X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחרי שנים שבהן היה מאויים, אלי ישי מבסס את מעמדו בהנהגת שס ישי: "דרעי לא התקשר אלי" מצהיר: הבטחנו לדאוג לחלשים וכך נעשה
▪  ▪  ▪

חגיגות השמחה בשס על עליית המפלגה ל- 13 מנדטים נמשכו לאורך כל היום. במפלגה מעריכים כי אלי ישי ייצב את מעמדו כמנהיג המפלגה לכל דבר. גם בעיני הפעילים והעסקנים, אך בעיקר בעיני הרב עובדיה יוסף. דרעי לא התקשר לברך? לישי כבר לא אכפת.
לאחר הצניחה הגדולה של שס מ- 17 מנדטים, הצלחה עליה חתום אריה דרעי, מנהיגה הרוחני של התנועה, לכ- 11 מנדטים בלבד בכנסת האחרונה, הוכיח ישי כי גם הוא יכול להביא להישגים. מקורביו של אריה דרעי, וגם כמה מהעסקנים המרכזיים בתנועה, מעולם לא קיבלו את מנהיגותו של אלי ישי, מחליפו של דרעי.
חששו שייכשל בתפקיד
המזל של ישי כי אותה קבוצה הינם מיעוט בתוך התנועה. אלא שהשפעתם על הרב עובדיה יוסף רבה, והחשש בקרב נאמני ישי וכמובן אצל ישי עצמו, היה כי בסופו של יום יצליחו יריביו לשכנע את הרב עובדיה יוסף כי ישי לא מצליח להביא את ההישגים הדרושים לתנועה, ויש למנות יו"ר חדש תחתיו.
האיום הפך ממשי יותר, כאשר ברשימת שס לכנסת הבאה, הוצב אריאל אטיאס במקום החמישי המכובד. אטיאס הוא מנכ"ל בד"צ בית יוסף, המפעל הכלכלי הגדול ביותר של שס. מדובר בחברה המגלגלת סכומי כסף גדולים מאוד, ושמו של אטיאס נקשר כמי שהפך את בית יוסף להצלחה כלכלית אדירה. אטיאס זוכה לאמונו המלא של הרב עובדיה יוסף והצבתו ברשימה הוכיחה יותר מכל, כי אטיאס הוא יורשו של אלי ישי.
"אלי ישי הצליח בענק"
אלא שההצלחה בבחירות שינתה את הכול. גורמים בשס אומרים כי ישי הוכיח שהוא יכול להעלות את כוחה האלקטוראלי של התנועה, וזהו מבחן הכוח האמיתי הנחשב. "לא למלא אצטדיונים, או להלהיב את ההמונים באירועים", אומר גורם במפלגה, "המבחן האמיתי הוא המבחן בקלפי, ואלי ישי הצליח בו בענק". במפלגה מציינים כי כעת על אריה דרעי, כמו גם על אריאל אטיאס להתאזר בסבלנות רבה מאוד, כיוון שנראה שישי לא הולך לשום מקום בזמן הקרוב.
אלי ישי עצמו מתייחס לדברים ואומר כי "מבחינת השפה התקשורתית או הפוליטית אפשר לומר שכבשתי את הנהגת שס". ישי אומר כי המבחן הבא יהיה המשך ההתנהלות של שס במשא-ומתן הקואליציוני. "רצנו לבחירות מתוך הבטחה לבוחרים שלנו, וכעת אנחנו מתכוונים לקיים אותה. הבטחנו לדאוג לחלשים, לאברכים ולהחזיר את קצבאות הלידים, וכך נעשה. אנו מתכוונים לנהל משא-ומתן קואליציוני מתוך אחריות. יש לנו כוונה לקחת חלק בממשלה הבאה, אך כמובן לא בכל מחיר, ובתנאי שנקבל את הדרישות שלנו".
ישי: דרעי לא התקשר לברך
ישי אומר כי בניגוד לפרסומים שהיו במהלך היום, אריה דרעי לא התקשר אליו לברך אותו על ההישג בבחירות. "הוא לא התקשר, אבל ראיתי שכלי התקשורת שהוא שולח ברכת הצלחה לש"ס בהמשך הדרך. אני כמובן מברך אותו בחזרה ומודה לו על הדברים".
בשס אומרים כי בכוונתם לדרוש את תיק הפנים, העבודה והרווחה, והשיכון. מספר 2 בשס, ח"כ יצחק כהן, התייחס גם לנושא המדיני ואמר כי על-פי פסיקתו של הרב עובדיה יוסף, שס לא תתמוך במהלך נוסף של הינתקות חד-צדדית. אם כי לא ציין האם הדבר ימנע ממנה להצטרף לקואליציה בראשות אולמרט.

תאריך:  30/03/2006   |   עודכן:  30/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המשטרה אסרה הגעה להר ליהודים    הכוננות המשטרתית נמשכת מחשש להפרות סדר ופיגועים    התפרעות במזרח ירושלים
שלומי דיאז
אמש גורש מפרגואי שם נעצר    היחב"ל המתין לו בנתב"ג    המשטרה תבקש להאריך מעצרו עד תום ההליכים לאחר שברח מהארץ והפר תנאי שחרור
עומר שיקלר
החברה מפרסמת את הדוחות הכספיים מהםעולה כי פתחה את שנת 2006 עם צבר הזמנות של 1.85 מיליארד דולר    ב- 2005 עמד היקף המכירות על 862 מיליון דולר
שלומי דיאז
גבר בשנות העשרים לחייו נורה ברחוב    נפטר בבית החולים    תושב רחובות נפצע קשה מירי במיטווח העירוני
אור אריה
מכבי ת"א סיימה את ההכנות לקראת המשחק שינעל את שלב הטופ-16 מול אולקר    טל בורשטיין: "צריכים קודם כל לעשות את העבודה שלנו"    מאמן אולקר, מוראט אוזייר: "נעשה הכל כדי שהאוהדים שלנו יחייכו בסוף"
רשימות נוספות
ארה"ב וקנדה משעות הקשר עם הרשות  /  עומר שיקלר
מקורבי פרץ: האוצר - תנאי להצטרפות  /  מתי טוכפלד
יוזמה: שיתוף בין הליכוד ואיחוד לאומי-מפד"ל  /  מתי טוכפלד
הסתבכנו  /  דני רשף
המפלגה ההומו לסבית  /  אילן שיינפלד
אין סיבה לחגיגות העבודה   /  ד"ר יוחאי סלע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il