X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשעה 07:00 נפתחו הקלפיות וייסגרו ב- 22:00 כ- 5 מיליון בעלי זכות בחירה נתניהו: אשאר בתפקיד ולא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות דאגה בקדימה
▪  ▪  ▪

עמיר פרץ מצביע

אהוד אולמרט


   שלומי דיאז
שוטרים טיפלו בעשרות ארועים של הפרות סדר

ועדת הבחירות המרכזית מסרה, כי עד השעה 18:00 הצביעו 57% מבעלי זכות הבחירה. המדובר בשיעור הצבעה נמוך יחסית לשנים קודמות, וזאת למרות שמזג אויר נוח וקיים שקט בתחום המדיני-ביטחוני. בשנת 2003, לדוגמא, הצביעו עד אותה שעה 62.8%.
בוועדת הבחירות מציינים, כי שיעור ההצבעה הנמוך הינו מגמה המסתמנת במשך כל היום. שיעור ההצבעה הנמוך גורם דאגה במפלגת קדימה. בכירים במפלגה זו חוששים, כי אדישות הבוחרים תבוא לידי ביטוי במיוחד בירידת התמיכה במפלגה זו, ביחס לסקרים.
ביניש: מאוכזבת מאחוז ההצבעה הנמוך
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת דורית ביניש, אמרה בהתייחסה לשיעור ההצבעה הנמוך: "אני מאוכזבת". ביניש התראיינה לערוץ 10. לדבריה, היא אינה מודאגת אך היא מאוכזבת, מכיוון שהיא מצפה שאזרחי המדינה ילכו להצביע כדי לקבוע את גורל המדינה. עם זאת, היא ציינה, כי היא מבינה שבהשוואה למדינות מערביות - שיעור ההצבעה הפעם אינו נמוך.
אחוזי הצבעה נמוכים בבתי הכלא
עד השעה 17:00 הצביעו בקלפיות צבאיות 53.4% מחיילי צה"ל. יש לציין, כי חיילי צה"ל יכולים להצביע גם בקלפיות אזרחיות ולכן זהו נתון חלקי בלבד.
משירות בתי הסוהר נמסר כי בשעה 17:00 הסתיימה הצבעת האסירים הכלואים בבתי הסוהר בארץ. ב- 26 בתי סוהר הוצבו קלפיות וניתנה זכות הבחירה לכ- 9,000 בעלי זכות בחירה. מתוכם היו כ- 7,000 בעלי אמצעי זיהוי אשר יכלו להצביע. מתוך 9,000 בעלי זכות הבחירה כ- 2,000 סירבו לנסות לעשות מאמץ להביא אמצעי זיהוי.
בשירות ציינו, כי נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים מהרגיל. כ-70% מהאסירים שניגשו הצביעו בפועל שהם כ- 4830 אסירים. כ- 30% סירבו להצביע - 2,023 אסירים. זאת בעוד אחוזי ההצבעה בשלושת מערכות הבחירות האחרונות עמדו על כ- 90. מבין האסירים הביטחוניים הנושאים תעודת זהות ישראלית הצביעו רק 28 אחוזים.
הבוקר בשעה 07:00 נפתחו הקלפיות בכל רחבי הארץ. הבחירות לכנסת ה- 17 מגיעות לשלב ההכרעה. 5,014,622 אזרחים בני 18 ומעלה, בעלי זכות הצבעה אשר שמם מופיע בפנקס הבוחרים יפקדו את 8,276 הקלפיות ברחבי המדינה.
מצביעים ויוצאים לשטח
נשיא המדינה, משה קצב, קרא לבעלי זכות הבחירה להפגין אזרחות טובה וללכת לקלפי. הנשיא אמר עוד, כי בכוונתו לפתוח בהתייעצויות תוך זמן קצר מאוד - אולי אפילו כבר ביום א' (2.4.06), עוד לפני שיסוכמו התוצאות הרשמיות הסופיות.
מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הצביע בירושלים בקלפי בבית הספר בית חינוך. אולמרט הגיע בדיוק ב- 07:00 יחד עם רעייתו עליזה - שאף היא הצביעה במקום. סידורי אבטחה מיוחדים נערכו כדי שיוכל לממש זכותו. אולמרט נמנע מלמסור דברים לעיתונאים הרבים שהתגודדו במקום, והסתפק רק בקריאה לאזרחים: "ללכת ולהצביע".
שמעון פרס, המדורג במקום השני ברשימת קדימה לכנסת, הצביע בקלפי בבית ספר ארזים ברמת אביב. פרס השתתף והצביע גם בקלפי של המדגם של הערוץ הראשון.
יושב-ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הגיע סמוך לשעה 10:00, ביחד עם רעייתו, לקלפי בשדרות ותוך זמן קצר הצביעה ועזב את המקום.
יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הצביע בצהריים ולשאלת עיתונאים: האם יישאר בליכוד גם אם מפלגתו תנחל מפלה ולא תשיג יותר מ- 14 מושבים בכנסת ה- 17? ענה: "כן". נתניהו הגיע יחד עם רעייתו שרה, כדי להצביע בקלפי בבית ספר ע"ש פולה בן-גוריון בשכונת רחביה, ירושלים.

תאריך:  28/03/2006   |   עודכן:  28/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
במקום הראשון: נמר, במקום האחרון - החמור שקפץ בראש בבחירות הקודמות
הדר פרבר
הממשלה אושרה ברוב של 71 תומכים    אמש הצהיר הנייה בנאומו כי ממשלתו תחזק את הקשר עם הקהילה הבינ"ל ועם האיחוד האירופי    קרא לקהילה לשקול מחדש את עמדתה כלפי הממשלה הפלשתינית החדשה ולהפסיק לאיים בסנקציות נגדה
הדר פרבר
צ'רלס טיילור מבוקש בעבור פשעי מלחמה    ניגריה תחקור את ההעלמות ותבדוק אם מדובר בחטיפה או בהימלטות מידי החוק
הדר פרבר
בתוך כך התפוצצה מכונית תופת מדרום לבירה    ההתקפות באו בעקבות יומיים של אלימות שבהם נהרגו למעלה מ- 150 איש
שלומי דיאז
על-פי הדיווח מדובר בפיצוץ של נפל של פצצה ישנה    נבדק חשד כי צעירים שיחקו עם הנפל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il