X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחד מבסיסי הצבא האמריקני בבגדד שימש לחקירות ועינויים של אסירים גישה לעורכי דין נמנעה מהאסירים אשר הוכו והושפלו
▪  ▪  ▪

אחד מבסיסי הצבא האמריקני בבגדד שבעירק שימש למעצר, חקירות ועינויים, כך גם זכה לכינוי "החדר השחור". על כך מדווח הבוקר (א') הניו-יורק טיימס.
על-פי הדיווח, המתקן הסודי שהוקם בבסיס "נמה" שבשדה התעופה בבגדד, נכלאו עצירים למשך מספר שבועות, עוד בטרם הואשמו וכמו כן נמנעה מהם הגישה למבקרים או לעורכי דין, טענות שכבר נשמעו בעבר. עוד עולה מהדיווח, כי החיילים היכו את העצירים בקתות רובים, ירקו בפניהם ואף השתמשו בעצירים כמטרות חיות במשחק שזכה לשם "פיינטבול הסוהר".
בניו-יורק טיימס דווח, כי מקורות בפנטגון אמרו כי המטרה בחקירה היתה, לכאורה, לחשוף מידע שיסייע בלכידתו של ראש תא אל-קאעידה בעירק, אבו מוסאב א-זרקאווי. עוד אמרו, כי "החדר השחור" היה "תחנה ראשונה" של עצירים עירקים רבים בדרכם לכלא אבו ברייב, הידוע לשמצה, בסמוך למקום.
למעשה היה החדר השחור חלק מאתר כליאה זמני ששמו 'נאמה' כאמור. האתר שימש כמטות סודיים של יחידת צבא סודית, הידועה ככוח המשימה 6-26.
על פוסטרים שנתלו על-ידי חיילים במתקן נכתב: "אין דם, אין פגיעה". סלוגן אותו הסבירו גורמים במשרד ההגנה האמריקני הסבירו כי הסלוגן משקף את הגישה שאומצה על-ידי היחידה: "אם אתה לא גורם להם לדמם הם לא יכולים לתבוע על כך". מומחים שעבדו עם היחידה אישרו כי האסירים במחנה נאמה נעלמו לעתים קרובות לתוך מתקן שאותו תיארו כ"חור שחור", ו"המציאות היא, שלא היו שום חוקים שם".
עוד על-פי הדיווח בטיימס, "החדר השחור" המשיך לפעול בסתר, ללא מתן גישה לאנשי הצלב האדום, למרות אזהרות שהושמעו מגורמים שונים בצבא ומחוצה לו. הסי-איי-אי אף הרחיק לזמן מה את אנשיו מהמתקן מחשש ששם הארגון ייקשר אליו.
נראה כי הדיווחים אודות התעללות והתנהגות שאינה אתית, בלשון המעטה, ממשיכים להכתים את הצבא האמריקני, אם כי גם את זה הבריטי. פרשת העינויים בכלא אבו גרייב כבר הספיקה לרדת מהכותרות הראשיות, אך לאחרונה דווח גם על נהלים בעייתיים בבתי הכלא באפגניסטן ובגואנטנמו שבקובה. עם זאת בדיווח האחרון של הטיימס, המבוסס בין היתר על מסמכים ועדויות של יותר מ- 12 מקורות, ישנו תיאור מפורט של שגרת ההתעללות שהיתה נהוגה באחת מיחידות העילית למלחמה בטרור של הצבא האמריקני.

תאריך:  19/03/2006   |   עודכן:  19/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ב-20 בתי ספר יסודיים בעיר ילמדו את השפה והתרבות הערבית    בכוונת ראש העיר לבקש ממשרד החינוך להקצות שעות הוראה ייחודיות לטובת הפרויקט
יפעת גדות
ברוב המקרים, חשוב שהטיפול לא יגרום לילד להרגשה לא נוחה כשגופו נלחם במחלה בעצמו
מירב לוי
גידול של 31% לעומת פברואר 2005    בחודשים ינואר-פברואר 2006 נרשמו 280,600 כניסות תיירים לארץ
עינב רוזיליו
לקראת פתיחת עונת הקיץ: הישראלים מלקקים גלידות וארטיקים בכ- 900 מיליון שקל בשנה    אוכלים בממוצע כ- 10 ליטר גלידה בשנה    רוב הקניות הן קניות אימפולס
עינב רוזיליו
TEENK - "פתרונות שיווק לבני נוער" תנהל חיצונית את תקציב התקשורת השיווקית של חברת "לוקר אמבין" מקבוצת "מנרב"    היקף התקציב כ- 4 וחצי מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il