X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר אלי אופר: מטרתנו היא שמפעלים ישראלים בתחומים המוגדרים כתעשיה מסורתית יגיעו לפסגה העולמית. אין למדינת ישראל סיכוי לשרוד מבחינה כלכלית, אם לא נהיה כל הזמן בקצה העליון של החדשנות והקדמה הטכנולוגית
▪  ▪  ▪

בשנה הקרובה לא תהיה מגבלה תקציבית בתמיכה בתעשיות המסורתיות, כך אמר המדען הראשי של משרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, בכנס של התעשיה הקיבוצית, שנערך בשפיים. בכנס, שבו השתתפו כ-110 מנכ"לים ומנהלי פיתוח בתעשיה הקיבוצית, הוצגה התוכנית החדשה של משרד המדען לקידום ועידוד השקעות במחקר ופיתוח בתעשיות המסורתיות.
ד"ר אופר אמר, שמטרת התוכנית החדשה היא להביא לכך, שמפעלים ישראלים בתחומים המוגדרים כתעשיה מסורתית יגיעו לפסגה העולמית - כל אחד בתחום עיסוקו. "יש דוגמאות של חברות ישראליות רבות שהצליחו בכך, ובעולם הגלובלי של היום חדשנות ויצירתיות הם תנאי להצלחה", הוא הוסיף. "מדינת ישראל משקיעה רק 1% מהתל"ג במו"פ תעשייתי, וזה מעט מאוד. אין למדינת ישראל סיכוי לשרוד מבחינה כלכלית, אם לא נהיה כל הזמן בקצה העליון של החדשנות והקדמה הטכנולוגית".
מנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית, עמוס רבין, אמר, שהאיגוד רואה חשיבות גדולה בתוכנית של המדען הראשי לקידום המחקר והפיתוח בתעשיה המסורתית. לדבריו, רבים מהמפעלים הקיבוציים עונים על הקריטריונים של התוכנית החדשה, והאיגוד יפעל לכך, שמקסימום מפעלים ייכנסו מבעד לדלת שפתח בפניהם המדען הראשי, וייהנו מהסיוע של המדינה להרחבת פעילות המו"פ.
משה אורטס, חבר ועדת המחקר, דיבר על חזון הפיכת התעשיה המסורתית לתעשיה מסורתית עילית. הוא קרא לחברות לעשות מהפך, ולהיכנס לאסטרטגיה עסקית חדשה, הבנויה על שילוב בין הליבה הטכנולוגית (חתירה לקצה הסקאלה הטכנולוגית), הליבה העסקית (שילוב בגלובליזציה על-ידי מו"פ) והליבה הערכית (חדשנות וטיפוח ההון האנושי).
לידיה לזנס, סגנית המדען, הציגה את התוכנית החדשה, ופרטה את ההקלות המשמעותיות שנותנת התוכנית. היא הזמינה את מפעלי התעשיה לדלג על מחסום הפחד, ולהשתלב בתוכנית. היא הבטיחה שמשרד התמ"ת מצידו יעשה הכל כדי לעזור.
פרופ' מנואל טרכטנברג מאוניברסיטת תל אביב ניתח את מצבה של התעשיה הישראלית ואת הסיכויים להאצת הצמיחה, ואמר, שאין מגזר אחד שיכול לסחוב לבדו את כל המשק קדימה, ואפילו לא ההיי-טק. "אם מדינת ישראל מעוניינת ליצור מקומות עבודה חדשים, ולהגדיל את היצוא התעשיה המסורתית, היא חייבת לפרוץ קדימה באמצעות המו"פ", טען פרופ' טרכטנברג.

תאריך:  20/03/2006   |   עודכן:  20/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
התאחדות התעשיינים: תקנות משרד התחבורה והתנהלותו גורמות לסיכון המשתמשים בכבישי ישראל    תקנות המשרד מאפשרות להמשיך ולהשתמש בכלי הובלה ונגררים ישנים עשר שנים נוספות, ובכך מונעות שימוש בציוד חדיש ובטיחותי יותר
ענבל אביב
הוא נענה לבקשת גליה מאור וימשיך בתפקידו עד סוף חודש יוני    איתן רף וגליה מאור: "צר לנו על פרישתו של ד"ר שפירא ונעשה הכל כדי להמשיך וליהנות מכישוריו ויכולותיו גם בשנים הבאות"
ברוך לוי
חתם עם בנק החקלאות הסיני על הסכם קו אשראי, אשר ישמש להעמדת הלוואות מקבילות לעסקים בסין
עומר שיקלר
דיכטר מזהיר את ראשי החמאס מחידוש הפיגועים נגד ישראל    האיום האמיתי - לא הקסאמים אלא פיגועי ההתאבדות    "קדימה רוצה לייצב את המערכת הפוליטית"
גלית יצחק
במסגרת תפקידה תהיה הילה אחראית על הטיפול בכוח האדם וברווחת כלל עובדי הקבוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il