X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הרב מרדכי אליהו לא מגלה למי יצביע במטהו של מרזל אומרים כי יצביע עבורם האיחוד הלאומי: הרב בכלל הוציא פסק הלכה שאסור להצביע למרזל הרב שפירא הצהיר כי יתמוך דווקא באיחוד-לאומי מפד"ל
▪  ▪  ▪
[הרב שפירא. קרא להצביע לאיחוד לאומי-מפד"ל]

מה יצביעו רבני הציונות הדתית? הבוקר (יום ג', 28.3.06) הפיץ איתמר בן גביר, דוברו של ברוך מרזל, הודעות SMS ובהן נכתב כי בתום תפילת שחרית אמר הרב אליהו להצביע עבור רשימת חזית יהודית לאומית. בצהריים הופצו גם הודעות בשם שמשו של הרב, הרב שמואל זעפרני, הקוראות כביכול בשם הרב להצביע למרזל.
מלשכתו של הרב אליהו התקבלה הכחשה, אך בן גביר מתעקש שהרב אכן אמר כך בשיחות פרטיות עם המתפללים. גורמים המקורבים לרב אליהו מסרו ל-Nfc, כי אינם יודעים למי הרב אליהו יצביע, אך שמעו כי נהגו של הרב יצביע למפלגתו של מרזל. מבירור שערכנו עולה כי כאשר נשאל הרב אם להצביע למרזל השיב שאפשר.
מזכ"ל המפד"ל, שר-שלום ג'רבי, אומר כי פעילי מרזל מנסים באמצעות הודעות שקריות להפיץ כאילו הרב מרדכי אליהו תומך במפלגתם, מה שלא נכון מיסודו. בתוך כך טוען האיחוד הלאומי, כי הרב אליהו הוציא פסק הלכה שאוסר על הצבעה למפלגתו של ברוך מרזל "חזית יהודית לאומית".
כאשר נשאל הרב מרדכי אליהו ברדיו "קול האמת" בסוף השבוע למי להצביע, השיב כי אינו מתערב בבחירות. בהזדמנויות אחרות אמר כי לדעתו צריך להצביע למפלגות דתיות, ורק לאלה שלא היו שותפים בהינתקות.
המפד"ל חזרה בתשובה
בראיון לעלון השבת "מעייני הישועה" המופץ בבתי הכנסת אמר הרב אליהו כי חובה ללכת ולהצביע למפלגה דתית. כאשר נשאל לאיזו מפלגה דתית, השיב: "אני טוען שכל מפלגה שלא היתה בעד ההינתקות והיא דתית, אפשר לבחור בה, אבל מפלגה שהיתה בעד ההינתקות על אף שהיא דתית- אסור לבחור בה - היא לא נקראת דתית אם הסכימה להעביר חלק מארץ ישראל לאומות העולם. כמה נזקים נעשו לכלל ישראל, כמה יהודים מסכנים סבלו ועד היום הם גולים מארצם בגלל הדבר הזה".
הרב נשאל לגבי ההצבעה ליהדות התורה, שהצביעה נגד ההינתקות, אבל היתה שותפה בממשלה, והשיב: "זה לא טוב".
לגבי המפד"ל אמר הרב אליהו: "צריכים להקים מועצת רבנות שישמעו בקולם! צריך להגיד להם: אנחנו רוצים שרבנים יחליטו!. אם היו שומעים בקולי - כל מפלגה דתית, כל חבר כנסת צריך לבחור רב. לא אכפת לי מי ייבחר. אם יש לו רב, הרבנים יושבים ומחליטים והם יחייבו אותם... זה אומר שחברי כנסת דעתם היא דעת הרבנים". הרב הוסיף ואמר כי "בסוף הם פרשו (מהממשלה) וחזרו בתשובה! האיחוד הוא טוב, כל איחוד הוא טוב".
לגבי ההצבעה לשס הבהיר הרב כי למרות שלא היו שותפים לממשלת ההינתקות, "הם היו בהסכמי אוסלו" ולכן גם עליהם לחזור בתשובה.
כאשר הציע השואל להצביע לקדימה, השיב הרב אליהו: "לקדימה?! בר מינן. אסור להצביע לקדימה! הם מחלקים את ארץ ישראל ומי שמצביע להם מחזק ידי עוברי עבירה".
בהמשך הראיון סיפר הרב אליהו כי בזמנו רצה לעשות איחוד בין כל המפלגות הדתיות והדבר לא עלה בידו. "אבל אמרתי להן: כל אחת תרוץ בנפרד- בסדר גמור, אך לפחות אחרי הבחירות תלכו ביחד, כך תוכלו להשיג הרבה מאוד. החינוך הדתי והחרדי הוא טוב מאוד וצרה עיניהם ומנסים לפגוע בו. רואים שבחירי העם הם אלה שלמדו בבית ספר דתי, שם לומדים תורה, דרך ארץ, אהבת ארץ ישראל ועם ישראל".
הרב שפירא: להצביע לאיחוד לאומי-מפד"ל
ראש ישיבת מרכז הרב, הרב אברהם שפירא, כתב כי נדהם לשמוע על אנשים החושים להימנע בהצבעה. "חייבים אנו ומצווים אנו להשתתף ולבחור בעד הרשימה שבכחה יהיה להגן על עניינים אלו וכפי שכתבתי בברכתי לראשי רשימת טב להצלחת רשימתם", כתב במכתב מטעמו.
ל-Nfc נודע כי הרב שפירא אמר בשיחות אישיות כי אינו שבע רצון מהפיצול במפלגות הימין הדתיות. עוד נודע כי יצא במילים חריפות נגד התמודדותו של מרזל המפצלת לטעמו את הימין.

בהכנת הידיעה השתתף מתי טוכפלד
תאריך:  28/03/2006   |   עודכן:  28/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מקורות תזונתיים למגנזיום כוללים הליבוט (סוג דג שטוח), שקדים קלויים, קשיו, תרד, דגנים מחיטה מלאה, אבוקדו, בננות וצימוקים
אורון חדי
מנכ"ל חברה בבעלות הקיבוץ טוען כי דוח שהוציאה ועדת הביקורת מסולף ורויי שקרים    בדוח יוחסו לו שימוש לצרכים אישיים בכרטיס אשראי של הקיבוץ    התביעה - בגין לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב.
ענבל אביב
האירוע - באזור נחל עוז ומעבר קרני    ההרוגים - סאלם זיאדין ובנו חאלד בן 16, רועי צאן בדואים משבט אל-עזזמה    הבת נפגעה מהלם
איילה צורף
כך נודע ל-TheMarker    עמלות היתר הן אחד הנושאים הרגישים ביותר בענף הפרסום הישראלי    מדובר בכסף שמחזירים אמצעי המדיה למשרדי הפרסום, סכום הנגזר מהיקף הפעילות של משרד הפרסום
רם דגן
קפלן המשמש מנכ"ל כלל ביטוח מ-1997, קיבל הצעה להתמנות ליו"ר הפניקס    "לאורך שנות עבודתי היו לי הצעות מכל מיני גורמים, ולא מצאתי לנכון להתייחס לאף אחת מהן בתקשורת    כשיהיה לי מה להודיע, אעשה זאת"    בענף הביטוח העריכו כי קיים סיכוי נמוך שקפלן יסכים לעבור לחברת ביטוח קטנה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il