X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשד: מאות אלפי שקלים ניתנו בצורת עטים נובעים לאולמרט ורכישת ציורים במחירים מופרזים מרעייתו אולמרט: "פרסום זה מהווה הוצאת לשון הרע"
▪  ▪  ▪

מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, קיבל לכאורה שוחד משורה ארוכה של אישים בכירים במשק. השוחד לכאורה ניתן בצורת מתנות: עטים נובעים, ורכישת ציורים מרעייתו עליזה אולמרט - במחירים מופרזים.
נודע, כי מידע מודיעיני ראשוני בנושא זה, הובא לידיעת גורמים בכירים במשרד מבקר המדינה וברשות המיסים והוא גורם לדאגה רבה. ואולם, בדיקה בנושא זה טרם החלה. ככל הידוע, מדובר בסכומי כסף גדולים ביותר, המסתכמים במאות אלף ש"ח לפחות.
העניין בנושא עלה באחרונה, לאחר שהתברר כי המתנות של עטים נובעים וכן רכישת הציורים מרעייתו של אולמרט היו בסכומים גבוהים ביותר, ועל-פי החשד, בזיקה לתפקידו הציבורי - הן כראש העיר ירושלים, הן כמ"מ ראש הממשלה, הן כשר האוצר, הן כשר התמ"ת והן כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל.
נודע, כי בשנה האחרונה נרכשו עבור אולמרט לפחות 4 עטים נובעים מסוג מונטבלנק, אותו מייבאת חברת פלאנט טיים. מדובר בעטים של אספנים ולכן הם יקרים יחסית. מתנה זו נבחרה על-ידי אותם אישים, משום שאולמרט ידוע כאספן כפייתי שאינו נמנע מקבלת מתנות. על-פי הערכות, הוא מחזיק באוסף של עטים נובעים ששוויו נאמד במאות אלפי דולרים. חלק משמעותי ממנו מקורו במתנות שקיבל. כפי שדיווחנו כאן, אחד האישים שרכשו עבורו עט נובע הוא איל ההון אלכסנדר טסלר, שרכש עבורו כמתנת יום הולדת עט נובע בשווי 1,750 דולר.
עתה אנו חושפים כאן, כי תעשיין גדול וידוע רכש לפני כחצי שנה עט נובע בסכום של 15,000 ש"ח, כמתנה לאולמרט. העט נמסר לאולמרט בתום סיור שנערך במפעל. אותו תעשיין נזקק רבות לשירותי המשרדים שבראשם עומד אולמרט.
כאמור, אישים רבים מאוד רכשו ציורים בערך כספי גדול יחסית. בידנו רשימה של אישים שרכשו ציורים, חלק מהם באלפי דולרים (כל ציור) וחלק אחר בסכומים גבוהים עוד יותר, בני חמש ספרות (בדולרים). הרכישות/מכירות נעשו בחלקן הגדול באמצעות גלריות בהן הוצגו הציורים, תוך מעורבות ישירה של עליזה אולמרט ותוך ניצול העובדה הבאה: מכיוון שמדובר באמנות ואין מדובר בייצור סדרתי שלכל פריט יש "תג מחיר", ניתן לשלשל למעשה טובת הנאה לבני הזוג וזאת במסווה של רכישה לגיטימית של ציורים, במחיר ראוי, כביכול.
איל ההון אלפרד אקירוב, לדוגמא, רכש שני ציורים של עליזה אולמרט מגלריה שבה הוצגו ציוריה, וזאת בתקופה שנזקק לשירותיו של אולמרט כראש העיר ירושלים, כדי לקדם את פרויקט ממילא. אקירוב אישר שרכש שתי תמונות ואמר: "אני גאה בהן". יחד עם זאת, הוא דחה כל טיעון על טובת הנאה כביכול.
גורם המצוי ברזי שוק האמנות במשך עשרות שנים אמר ל- Nfc, כי ציוריה של עליזה אולמרט נרכשו על-ידי אילי הון במחירים מפולפלים, ולכן הדבר מדיף ריח של שוחד לכאורה. נמסר, כי רכישת הציורים במחירים מופקעים (מבלי להמעיט חלילה בכישוריה של עליזה אולמרט), הפכה לפולקלור: מי שצריך משהו מהמנהל או ממשרד התמ"ת, הולך וקונה ציור של עליזה אולמרט, ואז סיכוייו גדולים להשיג את מבוקשו.
אולמרט: "לשון הרע"
אולמרט, שהתבקש להגיב, מסר את התגובה הבאה: "גם עבור יואב יצחק, מדובר בשיא חדש של דיבה. אנו מודיעים כי פרסום זה מהווה הוצאת לשון הרע".
מפלגת העבודה: "קשרי הון שלטון ולנהנתנות"
מפלגת העבודה פרסמה תגובה חריפה, בעקבות החשיפה:
"מי שמצביע קדימה מניף דגל לבן לקשרי הון שלטון ולנהנתנות. לאורך כל חייו הציבוריים אולמרט משרת את האינטרסים של מקורביו בעלי ההון, המעניקים לו מתנות יקרות ערך ומצפים לתמורה.
"מי שמצביע קדימה מוסר את החברה הישראלית לידיה של קבוצה קטנה של בעלי הון שהאינטרס שלהם מנוגד לאינטרסים של רוב החברה הישראלית".

הערה: נמשך קשר השתיקה בתקשורת. אנחנו נמשיך לחשוף כאן כל מידע משמעותי ובעייתי הנוגע לאולמרט, כמו גם בעניין אישי ציבור אחרים. איומיו של אולמרט לא ירתיעו.
תאריך:  16/03/2006   |   עודכן:  16/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
שש עבודות בנושא בריאות ורפואה מתחרות בתחרות מדענים צעירים 2006    בתחרות תוצג מערכת מודולרית לחקירת עקרונות פעולת הדיאליזה, פתרון למחלת הפסוריאזיס, מיגור הסרטן באמצעות עלי ההדס והאקליפטוס ועוד
יפעת גדות
כך על-פי סקר שערכה מועצת הדבש    במקום הראשון בצריכת דבש באופן קבוע נמצאת אוכלוסיית המגזר הרוסי    41% מהציבור החרדי ציינו שהתכונות המיוחסות לדבש קשורות לריפוי ולבריאות
ענבל אביב
העמותה מבקשת גם לבדוק אם השופט מלץ היה כשיר להיות בורר
מתי טוכפלד
הליכוד יוצא למתקפה נגד מה שהוא מכנה "הספינים של קדימה"    נתניהו מעריך כי הדשדוש בסקרי סוף השבוע נובע מההילה שהשאיר המבצע ביריחו    "עוד יום-יומיים זה יעלם", העריך נתניהו
הדר פרבר
קשה לזהות את האור בעין בלתי מזוינת, אך בעזרת גלאים אופטיים ניתן לגלות מתי יש להשקות את הצמח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il