X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העובד זייף טפסי ביטוח רכב שהיה בבעלותה של אחותו הנכה בית הדין אישר את מדיניות האכיפה וההענשה של חברת החשמל העובד לא יקבל פיצויי פיטורין
▪  ▪  ▪

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, נאוה וימן, דחתה בקשה על עובד חברת החשמל, שיוצג על-ידי ועד ההנדסאים והטכנאים, לקבלת סעד של חזרה לעבודה, זאת לאחר שחברת החשמל הוכיחה כי העובד פוטר לאחר שהגיש במשך שלוש שנים דוחות לקבלת תשלומי רכב שהיה בבעלות אחותו, תוך זיוף פרטים במסמכי הרכב.
אייל פירשטיין עבד כטכנאי באגף התכנון ההנדסי בחברת החשמל במשך כ,- 12 שנה. בעקבות מכתב תלונה אנונימי שנשלח להנהלת החברה התגלה כי העובד נהג לשלוח למחלקת התחבורה תעודות ביטוח חובה על רכב השייך לאחותו שהינה נכת צה"ל, תוך שהוא משנה את השם והפרטים על התעודות. בעקבות זאת קיבל החזרי הוצאת רכב בסך של עשרות אלפי שקלים בגין רכב שאינו שלו.
לאחר פיטוריו, במסגרתם נשללו ממנו הזכות לפיצויים, הגיש העובד עתירה לבית הדין לעבודה ובה דרש לבטל את פיטוריו ולהחזירו לעבודה לאלתר בטענה, כי הוא המשתמש ברכב במשך שלוש השנים האחרונות, על אף העובדה כי הרכב עדיין רשום על שם אחותו המתגוררת באנגליה.
חברת החשמל טענה, באמצעות עו"ד שושנה גביש ממשרד ש. הורוביץ, כי מעשיו של העובד הפרו את חוקת העבודה וכי המעשים עולים כדי מעשים פליליים של ממש.
"מעשיו של המבקש פוגעים ביסודות יחסי העבודה. חוזה העבודה הוא חוזה לשיתוף פעולה בין העובד לבין המעביד. ככזה, מתחייב שבביצועו ינהגו הצדדים לא רק ביושר, בהגינות ובתום לב, אלא גם בנאמנות. חובת הנאמנות של העובד מחייבת שיפעל בהתאם להוראות המעביד והנהלים החלים במקום עבודתו, כל שכן שעל העובד להימנע למקבל הטבות כספיות שלא כדין. קיומה של חובה זו אינו מותנה בקיום הוראה מפורשת בחוזה. חובה זו נגזרת מן החובה לקיים את החוזה בתום לב", כותבת השופטת וימן בפסק הדין.
עוד קובע בית הדין, כי הוכח לכאורה שהעובד ביצע מעשים חמורים לאורך זמן, כי מעשיו פוגעים ביחסי האמון המתחייבים במערכת של יחסי עבודה, כי הליך סיום עבודתו של העובד היה חוקי וכי ההחלטה סבירה.
בית הדין דחה את הטענת העובד לגבי הפליה לרעה וקבע, כי משהחליטה חברת החשמל להחמיר את מדיניות הענישה כלפי עובדים שסרחו, אין מקום להתערבות של בית הדין.
לבסוף קבע בית הדין, כי למעביד יש אינטרס לגיטימי להרתיע עובדים אחרים ולהראות להם שהוא לא נוהג באוזלת יד אל מול עבירות משמעת. בית הדין דחה את העתירה.

תאריך:  29/03/2006   |   עודכן:  29/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
גזית גלוב קנתה מרכז מסחרי של 12,500 מ"ר ב- 185 מיליון שקל    פתחה משרד בהמבורג ומתכננת רכישות נוספות
מחלקה ראשונה
היה ממונה במסגרת תפקידו על חמשת מחוזות החברה ועל אגף השיווק
ענבל אביב
הישראלים מהמרים יותר מהאירופאים והאמריקנים    ההוצאה הממוצעת לנפש על הימורים חוקיים היא 2,000 ש"ח בשנה    מפעל הפיס והמועצה להימורים בספורט מאבדים הכנסות לטובת מועדוני ההימורים באינטרנט ובסלולר
אלעזר לוין
ישקיעו 325 מיליון דולר    ב.ס.ר. פרויקטים צופה רווח של 40 מיליון דולר    תמכור דירות יוקרה ב- 770 אלף דולר
ענבל אביב
זאת לעומת 2.1 מיליארד ש"ח בשנה שעברה    ברבעון האחרון של שנת 2005 הסתכם הרווח הנקי של הקבוצה ב- 620 מיליון ש"ח, גידול של 31.9%    נחמה: הישגנו את רמת ההכנסות הגבוהה ביותר בתולדות הבנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il