X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקורות תזונתיים למגנזיום כוללים הליבוט (סוג דג שטוח), שקדים קלויים, קשיו, תרד, דגנים מחיטה מלאה, אבוקדו, בננות וצימוקים
▪  ▪  ▪

תזונה עשירה במגנזיום עשוייה לסייע בהפחתת שכיחות סינדרום מטבולי, קבוצת מצבים שעלולה להוביל לסוכרת ולמחלות לב כליליות, כך עולה מממצאי מחקר חדש.
המחקר, בו לקחו חלק יותר מ-4,600 אמריקנים והחל בשנת 1985, גילה כי הסיכון לפתח סינדרום מטבולי במהלך 15 שנה היה נמוך יותר ב-31% אצל אלו עם הצריכה הגבוהה ביותר של מגנזיום. ממצאי המחקר פורסמו ב"Circulation".
המרכיבים של סינדרום מטבולי כוללים לחץ דם גבוה, רמות סוכר גבוהות בדם, רמות שומנים גבוהות בדם ורמות נמוכות של כולסטרול HDL, הסוג "הטוב" המסייע בניקיון העורקים. מי שסובל לפחות משלושה מגורמים אלו נמצא בסיכון מוגבר למחלות קרדיווסקולריות וסוכרת.
זהו אינו המחקר הראשון הקושר מגנזיום וסינדרום מטבולי. ניתוח נתונים של 11,686 משתתפים במחקר לבריאות נשים שפורסם בשנה שעברה גילה תוצאות דומות - שכיחות נמוכה ב-27% בתסמינים אצל נשים עם צריכת המגנזיום הגבוהה ביותר בהשוואה לאלו עם הנמוכה ביותר.
הנתון החדש העולה מן המחקר הנוכחי הוא כי צריכה גבוהה של מגנזיום קשורה להורדת הסיכון של כל מרכיב בסינדרום המטבולי.
מקורות תזונתיים למגנזיום כוללים הליבוט (סוג דג שטוח), שקדים קלויים, קשיו, תרד, דגנים מחיטה מלאה, אבוקדו, בננות וצימוקים. כ-16% ממשתתפי המחקר נטלו תוספות מזון שהכילו מגנזיום.
מה שמייחד את הניסוי - שנקרא 'התפתחות סיכון לעורקים הכליליים אצל בוגרים צעירים' - הוא כי הוא כלל בעיקר אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם שאינם מבוגרים מספיק בכדי להתחיל לדאוג לגבי תוחלת החיים שלהם.
אפילו בגיל צעיר יותר, תזונה וסגנון חיים בריאים מסייעים בהארכת החיים. למרות שאלו תמיד האנשים בגיל העמידה המודאגים לגבי חיים ארוכים יותר בעוד שהצעירים אדישים לכך, המחקר מראה שכדאי שיעשו זאת.
בכל גיל, אנשים צריכים לקבל את הכמות המומלצת של מגנזיום. המוסד האמריקני לרפואה ממליץ על 400 מיליגרם לגברים ו-310 מיליגרם לנשים בגילאים 19-30, עם עלייה לנשים במהלך ההריון.
יש לזכור כי מגנזיום הוא רק חלק קטן מהשמירה על לב בריא. ההמלצות הסטנדרטיות הן המנעות מעישון, פעילות גופנית, אכילת פירות וירקות, ואכילה מעטה של מזונות שומניים.

תאריך:  28/03/2006   |   עודכן:  28/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
מנכ"ל חברה בבעלות הקיבוץ טוען כי דוח שהוציאה ועדת הביקורת מסולף ורויי שקרים    בדוח יוחסו לו שימוש לצרכים אישיים בכרטיס אשראי של הקיבוץ    התביעה - בגין לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב.
ענבל אביב
האירוע - באזור נחל עוז ומעבר קרני    ההרוגים - סאלם זיאדין ובנו חאלד בן 16, רועי צאן בדואים משבט אל-עזזמה    הבת נפגעה מהלם
איילה צורף
כך נודע ל-TheMarker    עמלות היתר הן אחד הנושאים הרגישים ביותר בענף הפרסום הישראלי    מדובר בכסף שמחזירים אמצעי המדיה למשרדי הפרסום, סכום הנגזר מהיקף הפעילות של משרד הפרסום
רם דגן
קפלן המשמש מנכ"ל כלל ביטוח מ-1997, קיבל הצעה להתמנות ליו"ר הפניקס    "לאורך שנות עבודתי היו לי הצעות מכל מיני גורמים, ולא מצאתי לנכון להתייחס לאף אחת מהן בתקשורת    כשיהיה לי מה להודיע, אעשה זאת"    בענף הביטוח העריכו כי קיים סיכוי נמוך שקפלן יסכים לעבור לחברת ביטוח קטנה יותר
גלית יצחק
כץ ייכנס לתפקידו ב- 1.5.06    המנכ"ל מברך את כץ ומצפה כי הוא יפעל לקדם את הרישוי והפיקוח בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il