X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר דעת קהל ישראלי-פלשתיני אשר נערך החודש רוב גדול בציבור הישראלי והפלשתיני תומך בביצוע הינתקויות נוספות במסגרת משא-ומתן במקום באופן חד-צדדי
▪  ▪  ▪

60% בציבור הישראלי תומכים בכניסה למשא-ומתן עם אבו מאזן על הסדר קבע. כך עולה מנתוני הסקר האחרון שנערך במשותף על-ידי מכון טרומן למען קידום השלום באוניברסיטה העברית בירושלים והמרכז הפלשתיני למדיניות ולחקר דעת קהל ברמאללה PSR.
הרוב בעד נסיגה במו"מ ולא באופן חד-צדדי
ממצאי הסקר מצביעים על תמיכה חזקה ועקבית בקרב הישראלים והפלשתינים בתהליך של משא-ומתן, וזאת על-פני נקיטת צעדים חד-צדדיים לפתרון הסכסוך. 73% מקרב הציבור הפלשתיני ו- 76% בקרב הציבור הישראלי מעדיפים כי הינתקויות נוספות ביו"ש תתבצענה באמצעות משא-ומתן ולא באופן חד-צדדי.
מהנתונים עולה עוד, כי רק 23% מן הפלשתינים ו- 17% מן הישראלים מעדיפים צעדים חד-צדדיים על פני משא-ומתן.
כ- 60% מהפלשתינים נגד הכרה מצד החמאס בישראל
עורכי הסקר ציינו, כי הסקר בחן גם את השפעת המהפך הפוליטי ברשות הפלשתינית על נכונותם של שני הציבורים להכרה הדדית בזהותם הלאומית, ועל נכונות הפלשתינים תחת שלטון החמאס להכיר במדינת ישראל.
מן הסקר עולה, כי רק 37% מן הפלשתינים תומכים בהכרה של החמאס במדינת ישראל לעומת 59% המתנגדים לכך. עם זאת, בתנאים של שלום ולאחר הקמת מדינה פלשתינית עצמאית, מוכנים 66% מהפלשתינים ו-68% מן הישראלים להכיר באופן הדדי בישראל כמדינת העם היהודי ובפלשתין כמדינת העם הפלשתיני. עורכי הסקר מציינים, כי אחוזי תמיכה דומים התקבלו גם בסקר ספטמבר 2005, לפני עליית החמאס לשלטון ברשות הפלשתינית.
אם הכרזה על מדינה פלשתינית תתבצע במשא-ומתן עם ישראל, יתמכו בה 80% מן הפלשתינים לעומת 17% בלבד שיתנגדו לה. באשר לציבור הישראלי, 83% מעדיפים כי צעד כזה יתבצע במשא-ומתן עם ישראל לעומת 14% המעדיפים שיהיה חד-צדדי.
מודאגים ממצב הביטחון האישי
בעקבות ניצחון החמאס בבחירות דמוקרטיות, לא נצפה בסקר שינוי בהערכת הפלשתינים את מצב הדמוקרטיה וזכויות האדם ברשות הפלשתינית: 34% מן הפלשתינים סבורים כי המצב הנוכחי של הדמוקרטיה ברשות הוא טוב או טוב מאוד; לעומת זאת, בקרב הישראלים רק 6% סבורים כי מצב הדמוקרטיה הוא טוב או טוב מאוד.
ברמה האישית, 75% מהציבור היהודי בישראל מודאגים לעומת 24% שאינם מודאגים מכך שהם ובני משפחתם עלולים להיפגע על-ידי ערבים בחיי היומיום שלהם. אחוזים אלו מהווים עלייה מסוימת בתפיסות האיום שלהם בהשוואה לחודש יוני 2005, שבו 71% מן בציבור היהודי היו מודאגים מן האפשרות להיפגע לעומת 27% שלא היו מודאגים.
גם בקרב הפלשתינים נצפתה עלייה בתפיסת האיום האישי לאחר עליית החמאס. 75% סבורים כי הביטחון האישי שלהם ושל בני משפחתם איננו מובטח בהשוואה ל-64% שסברו כך ביוני 2005.
הסקר תוכנן ונוהל בידי ד"ר יעקב שמיר מהמכון למחקר ע"ש הרי ס' טרומן למען קידום השלום והמחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים וד"ר חליל שקאקי, ראש המכון למדיניות וחקר דעת קהל PSR ברמאללה. הסקר כלל הן שאלות זהות והן שאלות ספציפיות לכל צד.

תאריך:  26/03/2006   |   עודכן:  26/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
תפעלנה לפיתוח יחסי הסחר בין המדינות    לין: כלכלת לוקסמבורג צריכה לשמש דוגמה לשיאים הכלכליים אליהם יכולה להגיע מדינה קטנה, אם מנהיגים בה מערכות חוקים ומיסוי נכונות
ברוך לוי
הסתכם בכ- 83 מיליון שקל לעומת כ-113 בשנה שעברה    לעומת זאת, נרשם גידול של 37% במכירות ברבעון הרביעי
ניר וייס
מבקשת לבדוק טענותיה לפיהן המנכ"לית, אשר שללה את הסמכתה של החברה לפעול כמעבדה בתחום הבניה והסלילה, פעלה משיקולים זרים ולא על-פי כללי המנהל התקין
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה    לדברי החוקרת, הורים רוצים עבור ילדם את הטוב ביותר, אך לפעמים אילוצים, חוסר ידע וכלים בלתי מספיקים, מביאים לקבלת החלטה שאינה תואמת את צרכי הילד
עומר שיקלר
קיבלה ממשרד התקשורת אישורים לייבוא מכשירים ללא תלות במפעילים הסלולריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il