X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוסר עישון במקומות ציבוריים מעשנים ומתנגדים לחוק טוענים, כי החוק מוגזם וכי יוביל לסגירת הפאבים במדינה, אך התומכים בו מאמינים, כי מדובר בעתיד בריא יותר וכי בקרוב מאד, ייפרדו הסקוטים מההתמכרות לטבק
▪  ▪  ▪

הבוקר נכנס לתוקפו חוק האוסר עישון במקומות ציבוריים בסקוטלנד. מי שיעבור על החוק עשוי להיקנס ב- 50 ליש"ט במקום. עסק אשר לא ימלא אחר החוקים ויאסור עישון בשטחו, או שלא יציג שלטי איסור עישון במקום ייקנס ב- 200 ליש"ט לפחות.
מעשנים ומתנגדים לחוק טוענים, כי החוק מוגזם וכי יוביל לסגירת הפאבים במדינה. אך התומכים בו מאמינים, כי מדובר בעתיד בריא יותר וכי בקרוב מאד, ייפרדו הסקוטים מההתמכרות לטבק.
בשעות האחרונות שבהן האוויר טרם היטהר מעשן, בעלי פאבים, מועדונים ומסעדות ברחבי המדינה אירחו אלפי מעשנים להצית את הסיגריה האחרונה שלהם, כמעט כמו תמונה מתוך פרק בסדרה סיינפלד, שבו הפך קרמר למעשן אובססיבי, שמארח בדירתו את כל מי שאינו יכול להימנע מלשאוף את העשן לראותיו. מעשנים אשר יגיעו לרוב הפאבים בסקוטלנד ייאלצו לצאת לרחוב כדי לעשן - ברובם לא יוקצה מקום מיוחד למעשנים.
יש שמקצינים בעמדותיהם ואף טוענים, כי החוק החדש יגרום לעלייה במקרי השוד ובשימוש בסם-האונס. זאת, בעקבות יוזמה של כמה מבעלי הפאבים אשר הציעו ליזום חוק לא רשמי שמאפשר למי שהזמין כוסית להשאיר אותה על הבאר כשהוא יוצא בנתיים לעשן סיגריה בחוץ.
קבוצות התומכות בעישון האשימו את השרים אשר תומכים בחוק בהונאת הציבור על השפעות העישון, בין היתר, על הבריאות. איגוד הסחר הסקוטי SLTA, אשר קרא לאיסור חלקי על עישון, חושש כי 140 פאבים עלולים להיסגר ועמם כ- 2,500 מקומות עבודה.
למעלה מ- 10,000 בני אדם מתים כתוצאה משימוש בטבק בסקוטלנד בכל שנה, בין היתר גם מעשנים פסיביים. מחקר שנערך בקרב 350 עובדי בארים בלמעלה מ- 60 בארים בסקוטלנד בחן את השפעתו של החוק החדש על הבריאות. ממצאיו מצביעים על כך שהעובדים במקום נחשפים לכמות גדולה של זיהום.
פטורים מהחוק: חדרים מיועדים לעישון במקומות עבודה, כולל בהוספיס, מתקנים של מקומות עבודה בחו"ל, תאי מעצר או חדרי חקירות, וחדרים המיועדים לעישון בבתי המלון.
דוברת האגודה למלחמה בסרטן בישראל, נאוה עינבר, אמרה כי "גם באירלנד ובניו-יורק הביעו בעלי העסקים חשש כבד מהחוק החדש כאשר נכנס לתוקפו אולם לאחר מספר חודשים של התמרמרות קלה, גם המעשנים וגם בעלי העסקים השכילו להבין שהחוק לא פוגם בעסקים או בתרבות הפאבים ואף תורם לבריאותם של המלצרים והברמנים. אחרי הכל רוב הציבור אינו מעשן ומן הראוי לאפשר לו לנשום אוויר נקי במקומות בילוי ובמקומות עבודה".
לדבריה, "היסטוריית המאבק בעישון רצופה בהצלחות בזכות חקיקה יצירתית המגבילה לכאורה את צעדי המעשנים אך מצילה את חיי רוב הציבור שאינו מעשן מפני חשיפה לעישון פסיבי. חוקים רבים שנחקקו בארץ ובעולם עלולים להיתפס כפגיעה בחופש הפרט, אולם יש מאחוריהם חשיבה בריאותית מרחיקת לכת וארוכת טווח. חשוב להבין כי עישון פסיבי, הוא בעצם עישון כפוי הגורם לאדם שאינו מעשן לשאוף לריאותיו עשן סיגריות שמעשנים אחרים, הנמצאים בקרבתו. העשן הנפלט לחלל האוויר מהסיגריה ומפיו של המעשן, מכיל כמות כימיקלים דומה לזו שהמעשן עצמו שואף לריאותיו, על-אף העובדה שהעשן נמהל באוויר הפתוח".

תאריך:  26/03/2006   |   עודכן:  26/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הפלשתינים דיווחו כי מדובר בצעיר שניסה לחצות את גדר המערכת ברצועת עזה    חיל האוויר תקף ארבעה צירי גישה למרחבי שיגור הקסאמים    חיילי צה"ל פגעו במחבל באיזור ג'נין
מירב לוי
ישמש כמנכ"ל החברה בנוסף לתפקידו כמנכ"ל דיזנהויז יוניתורס    אור יחליף את שלמה פרייס שהודיע על פרישתו מהחברה לאחר 23 שנות עבודה בקבוצה
הדר פרבר
אדם ירה למוות בשישה צעירים בשנות העשרים לחייהם והתאבד כשהתעמת עם המשטרה
הדר פרבר
חוקרים אמריקנים טוענים כי בעבודת התזה שלו ישנם חלקים אשר הועתקו מטקסט אמריקני
גליה ימיני
לדברי מנכ"ל HP ישראל, החברה העולמית סירבה להציג בפניו ובפני הנהלת החברה בישראל ממצאים הקושרים אותו ואת ההנהלה לפעילות בשוק האפור; טוען: הודעת הפיטורים חושפת את החברה לתביעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il