X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגיע לאוסטרליה כדי להשתתף בטקס הנעילה של המשחקים במלבורן ולקיים פגישות עם הממשלה האוסטרלית
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קרא לברית גלובלית שתגן על הערכים האוניברסליים של צדק, הוגנות וחופש. האיום הגדול ביותר על אותם ערכים, אמר, בא מקיצונים איסלמים. "אם אנחנו רוצים להבטיח את הדרך שלנו לחיים, אין אלטרנטיבה אחרת אלא להילחם על כך", אמר בלייר בישיבה משותפת של הפרלמנט האוסטרלי בקנברה (יום ב', 27.3.06).
הבריטים והאוסטרלים מחזיקים בכוחות צבא באפגניסטן ובעירק וידועים כבני-ברית של ארה"ב. בלייר אמר, כי אין זה הזמן לצאת מעירק ומאפגניסטן. עוד אמר, כי בשני המקרים תושבי המדינה לקחו את הההזדמנות להשמיע את קולם, אך במאבק להגן על הערכים הגלובליים, לא ניתן להצליח ללא ביטחון, ולא ניתן להשיג ביטחון ללא צדק. ברית עולמית, לדבריו, צריכה לדחוף להשגי הגנה על אותם ערכים אמורים, הנמצאים כאמור תחת איום.
בלייר תקף את ארה"ב ואמר, כי העולם מצפה מהמעצמה להיות מעורבת בנעשה באירופה. לדבריו, "אני לא תמיד מסכים עם ארה"ב. לפעמים, הם יכולים להיות ידידים מאד קשים....", אך אי אפשר להילחם על הצדק הגלובלי בלעדיה.
בלייר התמקד בדבריו בעיקר במלחמה בטרור, אך העלה גם נושאים אחרים בהם מציאת פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני; לחימה ברעב והעוני; שינויי האקלים; הגירה ועוד. לדבריו, ברגע שיסתיימו הבחירות בישראל "נהיה חייבים להכפיל את מאמצינו" לפתור את המצב במזרח-התיכון, לבנות בסיס למדינה בטוחה לישראל לצד המדינה של הפלשתינים.
בלייר הגיע לאוסטרליה בלווית אשתו כדי להשתתף בטקס הנעילה של המשחקים במלבורן ולקיים פגישות עם הממשלה האוסטרלית. מוקדם יותר אמר בלייר ברדיו אוסטרלי, כי בריטניה צריכה להיות מסוגלת להפחית את מחויבות כוחותיה הצבאיים בעירק כשהממשלה העירקית מפתחת את כוחות הביטחון שלה. הוא סירב להתייחס לתאריך שבו צפויים הכוחות הבריטים לסגת מהמדינה. "מה שקורה כעת בעירק הוא שהכוחות העירקים והצבא בונים את היכולת שלהם וכשזה יקרה אנחנו נוכל לסגת", אמר ולא הרחיב.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי קבוצה של כ- 50 מפגינים התאספה מחוץ לבניין הפרלמנט בקנברה בזמן שבלייר הגיע למקום, כשאחד מהמפגינים צעק לעברו "סוחר מלחמה", אך בלייר לא התייחס למפגינים.
בראיון לטלוויזיה האוסטרלית אמר בלייר, כי אוסטרליה, אשר תומכת בכוחות הבריטים והאמריקנים בעירק, נמצאת גם היא בסיכון של טרור, אך הוא הכחיש כי מעורבותן של אוסטרליה ובריטניה בעירק תרמה לכך. "כל מדינה בעולם ברגע זה... או כל מדינה גדולה, נמצאת תחת איום פוטנציאלי", אמר ל- Nine Network.
לדבריו, המזרח התיכון לא היה בטוח יותר אם סדאם חוסיין לא היה נעצר. "אני לא מסכים... שהוא לא היווה איום ואיני מסכים גם שהעולם אינו מקום טוב יותר ובטוח יותר עם סדאם בכלא...", אמר.
כשהתייחס לפיגועים שאירעו בלונדון ביולי אמר, כי "חשתי... זעם הוא אולי לא המילה הנכונה... חשבתי סוג של נחישות... משהו כזה... זה איחד את לונדון... והראה צד חיובי שלנו".

תאריך:  27/03/2006   |   עודכן:  27/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
דחיית אסיפת הנושים שנועדה להיום (יום ב') - בגלל דוח בלתי סופי שהגישו החוקרים שמינתה השופטת אלשיך    בעלי השליטה לשעבר טוענים: הוגש דוח ביניים מופרך מיסודו מבלי ששמעו את עמדתנו    נעיר כאן, כי בניגוד לשיטת המשפט בישראל, השופטת אינה מכירה בזכותם להגיב בפני החוקרים על הטענות נגדם
מחלקה ראשונה
סך השקעותיו הישירות ב"תעוזה" עלה ל- 6 מיליון דולר, זאת בנוסף ל- 15 מיליון דולר שהזרים ל"ביונס" ארה"ב, המשותפת לו ולנאסס מרעננה
מירב לוי
המלגות ינתנו על-ידי המכללה האקדמית עמק יזרעאל    המטרה: שיפור עצמאותן הכלכלית של הנשים    הבעיה: בעקבות הצטרפותן של אמהות אלה לאקדמיה הן נפלטות ממעגל מקבלי הקצבאות
שלומי דיאז
נאשם בתקיפת אנשיו של עמיר מולנר במסעדה בתל אביב    הפרקליטות תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים
טל לוי
בדומה למכתב שצירף יו"ר גזית-גלוב למשקיעים, גם מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, פירסם מכתב    "גיוון תחומי הפעילות יכול לתרום להשאת הרווחיות ולפיזור הסיכונים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il