X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כשמצופפים עשרים תרנגולים על מטר רבוע ומותירים אותם להתבוסס בהפרשותיהם, לא תועיל כל האנטיביוטיקה שבה מולעטים העופות כדי למנוע התפשטות מיידית של וירוס
▪  ▪  ▪

בניגוד לניסיונות הטשטוש וההתחמקות של משרד החקלאות, לפיהם עיקר סכנת שפעת העופות היא בעופות בר ובעופות המגודלים בשטחים פתוחים, טוענים ב'אנונימוס' כי המחלה נוצרה ומופצת על-ידי משקים תעשייתיים, המהווים בית גידול אידיאלי להתפשטות והפצה מהירות של המחלה.
עופות בר נושאים זנים חלשים של שפעת העופות. הם כמעט שלא נפגעים מן המחלה, שלא כמו תרנגולים ותרנגולי הודו. כאשר מגיעה המחלה ללול תעשייתי, שבו כלואים בצפיפות אדירה רבבות פרטים, היא מתפשטת במהירות עצומה דרך הפרשות מזוהמות.
הווירוס, שזכה לתפוצה המונית כתוצאה מצפיפות וזוהמה בלתי טבעיות, עובר מדי פעם מוטציות, לעתים קטלניות. הנחת החוקרים לגבי מקור המחלה היא, שבסוף שנת 2002 נמצא זן חלש של וירוס שפעת העופות במשקים שונים. ממנו התפתח ככל הנראה הזן הקטלני.
לדברי אנשי האגודה, לא רק תנאי הצפיפות והזוהמה הקיצוניים בהם כלואים העופות מעודדים את הידבקותם והפצת המחלה על-ידיהם, אלא גם העיוות הגנטי שעברו העופות. ב'אנונימוס' אומרים כי חוקרי עופות מאוחדים מזה עשור בעמדתם כי ה"טיפוח" הגנטי לקצב גדילה מהיר יותר ויותר יצר עופות בעלי מערכת חיסונית חלשה, המועדת לתחלואה.
דוגמה (אחת מיני רבות) לקביעה זו מביא צוות חוקרים ישראלי במאמר שהתפרסם ב"משק העופות": "עם ההתקדמות הגנטית בקצב גדילה ותפוקת הבשר, חלה עלייה משמעותית בשיעור התמותה של פטמים. העלייה בתמותה נובעת מהתגברות הרגישות של הפטמים לעקות סביבתיות כגון טמפרטורות סביבה קיצוניות. [...] יכולת ההתחסנות בגיל צעיר של פטמים מהירי גדילה כמו גם יכולת ההישרדות להם, יורדת. [...] לממצאים אלה חשיבות מרובה שכן הם מראים שהסלקציה לגדילה מהירה משפיעה בצורה שלילית על התפתחות המערכת החיסונית ועל יכולתם הכללית של העופות להגיב כנגד אנטיגנים שונים". (מתוך: י. לביא, ד. הלר וא. כהנר, "הקשר בין קצב הגדילה הפוטנציאלי של פטמים ותפקוד מערכת החיסון שלהם", משק העופות - ביטאון מגדל העופות בישראל, פברואר 1999, עמ' 21).
רעות הורן, דוברת אנונימוס: "הדיווחים בתקשורת על המגיפה מתעלמים מכך שהיא נוצרת ומתפשטת כתוצאה מניצול עופות בתנאים הקשים בלולים התעשייתיים. כשמצופפים עשרים תרנגולים על מטר רבוע ומותירים אותם להתבוסס בהפרשותיהם, לא תועיל כל האנטיביוטיקה שבה מולעטים העופות כדי למנוע התפשטות מיידית של וירוס. זו כבר יכולה להיות סיבה לשקול שינוי בנכונותנו להמשיך ולצרוך בשר עופות חולים ומעונים. חבל שדרושה מגיפה כמו הפרה המשוגעת ושפעת העופות כדי שניזכר בחיי הסבל שאנו כצרכנים גורמים למיליוני עופות ופרות, מבלי שאנו יודעים עליהם דבר".
השמדה המונית בשיטות מזוויעות
עוד יש להזכיר כי מגיפות שפעת העופות של השנים האחרונות לא התפשטו כמעט לבני-אדם, אולם צעדי המניעה כבר הספיקו לגבות ממאות מיליוני חיות את חייהן בהשמדה בשיטות אכזריות במיוחד, כגון: קבורת עופות חיים, שריפת עופות, חנק והרעלה בגז (פחמן דו-חמצני). שיטת ההרג הנפוצה ביותר באסיה היא דחיסת עופות חיים ובהכרה לתוך שקי פלסטיק ענקיים, שנקברים לאחר מכן בבורות.

למידע נוסף באתר אנונימוס
תאריך:  19/03/2006   |   עודכן:  19/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
הצו הוצא לבקשתן של שתי חברות תקליטים, אשר עתרו לפיצוי בשל שימוש לא מורשה בקטע של להקת ה- Ohio Players במסגרת שיר הנושא של האלבום "Ready to die"
טלספורט
חלוץ ברצלונה התייחס להצעה של צ′לסי לרכוש אותו תמורת 53 מיליון ליש"ט: את הסכום הזה עדיף להשקיע בילדים באפריקה    על עתידו: אני מאושר בברצלונה ולא מתכוון לעזוב
מתי טוכפלד
איך מצביע עיוור? היכן מצביעים האסירים? ומה עושה אדם המתגייס ביום הבחירות? Nfc מגיש את כל התשובות לקראת יום הבוחר
הדר פרבר
במאמר פרי עטו בוושינגטון פוסט אמר כי "סדאמיסטים וטרוריסטים ימלאו את הוואקום - והעולם החופשי יאבד את כוחו להתמודד עמם"
ברוך לוי
גידול של למעלה מ- 100% ברווח הנקי, שהסתכם ב- 40.4 מיליון ש"ח    מחזור המכירות גדל אף הוא, והסתכם בכ- 552.7 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il