X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקראת הבחירות לכנסת מבטיח משעל "שלום אמיתי" לאחר מימוש זכות השיבה - הוא מצהיר גם על כוונתו לבטל את הייבוא מישראל ולהחליפו בייבוא ממדינות ערב
▪  ▪  ▪

בראיון לערוץ הלבנוני New TV ערב הרכבת הממשלה הפלשתינית החדשה בראשות איסמאעיל הנייה, מציג מנהיג החמאס, ח'אלד משעל את תפיסת עולמו באשר למאזן הכוחות בעימות ההיסטורי של העם הפלשתיני עם ישראל ומשרטט את קווי היסוד השלטון האיסלמי החדש.
המוטיב המרכזי בדבריו - ישראל, למרות כוחה הצבאי, חלשה ברוחה והיא תאלץ להיכנע בסופו של דבר לנחישות של החמאס והעם הפלשתיני להחזיר לידיו את "מלוא זכויותיו ההיסטוריות". משעל קורא לציבור הישראלי שלא להצביע למפלגות הימין המתנגדות לנסיגה מיהודה ושומרון ומצהיר, כי בכוונתו להביא להפסקת הייבוא הפלשתיני מישראל ולהליפו בייבוא ממדינות ערב. להלן עיקרי דבריו של משעל:
הגורמים לתוכנית ההינתקות הישראלית - "תוכנית ההינתקות לא בוצעה בגלל ניצחון החמאס. היא באה בגלל
שההנהגה הישראלית הגיעה למשבר במדיניותה. ישראל אינה יכולה להכריע את הפלשתינים ולשבור את רצונם. שרון לא יכול היה להביס את העם הפלשתיני באמצעות האופציה הצבאית הטרוריסטית, ובמקביל ישראל אינה יכולה לסגת ולהכיר בזכויות הפלשתיניות ולחדול מתוקפנותה".
משמעות ניצחון החמאס בבחירות - "ניצחון החמאס הוא מסר של העם הפלשתיני לישראל לפיו העם הפלשתיני לא ישבר ולא יובס, ואדרבא הוא בחר הנהגה בה הוא נותן אמון ואשר תוביל אותו לניצחון, לשחרור ולהשבת הזכויות".
החמאס לא תכיר לעולם בישראל - "אין לגיטימיות לכיבוש, לא תהיה הכרה בתוקפנות. התוקפנות וגזילת (האדמות והזכויות) לא יזכו ללגיטימיות לעולם... מישראל צריך לדרוש להכיר בזכויות הפלשתיניות... לא יתכן שהקהילה הבינ"ל תמיד תפעיל לחץ על הקורבן (הפלשתיני)".
התוכנית המדינית של החמאס - "ראשית, ישראל צריכה להודיע שהיא תיסוג מהשטחי שנכבשו ב- 67' ובכללם מירושלים ולהסכים למימוש זכות השיבה לפליטים ולעקורים לבתיהם ולאדמותיהם, לפרק את ההתנחלויות ולשחרר את כל האסירים והעצורים. לאחר שישראל תעשה כן אנו כפלשתינים, כחמאס וכממשלה פלשתינית ננקוט בצעדים רציניים ליצירת שלום אמיתי".
יתרון החמאס על ישראל - "לתנועת החמאס, ההנהגה ועימה העם הפלשתיני מאמינים באמונה שלמה שהם לא ישברו ולא ייכנעו לתנאים של ישראל וארה"ב אלא יכפו את תנאיהם. לנו יש אורך נשימה. מה ההבדל בינינו לבין ישראל? ישראל אינה מסוגלת לעמוד במערכה ארוכה. לחמאס, לעם הפלשתיני ולאומה (הערבית) מאחוריהם יש יכולת לנהל מערכה ארוכה... אם הצד האחר ירצה פיוס, בבקשה יהיה שלום על בסיס הצדק (קרי - מימוש זכות השיבה)... ובידינו גם האופציה למלחמה".
החמאס נגד מפלגות הימין - "האלטרנטיבות של ישראל מצומצמות. העם הישראלי עומד בפני בחירות. עליו לבחור בין תמיכה בכיבוש האדמה ובתוקפנות ובכך יבחר בדרך של המערכה הארוכה. אם הוא רוצה ביטחון ורוצה שלום אמיתי עליו לסגת... לנו הפלשתינים, המוסלמים, הערבים כוח רוחני וכוח חומרי... אנו מעריכים שאנחנו ננצח בסופו של דבר".
נפסיק הייבוא מישראל - הסכם אוסלו הפך את המסחר בין הגדה והרצועה לבין מצרים או ירדן למצומצמים מאוד בהשוואה לסחר בין הגדה והרצועה לבין הישות הציונית... המסתכם בשלושה מיליארד דולר בשנה... אנו מתכוונים לתקן מצב זה. ציינתי לא מכבר בנוגע להסכמים (עם ישראל), כי כל דבר שישרת את עמנו אנו נשמור עליו וכל מה שלא ישרת את עמנו לא נשמור עליו... האינטרס שלנו הוא עם האומה (הערבית) ולא עם ישראל".

תאריך:  20/03/2006   |   עודכן:  20/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
הפסגה שתתכנס בבירת סודן תתמוך בחמאס על-מנת להכשיר את דרכה לקהילה הבינ"ל    הפסגה תציג את יוזמת השלום הערבית כחלופה להכרה בישראל
עידן יוסף
מאות משתתפים בקונגרס בין-דתי למוסלמים ויהודים הקונגרס לפיוס, המתכנס זו השנה השנייה בסיביליה שבספרד    הרב הראשי לישראל: "צריכים להמשיך להוכיח שיהודים ומוסלמים אינם אויבים"
עומר שיקלר
ישראל סיכמה עם נציגי מצרים, הקוורטט וארה"ב על הכנסת סיוע לרצועה    הסחורות יעברו מישראל למצרים ומשם לצד הפלשתיני    ברצועת עזה מסתמן מחסור במוצרים בסיסיים
שלומי דיאז
נאנס על-ידי שישה נערים וצעירים בכפר סמוך לזכרון יעקב    המשטרה עצרה ארבעה מהחשודים    בימ"ש הורה לשחררם בגלל מה שכינה "מחדל חקירתי"    פדופיל נעצר בבני ברק    מורה מחולון חשוד כ ניסה לכפות יחסי מין על תלמידה
עומר שיקלר
הנייה הודיע כי בממשלה יהיו 24 שרים - 10 מהם מעזה ו- 14 מהגדה    מחמוד א-זהאר ימונה לשר החוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il