X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פוגל: "אי יצירת גושים של בנקים-ביטוח - החמצה" מגדל תומכת בתוכנית עמיר פרץ לפנסיה חובה תחלק דיבידנד של 50% מהרווח קרנות הפנסיה ימוזגו הפסיקו לשווק ביטוח בריאות לקולקטיבים בגלל הפסדים עסקים ב- 166 מיליון שקל עם אדנים מחפשים שותף בטורקיה יגבירו השקעות בנדל"ן ובחו"ל
▪  ▪  ▪

"הבנקים יכנסו בעתיד הקרוב גם לשיווק מוצרי ביטוח, ועל כל חברות הביטוח יהיה להיערך למצב החדש", אמר היום (19.03.2006) מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל, איזי כהן. הוא דיבר במסיבת עתונאים בת"א, לרגל פירסום הדוחות הכספיים של החברה ל- 2005 (מפורטים בידיעה נפרדת).
כהן אמר: "אנחנו עוקבים אחרי כניסת הבנקים ליעוץ פנסיוני. נראה לנו, שהם לא ימתינו עד 2010 למכירת תוכניות פנסיה, וגם המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, תומך בהקדמת התאריך. הבנקים לא ישארו רק בפנסיה, כי קשה לשווק פנסיה אם אי אפשר לשווק את מוצרי הביטוח המקבילים. המודלים הממחושבים שלהם יתנו מידע רק על פנסיה, ולא על תוכניות ביטוח. ההמחצה הגדולה היא, שלא מאפשרים ליצור גושים של חברות בנקים וביטוח יחד".
עוד אמר מנכ"ל מגדל, כי הקבוצה תומכת בתוכנית, שהמוביל שלה כיום הוא ח"כ עמיר פרץ, להנהיג חוק פנסיה חובה. לדבריו, יביא הדבר ליצירת פוטנציאל עיסקי חדש, ולמכירת מוצרים לטווח ארוך למאות אלפים שאין להם פנסיה. כהן אמר, כי מבלי לשים לב לשאלה האם הרעיון הוא טוב או לא, "מה שמעניין אותנו זה לעשות עסק נוסף ולהרויח עליו".
רווח של 40 מיליון שקל בביטוח בריאות
מנכ"ל מגדל גילה היום, כי החברה הפסיקה לשווק ביטוחי בריאות לקולקטיבים משום שהם דורשים כיסוי רחב ופרמיות נמוכות. החברה החליטה לשווק בעתיד ביטוחי בריאות רק לפרט. אשתקד הרויחה בענף זה 40 מיליון שקל, גידול של 33% לעומת 2004, והפרמיות הגיעו ל- 413 מיליון שקל, גידול של 3.5%. כן הרויחה החברה אשתקד כ- 3 מיליון שקל בענף ביטוח סיעודי.
עוד הודיע כהן, כי דירקטוריון מגדל החליט, כי בשלוש השנים הבאות תחלק החברה דיבידנד של 50% לפחות מהרווח הנקי שלה. הדיבידנד לשנת 20045 יהיה גדול בהרבה: 500 מיליון שקל על רווח נקי של 566 מיליון שקל.
עוד גילה מנכ"ל מגדל, כי החברה נתנה אשתקד לכ- 1,000 לווים משכנתאות ב- 166 מיליון שקל ,בשיתוף פעולה עם בנק אדנים. החברה מרוצה משיתוף הפעולה, ובכוונתה להרחיבו בעתיד. כתב Nfc מעיר, כי מגדל מכרה בעבר משכנתאות בהיקף גדול מתוך אמצעיה העצמיים, אך הפסיקה שיווק מוצר זה לפני מספר שנים.
מגדל עומדת למזג את 4 קרנות הפנסיה שלה: מקפת החדשה, יוזמה חדשה, תנופה ותאוצה - לקרן אחת, בשם מקפת החדשה, שתתחיל לפעול כנראה בראשית אפריל. הדבר יביא לחסכון משמעותי בהוצאות.
