X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מידרוג העניקה דירוג של Aa1 לרפאל לגיוס של עד כ- 500 מיליון ש"ח בהנפקת אג"ח נכון לספטמבר 2005 עומד הרווח הנקי על כ- 64.5 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪

חברת מידרוג העניקה דירוג של Aa1 לרפאל, הרשות לפיתוח אמצעי לחימה בע"מ, לגיוס של עד כ- 500 מיליון ש"ח באמצעות הנפקת שתי סדרות של אג"ח צמודות קרן וריבית למדד המחירים, מח"מ משוקלל 6.5 שנים.
בדוח מידרוג מוצגות לראשונה התוצאות הכספיות של תשעת החודשים הראשונים של החברה לשנת 2005. נכון לספטמבר 2005 ההכנסות ממכירות עמדו על כ- 2.5 מיליארד ש"ח והרווח הנקי על כ- 64.5 מיליון ש"ח. כ- 40% מסך ההכנסות מקורן במכירות למשרד הביטחון הישראלי, יתרת המכירות הינה ליצוא כאשר הלקוחות הן בעיקר מדינות.
רפאל הינה יצרנית הטילים העיקרית בארץ ומהווה מאגר ידע ומו"פ ייחודיים ואסטרטגים בעיקר בתחום הביטחוני. לחברה ארבע חטיבות: טילים, מערכות, חימוש ומנועים ורש"קים. בחברה מציינים, כי כל אחת מהחטיבות מהווה מרכז רווח ומו"פ ומייצרת מערכות שנמכרות ללקוחות חיצוניים.
לדברי דוד ואיש, סמנכ"ל כספים ובקרה ברפאל, כחברה הפועלת על-פי קריטריונים עסקיים לכל דבר החליטה רפאל לגוון את המקורות לגיוס הון העומדים לרשותה ולממש גם את אופציית גיוס האג"ח על-מנת שזו תאפשר לה גמישות עסקית למימוש במימוש היעדים והאתגרים הניצבים בפניה בעיקר מול השווקים הבינלאומיים לרבות רכש חברות בחו"ל.
לדברי גיל גזית, מנכ"ל חברת מידרוג, "השיקולים העיקריים לדירוג נובעים מעצם העובדה שבסיס הפעילות של רפאל נובע מצורך גבוה של מדינת ישראל בפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים ותחזוק ה"מעבדה הלאומית", הנחשבת כפעילות אסטרטגית למדינת ישראל. למרות היותה בבעלות מלאה של מדינת ישראל פעילותה מתנהלת כגוף עסקי עצמאי".
לדבריו, שיעור הרווח בגין המו"פ המוזמן מאת משרד הביטחון בישראל נמוך יחסית בהשוואה לשיעור הרווח בגין מכירות ליצוא כך שהחברה פועלת בהצלחה לחיזוק נוכחותה בשווקים העולמיים.
עוד הוסיף גזית, כי שולי הרווח מפעילות של פיתוח וייצור אמצעי לחימה נמוכים יחסית למקובל בענפים מקבילים, המאופיינים ברמת הסיכון והתחכום של המערכות המפותחות בענף. בנוסף, ירידה בתקציב הביטחון בישראל עשויה לפגוע ביכולת הרכישה של משרד הביטחון, בו לחברה יש תלות מסוימת.
מתוך הדוח עולה, כי החברה מדווחת על יציבות בהכנסות, גידול מתמשך בצבר ההזמנות לייצוא משמש כמנוע צמיחה של החברה. בשנים האחרונות דיווחה החברה על הכנסות שנתיות בסכום ממוצע של כ- 3.5 מיליארד ש"ח, בשנת 2005 כ- 3.8 מיליארד, מתוכן כ- 45% בגין מכירות בישראל.
עיקר הרווחיות נובעת מיצוא מערכות מתוצרתה למדינות שונות. הנהלת החברה מעריכה כי הגידול בצבר ההזמנות ליצוא עתיד לתרום לגידול בהיקף ההכנסות והרווחיות בשנים הבאות. בשנת 2005 חל קיטון בהזמנות לחו"ל בעקבות דחייה בחתימה על מספר חוזים ובמהלך הרבעון הראשון של שנת 2006 זכתה החברה בחוזים בשיעור של כ- 60% מסך ההזמנות שתוכננו לשנת 2006.
הפעילות הבינלאומית של החברה תורמת להקטנת התלות במשרד הביטחון הישראלי, לשיפור שולי הרווח ולהיקף שוק פוטנציאלי נרחב באופן משמעותי. להערכת החברה, נתח השוק שלה עומד על כ- 5% מסך שוק הביטחון העולמי (למעט פלטפורמות).
החל משנת 2002 נוהגת החברה לשמור על יתרות מזומנים גבוהות. יתרת המזומן ליום 30.9.2006 עומדת על 473 מיליון ש"ח וביום 31.12.2003 הגיע להיקף שיא של כ- 910 מיליון ש"ח.
במהלך שנת 2005 עיכוב בקבלת תשלומים גרע באופן יחסי מיתרת המזומן אולם חלק מתשלומים אלו נגבו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2006 כך שיתרת המזומן נכון למועד כתיבת הדוח עולה על 600 מיליון ש"ח. מידרוג מעריכה כי רמת הנזילות הגבוהה תורמת ליכולת החברה לפרוע את חובותיה.

תאריך:  19/03/2006   |   עודכן:  19/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
טוענת כי מדובר בהחלטה שגויה ומבישה שנתקבלה בניגוד מוחלט לחובת הממונים ובניגוד לטובת הציבור    "מדובר בעיסקה המשדרת לכל המונופולים בישראל שכדאי להפר את החוק"
ברוך לוי
מודיעה על "אקזיטים" מספר שש ושבע    מספר חברות ההיי-טק התורמות גדל ל-69
מחלקה ראשונה
לאחר שבקיץ האחרון נחלקו רבני חב"ד בשאלה כיצד לנהוג במאבק נגד תוכנית ההינתקות, קשה לשמוע כיום דעה אחידה בחב"ד למי להצביע בבחירות    השאלה המהותית העולה בציבור החסידים, האם להצביע למפלגה שקיים חשש כי לא תעבור את אחוז החסימה או שעדיף להסתפק ב"רע במיעוטו"
עומר שיקלר
במסגרת המבצע, לקוחות שיצטרפו לאינטרנט המהיר של 013 ברק יהנו ממחיר היכרות אטרקטיבי במיוחד של 9.9 ש"ח לחודש, למשך שלושה חודשים
אלעזר לוין
112 דירות לקבלנים טופר וסופר    125 אלף דולר לדירה בחוזה מפתח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il