X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנציגים הבכירים מחמש המדינות בעלות הווטו במועצת-הביטחון של האו"ם, ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת, כמו גם גרמניה ייפגשו כדי להתגבר על המחלוקות בנוגע להצהרה הדורשת שיתוף פעולה מלא מאירן
▪  ▪  ▪

דיפלומטים בכירים משש מדינות מפתח הדנות בגרעין האירני ייפגשו היום (ב') כדי לבחון רעיונות חדשים לפתור את המשבר. הנציגים הבכירים מחמש המדינות בעלות הווטו במועצת-הביטחון של האו"ם, ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת, כמו גם גרמניה ייפגשו כדי להתגבר על המחלוקות בנוגע להצהרה הדורשת שיתוף פעולה מלא מאירן.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי שגרירי המדינות הדגישו, כי הדיפלומטים ינקטו בעמדות אסטרטגיות בנוגע לבעיה האירנית ולא יערכו משא-ומתן על ההצהרה הסופית של מועה"ב: "אני מקווה שהם יבחנו את האסטרגיה הרחבה יותר של הדרך שבה אנחנו מפתחים את היחסים שלנו עם אירן", אמר שגריר בריטניה באו"ם, ג'ונס פארי, בסוף השבוע. "אבל בואו נבהיר, שהמשא-ומתן (על ההצהרה) ייעשה במועצה".
על-פי דיפלומט בווינה, בריטניה עשויה להעלות הצעה, כי ארה"ב תקיים שיחות חדשות עם אירן בנוגע לגרעין. וושינגטון הסכימה לנהל שיחות עם אירן בנושא המלחמה בעירק, ואותו דיפלומט אמר, באנונימיות, כי הצעתה של בריטניה תקרא לשיחות גרעין עם שש המדינות אשר לוקחות חלק בשיחות. הן יציעו לטהרן 'חבילה' חדשה אך לא מוגדרת של תמריצים בתמורה להסדר שנדון על תוכנית העשרת האורניום, כך לדבריו.
שש המדינות הסכימו כי אין לאירן את הזכות לפתח נשק גרעיני, אך לא הסכימו על הדרך הטובה ביותר לגרום לאירן להפסיק את פעילות העשרת האורניום, אשר עלולה להיות הדרך של המדינה לגרעין אזרחי- אך גם למטרות אלימות. באירן טוענים כי מדובר בפעילות למטרות אזרחיות אך במערב, ובעיקר בארה"ב, טוענים כי אירן פועלת להשגת נשק להשמדה המונית.
רוסיה וסין, אשר נחשבות לבנות-בריתה של אירן, אמרו כי פעולה קיצונית של המועצה עלולה לגרום לפרישתה של אירן מהאמנה לאי-הפצת נשק להשמדה המונית ולבסוף להוביל לאמצעים קשים יותר, כגון סנקציות. השתיים מעוניינות כי הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א) תישאר בראש המו"מ עם אירן ולא מועה"ב, כשהן מתנגדות להטלת סנקציות על המדינה.
ארה"ב, בריטניה וצרפת רוצות הצהרה המפרטת את הדרישות שכבר נעשו על-ידי סבא"א, כולל השהיית העשרת האורניום וצעדים לקראת שקיפות גדולה יותר ושיתוף פעולה מלא מצד אירן. עוד רוצות המדינות כי ראש סבא"א, מוחמד אל-ברדאי, ידווח למועצה על התקדמותה של אירן תוך מילוי אחר הדרישות תוך כשבועיים, כשרוסיה וסין אומרות כי יש לאפשר לאירן זמן רב יותר למלא אחר הדרישות.
המשא-ומתן בין אירן וצרפת, גרמניה ובריטניה, אשר פועלות בשם האיחוד האירופי, נכשל באוגוסט, לאחר שטהרן דחתה את חבילת התמריצים שהוצעה לה בתמורה לסיום העשרת האורניום. כל זאת, במקביל לפעילותה, הביא את מועצת המנהלים של סבא"א לדרוש את מעורבותה של מועצת הביטחון של האו"ם.
שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון בולטון, אמר כי הפגישה היום תעסוק בנושאים רחבים יותר, אם כי ללא ספק בבירות מוסקבה ובייג'ין ייצטרכו לבחון את הטקסט האחרון של ההצהרה של מועה"ב של האו"ם, בתקווה כי הדיפלומטים הבכירים יספקו הוראות אשר יאפשרו להתקדם בתהליך. בולטון אמר עוד כי ירצה לראות הסכמה על ההצהרה כשמועה"ב נפגשת שוב באירן ביום ג'.
כשדובר על הפגישה של שש המדינות, בסוף השבוע, סגן שגריר רוסיה באו"ם, קונסטנטין דולגוב, אמר כי הדיפלומטים "ינסו להרחיב את האסטרטגיה..." ולקבוע מהו הצעד הבא, בנושא הגרעין האירני. "אנחנו צריכים שתהיה לנו דרך מוסכמת... בסבא"א, במועה"ב...", אמר. גורם רשמי במשרד החוץ הרוסי, אשר לא הזדהה בשמו, אמר בסוף השבוע כי "אנחנו מצפים ללחוץ על מציאת פתרון אשר יוכל לסייע לנו לפתור את הבעיה האירנית הגרעינית".
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אשר היה בארה"ב בתחילת החודש, הציע לקיים שיחות כאלה במאמץ לעקור את הלחץ לסנקציות נגד אירן במועה"ב. שגריר סין באו"ם, וונג גואנגיה, אמר לכתבים בסוף השבוע כי הוא מבין כי "שש המדינות פועלות לשקול את הצעדים הבאים של הפעילות על-ידי סבא"א".
הדיפלומטים הבכירים שייפגשו הם: תת-מזכיר המדינה האמריקני, ניקולס ברנס; סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי קיסליאק; זאנג יאן, מנכ"ל מחלקת פיקוח על נשק במשרד החוץ הסיני; דירקטור ממשרד החוץ הבריטי, ג'ון סויירס; גורם במשרד החוץ הגרמני, מייקל שיפר; וגורם במשרד החוץ הצרפתי, סטניסלס דה-לבולה.

תאריך:  20/03/2006   |   עודכן:  20/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עם דיווחים על נזקי הסופה נפגשו גורמים בממשלה ובשירותי החירום כדי לדון בשליחת כוחות סיוע לאזור
יפעת גדות
אחרי 'ליל הבדולח' נכלאו בדכאו יותר מ- 10,000 יהודים מכל רחבי גרמניה    היה המחנה הראשון ששוחרר על-ידי כוחות המערב
שלומי דיאז
ראש המועצה קיבל מעטפה עם קליע ופתק "נהרוג אותך"    המשטרה: החשד נופל על פעילי ימין קיצוני אך נבדקים כיוונים נוספים
יפעת גדות
תסמיני המחלה כוללים קוצר נשימה, שיעול שאינו חולף, כאב חזה, שיעול עם דם, צפצופים בנשימה, חום ואיבוד משקל
יפעת גדות
הקונספט של שירות אמבולנס החל באירופה עם אבירי סנט ג'והן במאה ה- 11
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il