X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במחקר, האנשים הבודדים ביותר שנחקרו סבלו מלחץ דם גבוה משל אלו שלא היו בודדים מה שמציע כי הבדידות יכולה להזיק ללב לא פחות מעודף משקל או חוסר פעילות גופנית
▪  ▪  ▪
   יפעת גדות
כעס ובדידות - גורמים למחלות חניכיים

   יפעת גדות
האם בדידות מובילה למוות בגיל צעיר?

מחקר: בדידות מגבירה סיכון למחלות לב
יפעת גדות
חוקרים סקרו 8,000 זוגות תאומים וגילו כי ל-50% מהם היו תכונות זהות המאפיינות בדידות * בדידות עשוייה להיות מסוכנת מאחר והיא מהווה גורם סיכון למחלות לב, לחץ דם גבוה ודפוסי שינה לקויים
לרשימה המלאה

בדידות אצל אנשים מעל גיל 50 מעלה במידה רבה את הסיכון שלהם ללחץ דם גבוה, כך מדווחים מדענים מאוניברסיטת שיקגו במחקר האחרון המדגיש את היתרון הבריאותי של חברים ומשפחה.
האנשים הבודדים ביותר שנחקרו סבלו מלחץ דם גבוה בכ-30 נקודות משל אלו שלא היו בודדים מה שמציע כי הבדידות יכולה להזיק ללב לא פחות מעודף משקל או חוסר פעילות גופנית.
מחקרים קודמים הציעו כי יותר מ-11 מיליון אמריקנים מעל גיל 50 חשים לעיתים קרובות מבודדים, נעזבים או חסרים ידידים.
למחקר עשויה להיות משמעות חשובה לגבי בריאות הציבור אם ניתן יהיה להראות כי צמצום הבדידות יכול להוריד את לחץ הדם של אנשים. הממצאים מרמזים כי אסטרטגיה אחת לטיפול בלחץ דם גבוה עשוייה להיות מעורבות רבה יותר - עבודות התנדבות ותחושת מועילות למשל.
המחקר, בו לקחו חלק 229 גברים ונשים מאזור שיקגו בגילאים 50-68 התפרסם בעיתון "Psychology and Aging".
התוצאות הסתמכו גם על מחקר קודם שגילה כי בדידות אצל בוגרים צעירים נמצאה קשורה לבעיות בכלי הדם שעלולות להוביל בעתיד ללחץ דם גבוה.
בשנה שעברה, מחקר של בית ספר 'הרווארד' לרפואה מצא קשר בין בדידות אצל גברים לעלייה ברמות הסמנים הדלקתיים בדם הקשורים למחלות לב. ומחקר של אוניברסיטת דיוק גילה עלייה בסיכון למוות אצל חולי לב בודדים.
המחקר מדגיש את חשיבות הקשר החברתי בחיי היום יום. חלק מהחיים הבריאים צריך להיות תשומת לב לחברים ומשפחה. כשאנשים מזדקנים, חברים ובני משפחה מתרחקים, עוזבים, חולים או מתים, כך שחייב להיות מעין 'חידוש מלאי' של מערכות יחסים חברתיות.
משתתפי המחקר נתבקשו למלא שאלונים בהם דירגו את מידת החסרון שחשו בידידים. מעט יותר ממחצית ממשתתפי המחקר נחשבו כבודדים באופן מתון וסבלו מלחץ דם גבוה יותר מאלו שחשו פחות בודדים.
הקשר החזק ביותר נמצא בקרב 15% מהמשתתפים שהיו מאד בודדים. לחץ הדם הסיסטולי (המספר הגבוה יותר בנתוני לחץ הדם) היה ב-10-30 נקודות גבוה יותר מאשר זה של האנשים שלא היו בודדים.
בדידות נמצאה קשורה באופן משמעותי ללחץ דם גבוה גם כאשר גורמי סיכון קונבנציונליים כמו משקל, עישון וצריכת אלכוהול נלקחו בחשבון.

תאריך:  28/03/2006   |   עודכן:  28/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה    איכות השינה של הילדים שסבלו מהתקפי אכילה היתה גרועה באופן משמעותי    החוקרות: יתכן שהתקפי האכילה נובעים מאיכות השינה הגרועה של הילדים
יפעת גדות
גברים דיווחו על פחות כאבי ראש ופחות חולשה עם תערובת של אלכוהול ו'רד בול'    למרות זאת, הגברים לא ביצעו טוב יותר מבחנים אובייקטיבים לקואורדינציה בין היד לעין
ענבל אביב
המבצע הוגדר על-ידי סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, כ"בעל חשיבות לאומית גדולה"
ענבל אביב
קדימה מצידה, מבקשת לבדוק חשש שבעבודה יעשו שימוש בנכסים ציבוריים ביום הבחירות    לעבודה, לעומת זאת יש תמונות של קדימה עושה שימוש ברכוש צה"לי
מחלקה ראשונה
בעקבות עליית מחירי התשומות נאלצת חברת אל על להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה בכ-3% בממוצע החל מה-3 באפריל 2006    יחד עם זאת, למען לקוחותיה ממשיכה אל על להציע מבצעי מחיר אטרקטיביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il