ביום 2.4.06 ייכנס לתוקפו צו פיקוח מחירים על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק). הצו קובע, שבכל תחנות התדלוק בישראל יהיה ניתן לתדלק ולקבל מחירים בשירות עצמי (11 אגורות פחות). מחיר השירות העצמי הופך למעשה למחיר הרשמי בישראל.
המחיר הבסיסי המפורסם על-ידי מנהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, מדי חודש, הינו מחיר בתדלוק עצמי (ולמחיר זה ניתן להוסיף דמי שירות מלא בהתאם להוראות הצו). התחנות היחידות דבהן ניתן לגבות מחיר בתדלוק מלא (דהיינו שירות של מתדלק ובתוספת של 11 אג' לכל ליטר), יהיו תחנות שבהן קיימות עמדות פעילות לתדלוק עצמי במחירי תדלוק עצמי.
תחנה שבה לא תהיה לפחות משאבה אחת לתדלוק עצמי, לא תוכל לגבות תוספת עבור שירות מלא בתדלוק בנזין וכמו כן, לא תוכל לגבות תוספת לילה והמחיר שינתן בכל תדלוק בתחנה יהיה מחיר תדלוק עצמי (למרות שיינתן שירות מלא).
עוד נמסר מהמשרד לתשתיות לאומיות, כי אנשים הסובלים ממוגבלות פיזית (נכים) ואשר מחזיקים באישור רשמי לכך (תו נכה) יהיו זכאים לקבלת שירות מלא במחירי שירות עצמי.
על חברות הדלק לציין בכל תחנה, וזאת על-ידי שילוט מתאים, את העמדות המיועדות לתדלוק עצמי. כמו כן מחובתם של חברות הדלק להעניק סיוע והסבר כתוב על אופן התדלוק העצמי.
זהו למעשה השלב השלישי והאחרון בצו פיקוח מחירים על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק). לשלב זה קדמו שני שלבים: השלב הראשון, שנכנס לתוקפו באפריל 2004, חייב את החברות למינימום של 20% מכלל תחנות החברה אשר בהן יהיה ניתן לבצע תדלוק עצמי. השלב השני שנכנס לתוקפו באפריל 2005 דרש מהחברות מינימום של 30% מכלל תחנות החברה אשר בהן יהיה ניתן לבצע תדלוק עצמי. כמו כן קבע הצו שבאותן תחנות שבהן נקבעו עמדות לתדלוק עצמי, לפחות 25% מהעמדות יהיו עמדות לתדלוק עצמי. כאמור השלב השלישי הופך את מחירי השירות העצמי למחיר הרשמי של הבנזין בישראל.
מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, אלי רונן: "מהפכת התדלוק העצמי פותחת עידן חדש במשק הדלק הישראלי. כל צרכן יוכל להחליט איזה שירות הוא בוחר. אין ספק שפתיחת עידן התדלוק העצמי במלואה תגביר את התחרות במחירי הדלק בישראל".