X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא קצב מתכוון לפתוח בהתייעצויות כבר ביום א' הקרוב לאחר מכן יכריע על מי יטול תפקיד הרכבת הממשלה
▪  ▪  ▪

נשיא המדינה, משה קצב, הודיע כי בכוונתו לפתוח, תוך ימים ספורים, בהתייעצויות להקמת ממשלה חדשה, וזאת עוד בטרם שיימסרו התוצאות הרשמיות והסופיות של הבחירות.
הנשיא מסר, כי הוא בכוונתו לפתוח בהתייעצויות כבר ביום ראשון הקרוב (2.4.06). הוא נימק את החלטתו בצרכים הדחופים של מדינת ישראל, ובהכרח להקים ממשלה חלופית בהקדם.
סעיף 11 לחוק יסוד: הכנסת – קובעף "תוצאות הבחירות יפורסמו ברשומות תוך 8 ימים מיום הבחירות". דהיינו, הפרסום ברשומות עד 05.04.06. בהתאם לאמור בסעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה – הנשיא יטיל את התפקיד בתוך 7 ימים מיום פרסום תוצאות הבחירות.
סעיף 7 (א) קובע: "משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה, לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך. הנשיא יטיל את התפקיד כאמור בתוך שבעה ימים מיום פרסום תוצאות הבחירות".
סעיף 8 קובע: "לחבר הכנסת שנשיא המדינה הטיל עליו את התפקיד להרכיב ממשלה לפי סעיף 7 נתונה למילוי תפקידו תקופה של 28 ימים, הנשיא רשאי להאריך תקופה זו בתקופות נוספות, ובלבד שלא יעלו יחד על 14 ימים".
העולה מכך: בידי נשיא המדינה נתונה הסמכות להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, וזאת לאחר התייעצויות עם הסיעות, ולאחר שיוכל להתרשם: בידי מי הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה. יודגש, כי הנשיא אינו אנוס להטיל תפקיד זה על חבר הכנסת המייצג את הסיעה הגדולה ביותר. במערכת הפוליטית מעריכים - בהתבסס על הסקרים שנערכו, כי תפקיד זה יוטל בסופו של דבר על יו"ר קדימה, ח"כ אהוד אולמרט.
"הכרעות גורליות"
במקביל להודעתו הנ"ל, קורא הנשיא לאזרחי ישראל לנהוג באחריות ולממש את זכותם הדמוקרטית להצביע. הנשיא הביע דאגה מהנתונים על המגמות המסתמנות בקרב חלק מציבור הבוחרים – להימנע מהשתתפות בבחירות. מדינת ישראל, אומר הנשיא, "יותר מאי פעם, עומדת היום בפני הכרעות מן החשובות בחיי המדינה".
הנשיא קורא לציבור הבוחרים הוותיק וכן למצביעים בפעם הראשונה, לא לוותר על זכותם להיות גורם משפיע וחלק ממקבלי ההחלטות על עיצוב דרכה ועתידה של מדינת ישראל. לדבריו, האזרחים צריכים לנקוט עמדה ולהצביע ובכך להבטיח כי נבחרי העם יבטאו את רצון העם בנושאים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים, החברתיים, הלאומיים והממלכתיים. "למעשה, בחירות אלה הן משאל העם בנושאים העומדים על סדר היום".

תאריך:  28/03/2006   |   עודכן:  28/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרב מרדכי אליהו לא מגלה למי יצביע    במטהו של מרזל אומרים כי יצביע עבורם    האיחוד הלאומי: הרב בכלל הוציא פסק הלכה שאסור להצביע למרזל    הרב שפירא הצהיר כי יתמוך דווקא באיחוד-לאומי מפד"ל
יפעת גדות
מקורות תזונתיים למגנזיום כוללים הליבוט (סוג דג שטוח), שקדים קלויים, קשיו, תרד, דגנים מחיטה מלאה, אבוקדו, בננות וצימוקים
אורון חדי
מנכ"ל חברה בבעלות הקיבוץ טוען כי דוח שהוציאה ועדת הביקורת מסולף ורויי שקרים    בדוח יוחסו לו שימוש לצרכים אישיים בכרטיס אשראי של הקיבוץ    התביעה - בגין לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב.
ענבל אביב
האירוע - באזור נחל עוז ומעבר קרני    ההרוגים - סאלם זיאדין ובנו חאלד בן 16, רועי צאן בדואים משבט אל-עזזמה    הבת נפגעה מהלם
איילה צורף
כך נודע ל-TheMarker    עמלות היתר הן אחד הנושאים הרגישים ביותר בענף הפרסום הישראלי    מדובר בכסף שמחזירים אמצעי המדיה למשרדי הפרסום, סכום הנגזר מהיקף הפעילות של משרד הפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il