X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי האופוזיציה בלשכת עוה"ד קוראים לשלמה כהן להתפטר, זאת על-רקע פסק הדין שהתקבל בשבוע שעבר, לפיו על הלשכה להשיב מיליוני שקלים לוועד מחוז תל אביב
▪  ▪  ▪

חברי האופוזיציה בוועד המרכזי ובמועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, קוראים ליו"ר הלשכה, הד"ר עו"ד שלמה כהן, להתפטר מתפקידו, זאת לאור פסק הדין שהתקבל בשבוע שעבר בעניין תקציב מחוז תל אביב לשנת 2005, אשר חשף לדבריהם את התנהלותם המושחתת של כהן ושל סיעתו.
כזכור, בשבוע שעבר קיבל בית המשפט העליון את עתירתו של ועד מחוז תל אביב והורה לבטל את החלטת מועצת הלשכה, אשר חייבה את מחוז תל אביב להשלים את תקציבה השנתי מכספי הרזרבות שחסכה במהלך השנים.
בפסק דינו מתח השופט (בדימ.) מישאל חשין ביקורת קשה כנגד כהן בהזכירו כי כבר לפני למעלה משבע שנים נדרש בית המשפט להכריע בסכסוך שבין עו"ד ד"ר שלמה כהן, יוסף ארנון ונתן יריב נגד ראש לשכת עורכי הדין דאז, עו"ד דרור חוטר-ישי, ונגד הוועד המרכזי של הלישכה.
"חלפו-עברו שנים, העותר באותן פרשות - עו"ד ד"ר שלמה כהן - הפך ראש הלישכה, ושוב החלו מנשבות רוחות לא טובות בלישכה. ואם בעבר היו אלו רוחות שנישבו בתוכְכי הוועד המרכזי, הנה כיום הרוחות מנשבות בין המועצה הארצית של הלישכה ועימה הוועד המרכזי לבין ועד מחוז תל אביב והמרכז של הלישכה", כתב חשין.
לפי השופט חשין, למועצה אומנם נתונה הסמכות להתוות את מדיניות הלשכה, תקציבה ואת הסמכות להורות על שינוי השיטה לחלוקת התקציב למחוזות השונים, אלא שסמכות זו כפופה לכללי המשפט המנהלי.
"הוועד המרכזי ביקש כבר מתחילת הדברים לדלדל את הרזרוות של ועד מחוז ת"א בכ- 3.5 מיליון ש"ח - ולחלופין, כבר מתחילה ידע הוועד המרכזי כי רזרבות ועד מחוז ת"א עומדות לִפְחות בכ- 3.5 מיליון ש"ח - וזה היה עיקרה של הרפורמה. על-רקע כל הדברים האלה כולם, ניתן היה לצפות מן הוועד המרכזי כי אנשיו יתוועדו, לפני ישיבות המועצה, עם אנשי ועד מחוז ת"א, וינסו להסביר את פשר הרפורמה שהם עומדים להפיל עליהם. אלא שלא זו בלבד שאנשי הוועד המרכזי לא עשו כן, אלא שמיסמכי התקציב המוצע הובאו לידיעת אנשי מחוז ת"א ימים ספורים לפני ישיבתה של המועצה, וקשה להשתחרר מהתרשמות שהדבר נעשה שלא בטעות ושלא בהיסח הדעת", כותב השופט חשין בקובעו, כי ההחלטה "לחסל" כ- 3.5 מיליון ש"ח מן הרזרבה של ועד מחוז תל אביב חרגה מהמידתיות באורח חריף ופוגעני, כדי חריגה מסמכותה הראשונית.
עוד מבקר חשין את העובדה, כי המועצה כלל לא התייחסה להסדר ולהסכם שהושג בין ועד המחוז לוועד המרכזי עוד בשנת 1999.
על המכתב שנשלח השבוע לכהן חתומים עוה"ד יראון פסטינגר, עמוס ון-אמדן, אהוד ברעם, יחיאל כץ, איל יפה, דפנה אורנשטיין, אילן בומבך, מולי אהרנסון, חיים זליכוב, אסף בוטח, דפנה רוזן זינגר ואלון רום, ובו נכתב:"מאז תחילת הקדנציה, בה נבחרנו כחברי המועצה הארצית והוועד המרכזי של הלשכה, אנו משתדלים להוקיע בפומבי את ההתנהלות המושחתת מבחינה ציבורית שלך אישית, של סיעתך - בהנהגתך, ושל כל מי שנגרר אחריך ובחר להשתתף בתעלוליך הנלוזים והלא חוקיים".
לדברי הכותבים, החלטת בית המשפט "חשפה את ערוותו" של כהן ושל סיעתו וכי טענותיהם "זכו לתימוכין חד-משמעי ונחרץ מאת אילן גבוה בדמותו של הרכב בית המשפט העליון (בשבתו כבית משפט גבוה לצדק) בראשות המשנה היוצא של ביהמ"ש העליון, השופט מישאל חשין".
"אתה וחבורתך נחשפתם והוקעתם כמושחתים עד היסוד וכמי שביזו את לשכת עוה"ד בהתנהגותכם והתנהלותכם באופן שהיא לא בוזתה בו מעולם. עליך ועל אני סיעתך אמר הנביא: "כִּי תוֹעֵבָה עָשׂוּ, גַּם בּוֹשׁ לֹא יֵבוֹשׁוּ, גַּם הַכְלִים לֹא יָדָעו"ּ (ירמיהו, ו', טו')... אתה וחבורתך כיליתם - בשחיתותכם השיטתית - כל חלקה טובה בלשכה", מטיחים חבר האופוזיציה בכהן. לאור זאת דורשים חברי האופוזיציה מכהן להתפטר לאלתר.
הד"ר שלמה כהן מסר בתגובה למכתב:"מדובר בדברי בלע של מיעוט מתוסכל שאינו מוכן להשלים עם העובדה שחברי הלשכה לא נתנו בו אמון. דבריהם אינם ראויים לתגובה".

תאריך:  23/03/2006   |   עודכן:  23/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן גבאי
כך אישרה האסיפה הכללית של בעלי המניות    עוד אישרה האסיפה את מינויו של ד"ר מיכאל אנגל למועצת המנהלים של החברה, והוא ישמש כדירקטור חיצוני
מירב לוי
האם מגיע לכם תשלום עבור יום עבודה בבחירות? ומה לגבי מי שעובד לפי שעות?
מתי טוכפלד
ח"כ אהוד יתום צפוי להתמנות במקומו    בליכוד מותחים ביקורת על תפקודו של אריק ברמי, ואומרים כי לא הוכיח שהוא מעוניין בנצחונו של הליכוד    לשכת נתניהו: "מקומו של ברמי מובטח עד הבחירות"    ברמי: "אינני מתרגש מהפרסום"
שלומי דיאז
נאשמת כי סייעה להוריה בהצתת כנסיית הבשורה    שוחררה בתנאים מגבילים    בימים הקרובים יחליט בימ"ש אם להאריך את מעצר הוריה עד תום ההליכים
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך בבית החולים אסותא    נמצא כי הפסקת הריון עד השבוע ה- 7 באמצעות תרופת ה"מיפג'ין" הינה שיטה בטוחה, מוצלחת ויעילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il