X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החלטת השר אפרים סנה - בעקבות עתירה שהגישה ישראייר והערות שופטי בית המשפט העליון; השר סנה הודיע על כך גם לאל-על - הנפגעת הישירה מההחלטה;
יועץ השר: הצגת הדבר כהתקפלות - מצג שווא
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  אפרים סנה
  ישראייר
  אל-על

שר התחבורה אפרים סנה החליט: מהשנה הבאה תוכל חברת ישראייר, הנשלטת על-ידי קבוצת דנקנר, להטיס נוסעים גם לניו-יורק. ישראייר מבקשת להציע לנוסעים טיסות במחירים נמוכים בכ-40%-30% מהמחירים המוצעים על-ידי אל-על.
הודעה על כך מסר השר סנה בתום דיון שניהל בלשכתו, הן להנהלת ישראייר, והן לחברת אל-על - שהינה הנפגעת הישירה מהחלטה זו.
השר סנה נאלץ למעשה לסגת מהחלטה קודמת שלו - ששללה מתן רישיון לישראייר לטוס לניו-יורק - עקב עתירתה של חברה זו, והערות שופטי בית המשפט העליון, שתמהו מה פשר שלילת זכויותיה של ישראייר לקבל רישיון בקו לוד-ניו-יורק.
אל-על היא שהובילה את ההתנגדות למתן רישיון לישראייר, עקב חששה כי ישראייר תציע חבילות אטרקטיביות בקווים הרווחיים, ותוביל, בסופו של עניין, לפגיעה ברווחיות של אל-על בקו זה - שהוא אחד הבודדים בהם היא מרוויחה; כל זאת מבלי שזו (ישראייר) תהא מחוייבת לציבור, בטווח הארוך. בעקבות החלטה השר סנה הודיעה ישראייר על משיכת העתירה שהגישה.
השר סנה אמר בדיון, כי הוא מחוייב לאפשר לחברת אל-על את התנאים להבראתה. הוא מכיר בצורכי הציבור להנות מתחרות חופשית בין חברות התעופה, אך יחד עם זאת, בנסיבות הקיימות, "האיזון הראוי יהיה מתן ארכה מספקת לחברת אל-על להתארגן לתחרות, בד-בבד עם הבטחה שלטונית לישראייר בדבר זכאותה לטיסות לניו יורק". השר סנה קבע, כי החל מעונת הקיץ הבאה (2003) תוכל ישראייר לטוס לניו יורק.
מנכ"ל ישראייר סבינה בירן הביעה שביעות רצון מהחלטת השר. השר הדגיש כי מחוייבותו הינה לכלל הציבור במדינת ישראל, לרבות חברות התעופה הפרטיות וחברת אל-על, וכי ימשיך לשמור על האיזון הראוי.
יועץ התקשורת של השר סנה, ירח טל, מסר בתגובה: הצגת החלטת השר כהתקפלות היא מצג שווא של ההחלטה, שכן יש לזכור שעתירת ישראייר ביקשה לחייב את השר לאפשר להם לטוס השנה בהתראה קצרה, והשר אמר מלכתחילה כי הוא לא יוכל להעניק היתר השנה כדי להימנע מפגיעה באל-על שהיא עדיין חברת תעופה ממשלתית, הנמצאת בעיצומה של תוכנית הבראה והתייעלות לקראת הפרטה. מעולם השר לא אמר, שיש לו עיקרון שלא לאפשר לחברות אחרות לטוס לארה"ב מעתה ועד עולם.

תאריך:  14/07/2002   |   עודכן:  14/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
העתירה הוגשה על-ידי עמותת אדם טבע ודין; למרות היכולת של בתי הזיקוק לספק סולר נקי, נמנעים השרים מלהורות על הכנסתו לשימוש
אייל כגן
בית ההשקעות: מסגרת האשראי של החברה תספיק למימון פעילותה השוטפת אך היא תידרש לגיוס נוסף למימון השקעתה העתידית בדור השלישי
גלית יצחק
מכירות הבונדס הגיעו מתחילת השנה ל-880 מיליון דולר מתוך יעד של 1.25 מיליארד לשנת ‏2002
מירב לוי
הפלשתינים מדווחים כי המבנה שימש בעבר פעיל חמאס שנהרג בניסיון פיגוע בהתנחלות גני טל
אייל כגן
טווח הדולר השבוע: 4.66-4.75 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il