X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה איכות השינה של הילדים שסבלו מהתקפי אכילה היתה גרועה באופן משמעותי החוקרות: יתכן שהתקפי האכילה נובעים מאיכות השינה הגרועה של הילדים
▪  ▪  ▪

איכות שנתם של ילדים הסובלים מעודף משקל ומהתקפות אכילה נמוכה מזו של ילדים בעלי עודף משקל שאינם סובלים מהמחלה. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.
ממצא דומה נתגלה גם ביחס לילדים שאינם סובלים מהתקפות אכילה או עודף משקל.
המחקר נערך על-ידי ד"ר יעל לצר מבית ספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, בשיתוף ד"ר אורנה צישינסקי ממעבדת השינה בטכניון.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 61 ילדים בני 6-12 שסווגו לשלוש קבוצות - בעלי משקל רגיל, בעלי עודף משקל ובעלי עודף משקל הסובלים מהתקפות אכילה.
ליד כל אחד מהילדים חובר, במשך שבוע, מכשיר נייד לניטור השינה ובנוסף רואיינו הילדים ומילאו שאלונים בנוגע להרגלי האכילה והשינה שלהם.
"גילינו הבדלים משמעותיים בין שלוש הקבוצות. איכות השינה של הילדים שסבלו מהתקפי אכילה היתה גרועה באופן משמעותי משל הילדים בשתי הקבוצות האחרות", אמרו החוקרות וציינו כי הדבר התבטא בעייפות רבה בעת היקיצה, בנחירות, בהתעוררויות פעמים רבות במהלך הלילה ובתנועתיות של הגוף בזמן השינה".
לדבריהן, יתכן שהתקפי האכילה נובעים מאיכות השינה הגרועה של הילדים. "ילד בגילאי 6-12 צריך לישון 10 שעות בלילה. ילדים שאינם ישנים טוב ולא 'שבעים' משנתם צריכים למצוא דרכים להתמודד עם העייפות שתוקפת אותם במהלך היום והם עושים זאת באמצעות אכילה בלתי נשלטת".
החוקרות המליצו לשלוח ילדים הסובלים מהשמנה ומהתקפות אכילה למעקב במעבדת שינה על-מנת לנסות לבדוק אם ההתקפים מהם סובלים הילדים נובעים מהפרעות בשנתם.
"יש לבצע איתור מוקדם ככל האפשר של ילדים אלה על-מנת שיקבלו טיפול מתאים", אמרו החוקרות והדגישו כי בנוסף יש צורך בקביעת מדדים ומאפיינים ברורים יותר של התקפי אכילה על-מנת להקל על אבחון ההפרעה.

תאריך:  28/03/2006   |   עודכן:  28/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גברים דיווחו על פחות כאבי ראש ופחות חולשה עם תערובת של אלכוהול ו'רד בול'    למרות זאת, הגברים לא ביצעו טוב יותר מבחנים אובייקטיבים לקואורדינציה בין היד לעין
ענבל אביב
המבצע הוגדר על-ידי סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, כ"בעל חשיבות לאומית גדולה"
ענבל אביב
קדימה מצידה, מבקשת לבדוק חשש שבעבודה יעשו שימוש בנכסים ציבוריים ביום הבחירות    לעבודה, לעומת זאת יש תמונות של קדימה עושה שימוש ברכוש צה"לי
מחלקה ראשונה
בעקבות עליית מחירי התשומות נאלצת חברת אל על להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה בכ-3% בממוצע החל מה-3 באפריל 2006    יחד עם זאת, למען לקוחותיה ממשיכה אל על להציע מבצעי מחיר אטרקטיביים
הדר פרבר
כ- 30,000 ילדים ובני נוער יעבדו היום בקלפיות. כך מעריכים בהסתדרות הנוער העובד והלומד ומזכירים את התנאים להעסקת נוער ואת השכר המגיע לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il