הקרנות גבו 96 מיליון שקל דמי ניהול - הרויחו רק 20 מיליון
אשתקד מכרה מגדל 23.7% מכלל הפנסיות החדשות שנמכרו בשוק, לעומת 22.9% בשנת 2004. סך נכסי 4 הקרנות מגיע ל- 8.2 מיליארד שקל, לעומת 6.2 מיליארד שקל בסוף 2004. מספר העמיתים מגיע ל- 256 אלף, לעומת 220 אלף לפני שנה. דמי הניהול שגבו 4 הקרנות מגיעים ל- 96 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל ב- 2004 (לא הוסבר מדוע גדלו דמי הניהול ב- 200%, בשעה שמספר החברים וסך הנכסים גדלו בהיקף קטן בהרבה). 4 הקרנות יחד הרויחו אשתקד 20 מיליון שקל. מקפת השיגה תשואה נומינלית ברוטו (אין נתון על תשואה ריאלית נטו) של 15.85%.
מנכ"ל מגדל הודיע עוד, כי החברה תגביר את פעילותה בהשקעות בנדל"ן, וכן בהשקעות בחוץ לארץ, יחד עם השותף האסטרטגי שלה, חברת ביר סטרנס. בין היתר, מתנהלים מגעים עם בנקים בטורקיה על הקמת חברה משותפת לשיווק ביטוחים. החברה עומדת לחתום עד סוף החודש על החוזים הסופיים לרכישת קרנות דקלה ואפקים, דבר שיכפיל ויותר את היקף הנכסים הפיננסים שלה, מ- 5.5 ל- 12 מיליארד שקל.
התשואה על הפרמיות - 8.8%
הנהלת מגדל מסרה היום את הנתונים הבאים על עיסקי החברה (בנוסף לנתוני הרווח, שפורטו בידיעה נפרדת): סך נכסי החברה בסוף 2005 מגיעים ל- 60.45 מיליארד שקל, גידול של כ- 10 מיליארד שקל בתוך שנה. עתודות ביטוח החיים בפוליסות משתתפות ברווחים מגיעות לכ- 25 מיליארד שקל, גידול של 20% בתוך שנה, והחברה היא הגדולה ביותר בשוק בתחום זה. ההון בסוף השנה גדל ל- 2.68 מיליארד שקל, והרווח על ההון 21.6%. הרווח מעיסקי ביטוח הגיע ל- 819 מיליון שקל, גידול של 35% לעומת 2004. הרווח הוא 8.8% על סך הפרמיות בכל הענפים.

תאריך:  19/03/2006   |   עודכן:  19/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בחודש דצמבר 2005 היה שיעור זהה של בלתי מועסקים שעמד על 8.7% מכוח העבודה האזרחי    ירידה לעומת 9.4% בינואר 2005
מירב לוי
הפרס הוענק מטעם האיגוד האמריקני לקרדיולוגיה    פרופ' גפשטיין נבחר מקרב 35 מועמדים שהגיעו לשלב הסופי
אורון חדי, גלית יצחק
העותרים: "החלטת היועמ"ש נגועה בשיקולים פוליטיים, זרים ופסולים"    עוד נטען בעתירה כי תרופות מצילות חיים מעוכבות בשל ההחלטה    ד"ר בלשר: יש לכנס ללא דיחוי את מועצת הבריאות
מירב לוי
מדובר במערכת מיגון למטוסים אזרחיים נגד טילי כתף    המערכת מורכבת במטוסי אל-על    השר שטרית פנה לשגריר האיחוד האירופי כדי שיפעל לזרוז האישור למטוסי אל-על לנחות במדינות האיחוד עם ה"פלייט גארד"
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערך פרופ' ג'ון ס. אוקספורד    ראלקו תתרום 20 מכשירים לבעלי סיכון גבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il