X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זבולון אורלב אומר הערב כי האיחוד בין שתי הרשימות נכשל בשס צוהלים על קריסת שינוי דובר חבד: יש אצלנו קבוצה שצריך לחשוב איך מטפלים בה
▪  ▪  ▪

ביהדות התורה ובשס תופרים חליפות, באיחוד הלאומי-מפד"ל מבכים את הכישלון ומפנים אצבע מאשימה כלפי מיכאל קליינר וברוך מרזל.
שס עולה בתוצאות האמת ל-13 מנדטים, הופכת למפלגה השלישית בגודלה, ומקבלת יותר מאשר בכנסת הקודמת. בנאום הניצחון אמר יו"ר שס, אלי ישי: "שלוש שנים היינו באופוזיציה. ניבאו לנו התרסקות, אבל ברוך השם נילחמנו וניצחנו... המדגם מדבר על 11 מנדטים - בעזרת השם תוסיפו לנו עוד 2 מנדטים בתוצאות האמת".
"אנחנו רוצים להודות לרבנו הרב עובדיה יוסף, אשר בירכתו מלווה אותנו. קידשנו שם שמיים. שלוש שנים באופוזיציה - ציפו שנתרסק ואנחנו ניצחנו את הבחירות", דברי ישי.
במפלגה כבר "תופרים חליפות" ומציבים את עצמם כלשון מאזניים בקואליציה העתידית, ואף לא שוללים הצטרפות ל"קואליציה חברתית" בראשות פרץ.
חגיגות הניצחון של המפלגה ונבחריה התקיימו, עם היוודע התוצאות, בשירה וריקודים. יותר מאשר חגגו את ניצחונם שלהם חגגו בשס את הפסדו של הזרם החילוני בראשות חץ ושינוי, שכבר הודיעה כי תתמודד בבחירות הבאות.
אריאל אטיאס, המצטייר כעת ככוכב העולה של שס, טרם התרגל לאור הזרקורים, נחבא אל הכלים וסירב להתראיין לכלי התקשורת.
שולפים סכינים - נגד מרזל וקליינר
את הכישלון הצורב נחל האיחוד הלאומי-מפד"ל שמקבל 9 מנדטים. בוחריהם בחרו לא לשכוח ולא לסלוח ולהעניק את קולותיהם דווקא למפלגות אחרות, כנקמה על מה שראו כגמגום בסיכול תוכנית ההינתקות. עיקר הזעם הופנה כלפי יו"ר המפד"ל, זבולון אורלב, שנתפס בעיניהם כשותפו של אריאל שרון. בראיון לרשת "קו עיתונות דתית" אמר חה"כ בני אלון, יו"ר הרשימה המשותפת, שחשבה לגרוף יחד יותר קולות, כי אם המפלגה תקבל פחות מתשעה מנדטים יראה זאת ככישלון אישי שלו ויתפטר.
למעשה, הציל אלון את אורלב, לאחר שהמפד"ל, על-פי הסקרים, היתה עלולה להיעלם מן המפה הפוליטית ולהיעלם כליל. חשבון הנפש שיערכו שתי המפלגות המאוחדות טכנית, אך מפוצלות ומסוכסכות ביניהן, עשוי להשפיע בהמשך על ריצתן המשותפת ושאלת הצטרפותן לקואליציה. אורלב כבר הודה הלילה בכישלון הריצה המשותפת, מה שאומר כי ייתכן שהשופט (בדימ.) צבי טל יצטרך להכריע באשר לפיצול הרשימה.
שני חברי הכנסת האלופים בחקיקה חברתית של הרשימה, שאול יהלום וגילה פינקלשטיין, לא יהיו בכנסת הבאה.
מרזל וקליינר - ביזבוז קולות לימין
באיחוד לאומי-מפד"ל מאשימים את חזית יהודית לאומית של מרזל ואת חרות של קליינר באיבוד קולות יקרים ממחנה הימין. לאחר שיעכלו את גודל השבר ויפנימו את מסר הבוחר, עשויות שתי המפלגות ללקט את השברים ולהפיק לקחים לעתיד.
