X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
קדימה: "ננהל מו"מ במקביל עם העבודה וליברמן"

מקורבי פרץ: האוצר - תנאי להצטרפות

בקדימה מנסים להוריד את "מחירן" של שתי המפלגות החרדים והגמלאים יוזמנו גם הם למו"מ בעבודה דורשים תיקים בכירים, בהם האוצר ותיק החינוך
▪  ▪  ▪

בקדימה מאוכזבים מהתוצאה, אך מעודדים מכך שהם עדיין המפלגה שתרכיב ככל הנראה את הממשלה הבאה. 28 מנדטים יש עד כה לקדימה, ובמפלגה יודעים כי כל התוכניות שלהם בנושא הרכבת הקואליציה, יצטרכו לעבור שינוי. "העסק נעשה עכשיו הרבה יותר מסובך", העריך בכיר במפלגה.
בימים הקרובים יקים מ"מ ראש הממשלה, יו"ר קדימה, אהוד אולמרט, צוות משא-ומתן קואליציוני. מי שיעמוד בראש צוות המו"מ יהיה כפי הנראה ח"כ חיים רמון. המשא-ומתן, כך נראה, יתנהל בשני מישורים. במישור הראשון ינסו בקדימה להשיג קואליציה רחבה ככל הניתן, בשיתוף העבודה, הגמלאים והחרדים. קואליציה שכזו תמנה 74 ח"כים.
אולמרט זימן לפגישה אחר-הצהריים (יום ד') את חברי סיעת קדימה, לקיים התייעצות ראשונית בנושא הקמת הקואליציה. הפגישה נועדה, בין היתר, להחליף דיעות ולגבש עמדה: כיצד להתנהל מול התקשורת, המתחילה להציג את תוצאות הבחירות ככישלון של קדימה בכלל ואולמרט בפרט.
יעסקו בנושאים חברתיים
היתרון של קואליציה זו היא תאום העמדות המדיני שישרור בה. אומנם יתכן שש"ס תתנגד לתהליך המדיני, אך לא בטוח שתפרוש מהקואליציה בגללו. ממשלה שכזו תיאלץ לעסוק בעיקר בנושאים החברתיים, שכן הן לש"ס, הן לעבודה, והן לגמלאים, דרישות מרחיקות לכת בנושא החברתי. בקדימה אומרים כי אין להם בעיה עם זה ומציינים כי גם הם הבטיחו במהלך מערכת הבחירות, מלחמה רחבת היקף בעוני והגדלת סל התרופות.
במישור השני, ינסו בקדימה לנהל מו"מ עם ישראל ביתנו. קואליציה שכזו תהיה בעלת 66 ח"כים ומדובר בקואליציה צרה. היתרון שלה, הוא שהמחיר שליברמן ידרוש, קטן בהרבה מהמחיר של מפלגת העבודה. בכיר בקדימה העריך כי ליברמן יתמנה לאחראי על תיק הפנים בממשלה. החיסרון של קואליציה זו, הוא הגבלת האפשרות ללכת למהלך ההינתקות החד-צדדית שמתכנן אולמרט.
במפלגה אומרים כי ניהול המשא-ומתן בשני המישורים, יאפשר את "הורדת המחירים" של מפלגת העבודה ושל ישראל ביתנו, כאשר כל מפלגה תראה כי יש לה תחליף.
מבחינת חלוקת התיקים, בממשלה עם העבודה, תאלץ קדימה לוותר על אחד, אם לא שניים, מהתיקים הבכירים, חוץ, ביטחון, אוצר. כמו כן תאלץ המפלגה לוותר על תיק החינוך, שהובטח על-ידי ראש הממשלה אריאל שרון לאוריאל רייכמן. יולי תמיר כשרת חינוך היא תנאי הכרחי לכניסתה של מפלגת העבודה לקואליציה. בקדימה כבר אומרים השרים, כי רייכמן ימצא את עצמו ככל הנראה ללא התפקיד, וההערכה המפלגה היא שבמקרה זה הוא יעזוב את המפלגה ויחזור לעיסוקיו הפרטיים.
נודע, כי יו"ר העבודה, עמיר פרץ, עומד על קבלת תיק האוצר לידיו, וזאת כתנאי מוחלט להצטרפות לממשלה בראשותו של אולמרט. פרץ מוכן להיות גמיש לגבי קבלת התיק השני, אך כאמור הוא עומד על קבלת האוצר כדי שיוכל להגשים את חזונו הכלכלי-חברתי. עוד נודע, כי פרץ מנהל במקביל מגעים עם גורמים נוספים לאפשרות שאולמרט יסרב לדרישתו זו. עיקרם: הצעה שמפלגות נוספות יתמכו בו, וימליצו על פרץ בפני נשיא המדינה כדי שהוא זה שירכיב את הממשלה.
בממשלה עם ליברמן, יתמנה כאמור ליברמן לשר הפנים, ולא לביטחון הפנים כפי שרצה. מפלגת הגמלאים, ש"ס ויהדות התורה, יקבלו את התיקים החברתיים והכלכליים.

תאריך:  29/03/2006   |   עודכן:  29/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
במהלך ישיבת מנהלת היחידה לספורט הישגי ייחס ראובן קינן חשדות למעשים פליליים למאמן בוריס טבצ'ניק, זאת במטרה לסכל את מינויו
מתי טוכפלד
בליכוד רוצים את תפקיד יו"ר האופוזיציה    איחוד עם ליברמן נשלל כיוון שעבר במנדט את הליכוד    אריה אלדד: "אנו מזמינים את הליכוד"
מירב לוי
המדינות המועדפות על בני הנוער: אנגליה, הולנד, צרפת, ספרד, ארה"ב וקנדה    בעיני ההורים המחנה מעצב את דמות הילד ותורם לבגרותו והם רואים בילדיהם שגרירים של ישראל
גלית יצחק
כך ממליץ פורום CFO    לטענתם, הבזבוז העצום שנבע מיום השבתון אמש והחובה של המעסיקים לשלם לעובדיהם עבור יום חופש בפארקים ובקניונים, הם תופעה פסולה
ענבל אביב
הרווח הנקי ב- 2005 עמד על 2,136 מיליון ש"ח, גידול של 14.6% לעומת שנת 2004    תשואת הרווח הנקי על ההון העצמי ב- 2005 עמדה על 14.3%, לעומת 13.1% בשנת 2004
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il