X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב צבי טאו, מעמודי התווך של הציונות הדתית התורנית וראש ישיבת הדגל שלה, הצביע לשס "כל אחד יעשה לפי מצפונו ולפי האומדנא שיש לו", אמר למקורביו
▪  ▪  ▪

תדהמה בציונות הדתית באשר לנשיא ישיבת "הר המֹר", הרב צבי ישראל טאו, לאחר שבימים האחרונים אמר למקורביו כי יצביע למפלגת שס, ואף הצביע הבוקר למפלגה החרדית-ספרדית.
בעל השקפה ממלכתית
הרב טאו (70) הינו תלמיד חכם בעל שיעור קומה עצום בעולם התורה הציוני-דתי, ונחשב בקרב רבים כנושא דגל תורתו הציונית דתית של הרב צבי יהודה הכהן קוק, אביו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. למרות שהוא נמצא בשורה הראשונה של הרבנים החיים היום בישראל, שומר הרב טאו על צניעות ופועל מאחורי הקלעים מבלי להתבלט או להתראיין לתקשורת.
לפני תשע שנים קיבץ שורה מבכירי רבני ישיבת מרכז הרב ותלמידיה והתפלג להקים ישיבת דגל שנייה לציונות הדתית, לאחר מחלוקת רצינית בעניין האופן שבו יש ללמוד תורה. לדעת הרב טאו, אין ללמוד תורה בכלים אקדמיים, וממילא מתן דריסת רגל למכון אקדמי בתוככי ישיבת מרכז הרב פוסלת אותה מלהיות ישיבה. לרב טאו אלפי תלמידים, הנמצאים בכל רחבי הארץ ובעיקר במצפה רמון ושכונת קריית משה בירושלים שם הוא מתגורר.
הרב טאו ידוע כבעל השקפה ממלכתית, הרואה במדינת ישראל חלק מתהליך הגאולה, וממילא היחס לממשלה צריך להיות יחס של כבוד, אם כי אין בכך כדי למעט מחוסר ההסכמה עם מהלכיה. בשנים עברו תמך ברשימת המפד"ל, עד שהכזיבה לטעמו בבחירות האחרונות כאשר ישבה בממשלת שרון ולא צייתה להוראות הרבנים. הרב הינו עמקן גדול ובעל זיכרון פנומנלי. אין זה פלא אפוא כי ביקש לחקור לעומק את גישת המפלגות קודם שיצביע.
הרב התעניין ביחס לחוקה
מבית הרב התקשרו לאמיר קריספל, עוזרו של הרב עובדיה יוסף, וביקשו לשמוע על מצע שס בנושאים שונים. קריספל השיב רק את מה שידע בנושאים הקשורים ליהדות, אך באשר נשאל בנושאים מדיניים ובנושא החוקה היפנה את השואל לחה"כ יצחק כהן.
כהן השיב אחת לאחת לשאלות שהציגו בפניו מבית הרב במשך שעה ארוכה. כהן, המשמש גם כמנהל מטה ארגון ולוגיסטיקה במפלגה, מספר כי הרב טאו התעניין בנושאים חברתיים, וכלכליים, שאותם הקריא אחת לאחת ממצע שס.
עוד נמסר, כי הרב טאו שם דגש על נושא החוקה, וכהן השיב כי החוקה צריכה להיות אך ורק חוקת התורה שניתנה בהר סיני. הרב שאל גם על יחסה של שס לנושאי דת ומדינה ולנושא החינוך וחיזוק עולם התורה, הישיבות ותלמידי החכמים. הנושא הקואליציוני כלל לא עלה בשיחה.
"נושא ההצבעה היום הוא עניין מביך שאין לגביו דברים ודאיים וברורים, אני לא יכול לבוא ולומר למי להצביע", אמר הרב טאו למקורביו. "כל אחד יעשה לפי מצפונו ולפי האומדנא שיש לו".
הסיבה שבחר להצביע שס, הסביר הרב טאו, היא ש"הם שומרים על טהרת הקודש ברמה שלהם, בחלק התורה שהם לקחו עליו אחריות". הרב הביע גם את חששו מפני כך ששס תחבור לממשל אולמרט. "זה דבר שבהחלט עלול להיות, ואני מקווה שלא יקרה. גם אם כן, הם הבטיחו כי לא יסכימו לחוקה ויאמרו לא לנישואים אזרחיים ולהסכם חד-צדדי", אמר הרב טאו.
בירור נוקב בעולם התורה הדתי-לאומי
בסביבתו של הרב טאו קיבלו את ההכרעה בכאב רב. רק מי שבקיא בנבכי העולם התורני הנתון לחסות הרב מבין את גודל הבירור. שבועות ואולי אף חודשים ינסו להסביר בבתי המדרש של הציונות הדתית את הסיבה להכרעת הרב טאו לבחור במפלגה חרדית.
שלא כמו הרב שמואל טל, האוחז בהשקפת עולם חרדית לאומית, הרב טאו אוחז בהשקפה ציונית-דתית, והפליאה לכן רבה אף יותר. בעוד שבתי מדרש אלו מחנכים לאהבת כל ישראל, בשס כמפלגה קיים סוג של קיטוב וחיפוש אויבים מבית, בעוד שצל הרב טאו ארץ ישראל ושיבת ציון לארצו היא חלק עיקרי בתורה, אצל שס תופס העניין חשיבות משנית, ועוד כהנה וכהנה בירורים שיצטרכו לעשות על-מנת להבין כיצד מסתדרת משנת הרב קוק הערטילאית עם אופן הצבעתו של הרב, שעניינה לגבי רבים נחשב אולי כהכרעה חד-יומית פרקטית ומעוטת משקל, אך בעולם התורה מייחסים לה חשיבות רבה.

תאריך:  28/03/2006   |   עודכן:  28/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הנשיא קצב מתכוון לפתוח בהתייעצויות כבר ביום א' הקרוב    לאחר מכן יכריע על מי יטול תפקיד הרכבת הממשלה
עידן יוסף
הרב מרדכי אליהו לא מגלה למי יצביע    במטהו של מרזל אומרים כי יצביע עבורם    האיחוד הלאומי: הרב בכלל הוציא פסק הלכה שאסור להצביע למרזל    הרב שפירא הצהיר כי יתמוך דווקא באיחוד-לאומי מפד"ל
יפעת גדות
מקורות תזונתיים למגנזיום כוללים הליבוט (סוג דג שטוח), שקדים קלויים, קשיו, תרד, דגנים מחיטה מלאה, אבוקדו, בננות וצימוקים
אורון חדי
מנכ"ל חברה בבעלות הקיבוץ טוען כי דוח שהוציאה ועדת הביקורת מסולף ורויי שקרים    בדוח יוחסו לו שימוש לצרכים אישיים בכרטיס אשראי של הקיבוץ    התביעה - בגין לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב.
ענבל אביב
האירוע - באזור נחל עוז ומעבר קרני    ההרוגים - סאלם זיאדין ובנו חאלד בן 16, רועי צאן בדואים משבט אל-עזזמה    הבת נפגעה מהלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il