנסים להעריך כיצד הדבר ישפיע על הבחירות הקרובות. בליכוד מתכנסים הבוקר להתייעצות, בשמאל מנסים לגבות את הפעולה תוך השמעת דברי ביקורת, ובימין מברכים אך תוקפים. וכולם, טוענים כי השיקול המרכזי שעמד בבסיס ההחלטה לבצע את הפעולה, הוא כמובן השיקול האלקטורלי.
בליכוד, כאמור, מכנס בנימין נתניהו את בכירי מערכת הביטחון לשעבר, המזוהים עם הליכוד. בין השאר יגיעו להתייעצות, שר הביטחון לשעבר משה ארנס, הרמטכ"ל לשעבר דן שומרון, אלוף במיל. יעקב עמידרור ועוד.
לא ברור אלו החלטות יתקבלו בפורום הביטחוני, אך ברור שהכוונה בליכוד היא למזער נזקים, כיוון שהפעולה ביריחו, כך הם מעריכים, פוגעת בראש ובראשונה בהם. אתמול, עם סיום המבצע, אמר נתניהו, כי הוא מברך את צה"ל וכוחות הביטחון על הצלחת הפעולה.
"זהו צעד נכון", אמר, "שממחיש את העיקרון שלא צריך לתת שום פרס ושום ויתור לטרור". בכירים אחרים בליכוד, ניצלו את ההזדמנות למתוח ביקורת על הממשלה, יחד עם חיזוק ידיהם של כוחות הביטחון, תוך שימוש במסרים של הליכוד.
חבר הכנסת עוזי לנדאו, למשל, אמר, כי כוונת הפלשתינים לשחרר את רוצחי השר זאבי "היא רק דוגמא למה שצפוי ברשות תחת שלטון החמאס. החמאס שואב כיום את כוחו ממדיניות החולשה של אולמרט. פעולת צה"ל לתפיסת הרוצחים הכרחית, אבל מדיניות תקיפה ונחרצת היתה מונעת אותה".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, אמר כי "תפיסתם של רוצחי השר זאבי היתה מחויבת המציאות, אולם מצער לראות שמדיניות הממשלה עדיין מזגזגת בטיפולה בחמאס. על ישראל לפעול באמצעים כוחניים כדי למנוע את כינונם של צבא ומדינה חמאסית".
יו"ר חזית יהודית לאומית, ברוך מרזל, תקף את הממשלה ואמר, כי במקום פעולת צה"ל ביריחו צריך היה להפציץ את הכלא. "היו צריכים להפציץ את הכלא ולא לעשות פעולה המסכנת חיי חיילים. עדיף אלף אויבים מתים מחייל אחד הרוג", אמר.
יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, אמר כי הוא מברך על הסיום המוצלח של הפרשה. "היום הוכח לכולם כי רק נחישות והפגנת כוח הרתעה של כוחות הביטחון הם הנשק היעיל מול הטרוריסטים. כל הפגנת חולשה בעתיד תהיה בעוכרנו", דברי ישי.
יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, העדיף לברך גם את הצבא וגם את הממשלה. "אנו מברכים את צה"ל ואת הממשלה על הפעולה הנחושה שהביאה ללכידת רוצחי השר זאבי. העבודה בראשותי היא שותפה מלאה למאבק בטרור ולהגנה על אזרחי ישראל. לפעולה זו מסר חשוב. אסור שרוצחים ומפגעים יסתובבו חופשיים, עליהם לשלם את מלוא המחיר על מעשיהם הרצחניים", כך אמר.
ואילו במרצ, אומרים כי הפעולה היתה מיותרת, כשריח חריף של בחירות נודף ממנה. "מדובר ברוצחים מתועבים שמקומם מאחורי סורג ובריח, אך מכל הפעולה עולה ריח קל של בחירות", אמרה ח"כ זהבה גלאון, "אני תמהה על כך שהממשלה העדיפה לתכנן פעולה צבאית ולא להידבר עם הרשות הפלשתינית. את מה שעשה יוסי ביילין, בכך שדיבר עם אבו מאזן, היה צריך לעשות ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט. אם אנחנו נהיה בממשלה הבאה נדאג שהממשלה לא תיפול לבורות שהיא חופרת לעצמה", אמרה גלאון.

תאריך:  15/03/2006   |   עודכן:  15/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה הכלכלית לירושלים מנהלת מו"מ לקנית 5 בניני תעשיה ו- 90% מ- 8 מרכזים מסחריים
אלעזר לוין
הקניון במעלה אדומים הוא של היזם מרדכי אביב    תמורת המכירות תופנה לבניית פרויקטים למגורים
אלעזר לוין
חברות בדק בית ודן אנד ברדסטריט ימכרו ב- 570 שקל מידע על קבלנים ויזמי נדל"ן    יספקו נתונים על מוסר התשלומים של הקבלן, המחאות חוזרות וחשבונות מוגבלים
אלעזר לוין
ישלם למינהל 1.26 מיליון שקל    בונה 3 מרכזים מסחריים
מחלקה ראשונה
הירשזון בוגר תואר ראשון (Bs.c) בהנדסת תעשיה וניהול מהטכניון בחיפה ובעל MBA בתחום מערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il