X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה לדברי החוקרת, הורים רוצים עבור ילדם את הטוב ביותר, אך לפעמים אילוצים, חוסר ידע וכלים בלתי מספיקים, מביאים לקבלת החלטה שאינה תואמת את צרכי הילד
▪  ▪  ▪

על אף שרוב האמהות מעמידות את צרכי הילד במרכז שיקוליהן, הרי שחוסר ידע ותפיסות שגויות מביאים לעיתים לקבלת החלטה שאינה תואמת את צרכיו. כך עולה (יום א', 26.3.06) ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.
את המחקר ערכה ענת בן-נון, שחקרה במסגרת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה את השיקולים, העמדות, הידע ומקורות המידע המנחים אמהות בישראל בבחירת סידור טיפולי לתינוקן. במחקר שנערך בהנחיית פרופ' אבי שגיא-שוורץ וד"ר נינה קורן-קריא, השתתפו 810 אימהות לתינוקות כבני 6 חודשים
לדברי בן-נון, "הורים בישראל רוצים עבור ילדם את הטוב ביותר, אך לפעמים אילוצים, חוסר ידע וכלים בלתי מספיקים, מביאים לקבלת החלטה שאינה תואמת באופן אופטימלי את צרכי הילד".
בן-נור הוסיפה, כי "שיקולים הקשורים בצרכי הילד הופיעו בשכיחות גבוהה גם בקרב אמהות שבחרו בסידור של מעון או משפחתון, למרות שמחקרים מצאו כי מעונות יום ומשפחתונים בישראל אינם עומדים בדרך כלל בסטנדרטים בסיסיים של איכות טיפולית ואינם מצליחים לתת מענה הולם לצרכיהם הרגשיים-חברתיים והשכליים של תינוקות".
מנתוני המחקר עולה, כי חלק גדול מההורים בישראל הבוחרים בסידור קבוצתי מחזיקים בידע חלקי בלבד אודות המתרחש במסגרות אלה, בעיקר בהתייחס לפן הרגשי של הטיפול. "רק 4% מהאמהות שבחרו לרשום את ילדן למעונות יום קיבלו את המידע שלהן לגבי המעונות מגורמים מקצועיים", אמרה והסבירה, כי הממצאים מעלים שרוב הציבור אינו נחשף לידע המחקרי הרב הקיים בתחום לגבי צרכיהם של תינוקות, הערכת איכות טיפולית (מה צריך לבדוק ואיך בודקים זאת) והתנאים הקיימים במסגרות קבוצתיות בארץ.
לדבריה, רוב האמהות שבחרו בסידור קבוצתי ציינו שבחירה זו נבעה, בין היתר, מתוך אמונה שהילד זקוק לחברת בני גילו, זאת למרות שמבחינה התפתחותית צורך זה משני לצרכיו האחרים של הילד עד גיל שנתיים לערך. כמו-כן, התברר כי אמהות העדיפו טיפול קבוצתי מתוך ההנחה שהן עצמן אינן מסוגלות לספק את צרכיו הקוגניטיביים של ילדן, גם כשמדובר בתינוק צעיר. הן סברו שמעון או משפחתון ימלאו תפקיד זה טוב יותר.
נתוני המחקר הראו כי ישנם פערים משמעותיים בין הסידורים הטיפוליים שנבחרו לילדים לבין אלה שהאמהות היו מעדיפות עבורם. במיוחד בולטת העובדה שאמהות רבות שבחרו לילדן בטיפול חוץ הורי (מטפלת, קרובת משפחה או מסגרת קבוצתית) היו מעדיפות להישאר בבית ולטפל בו בעצמן או לחזור לעבודה בהיקף חלקי בלבד.
בנוסף, גם בקרב אלה המעוניינות בסידור חוץ הורי, אמהות רבות היו מעדיפות סידור שונה מזה שבחרו בפועל, זאת כתוצאה ממערכת של מגבלות ואילוצים שהורים בישראל נאלצים לתפקד בתוכה, כמו גם בשל חסר במגוון של סידורים טיפוליים איכותיים, הנגישים להורים ותואמים את יכולתם הכלכלית.
לטענתה, "ילד הוא הדבר היקר ביותר שיש להורה ומצב שבו הורים חשים כי הם נאלצים להתפשר ביחס לסידור הטיפולי בו הם מפקידים את ילדם עלול לגבות מהם מחיר פסיכולוגי יקר".

תאריך:  26/03/2006   |   עודכן:  26/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
קיבלה ממשרד התקשורת אישורים לייבוא מכשירים ללא תלות במפעילים הסלולריים
ברוך לוי
הסתכם ב-304 מיליון שקל    עלייה גם בההון העצמי של החברה, שהסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל
ברוך לוי
חברת אסג'נט, מפיצה ראשית של צ'ק פוינט ביפן, תפיץ את הפיתרון של פיינאפ הישראלית ככלי המרכזי לעצירת וירוסים וספאם
מירב לוי
הנשים הערביות אינן משולבות בקורסי מחשבים, חשמל ואלקטרוניקה    משרדי הממשלה מתעלמים ממצבן
עומר שיקלר
הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה מנסה להקים תשתיות טרור וחבלה בשטחי יהודה ושומרון    המטרה: להקים מעבדות נפץ ולהוציא פיגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il