יו"ר חרות, מיכאל קליינר, אמר הערב כי הוא יוצא מתוך הנחה שתוצאות המדגמים משקפות את המציאות. "חרות מראש לא יכולה להיכשל, כי היו לנו שתי מטרות: א. להיבחר, וזה לא עלה, לצערי; ב. להעביר מסר ולשמור על רוב וציביון יהודי לא על-ידי ויתור על יהודה ושומרון, שיעמיד את כל המדינה תחת איום קסאמים וקטיושות, כפי שהיה היום. במעט שניתן לנו לא עסקנו בפולחן אישיות. לכן בעוד שנה יפסיקו לומר "כהנא צדק ויתחילו לומר קליינר צדק.
לשאלת Nfc מדוע לא חבר למפלגות הימין או למרזל וגרם לאיבוד קולות הימין, השיב כי מפלגות הימין אינן שונות מהשמאל וכי למרזל הוצע לבוא לבוררות בפני הרב מרדכי אליהו על איחוד בין השתיים, אך אנשיו דחו את ההצעה.
חסידי חבד לא הפתיעו, ונהו, כפי שצפינו מראש, אחרי הבטחותיו של מרזל בהאמינם כי יש סיכוי שיעבור את אחוז החסימה. 599 מצביעים הצביעו בכפר חבד לאיחוד לאומי-מפד"ל ו-530 למרזל.
דובר חבד, מנחם ברוד, התייחס הלילה להצבעה המונית של חסידים השייכים לפלג המשיחיסטי בחבד, ואמר: "יש אצלנו קבוצה שצריך לחשוב איך מטפלים בה. אלו בעיקר צעירים ובני נוער, שמתנהגים בצורה בלתי ראויה לציבור החרדי".
התפלגות ההצבעה לשאר המפלגות בכפר חבד היתה כדלקמן: שס - 208, יהדות-התורה - 196, ליכוד - 119, ישראל ביתנו - 34, הגמלאים - 3, העבודה-מימד - 2.
יהדות התורה - קדימה לאולמרט
ליהדות התורה מראות תוצאות האמת עלייה ל-6 מנדטים, וזאת למרות ההפגנות נגד המפלגה, מאמר ביומון "יתד נאמן" נגד החב"דניקים ואחוזי הצבעה נמוכים.
חה"כ אברהם רביץ (יהדות התורה) טילפן לאולמרט כ-10 דקות לאחר היוודע תוצאות המדגמים, והשניים בירכו זה את זה. רביץ אמר כי אולמרט אמר לו כי בימים הקרובים יזמן אותו למו"מ קואליציוני.

תאריך:  29/03/2006   |   עודכן:  29/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גולדברג
כפי שפורסם בטלספורט ביום שבת, יצחק שום ימונה להפועל תל אביב    הערב נערכה פגישה ראשונה בין הצדדים
אסף גדות
חברת המחשבים Apple וחברת התקליטים Apple, שתי שחקניות מרכזיות בעולם המוזיקה, מנהלות קרב משפטי על הסימן המסחרי המוכר - התפוח
טלספורט
ויירה חזר להייבורי והמחליפים שלו פרחו    פאברגאס הצטיין עם שער ובישול להנרי, זבינה וקמוראנסי הורחקו ביובה    בנפיקה סחטה מברצלונה 0-0
הדר פרבר
נתניהו הודה בתבוסה ובירך את פעילי הליכוד על המאמץ שהשקיעו    לבנת, על הישג מפלגת הגמלאים: "את הגמלאים בכל הכבוד אי אפשר לספור בשום מקום"    מיכאל איתן דורש להקים ועדת חקירה
עידן יוסף
מפלגתו של אביגדור ליברמן פרצה בסערה    הבוחר החליט לתמוך במפלגה הדוגלת בחילופי שטחים    העבודה: נייט ליברמן
רשימות נוספות
ההפתעה של הבחירות: מפלגת הגמלאים  /  ענבל אביב
המדגמים: קדימה כ-30; הליכוד התרסק ל-11  /  מחלקה ראשונה
שוטרים טיפלו בעשרות ארועים של הפרות סדר  /  שלומי דיאז
יומן בחירות  /  מריאן קפלון
למי לא הצבעתי  /  אפרי הלפרין
עמיר פרץ והסיכוי לשלום  /  פרופ' דני גור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il