X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעלי הקרקעות הגישו ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרישה לפצותם בגין אובדן רוב קרקעותיהם טוענים: גם ערך הקרקע שנותרה בידם - ירד בצורה דרסטית
▪  ▪  ▪

עשרות בעלי קרקעות באזור צומת הסיירים הגישו השבוע ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב, בה הם דורשים פיצוי של כ- 9.8 מיליון שקלים בגין ירידת ערך בקרקע שבבעלותם בשל תוכנית להקמת מחלף הסיירים שיאפשר גישה לחולון מכביש מספר 4.
בעלי הקרקעות פנו תחילה לוועדה המקומית לתכנון ולבניה בדצמבר 2005 וביקשו לפסוק להם פיצוי בגין אובדן קרקעותיהם על-פי הערכת השמאי ששכרו, או לחילופין למנות שמאי מכריע, כדי שידון בתביעה ויקבע את שיעור הפיצוי לו זכאים בעלי הקרקע.
הערר הוגש באמצעות משרד עוה"ד צבי שוב, נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חולון, לאחר שבעלי הקרקע הגישו תביעה לפיצוי כספי בגין ירידת ערך, אולם זו לא החליטה בעניין על אף שחלף המועד למתן ההחלטות על-פי החוק.
בערר טענו בעלי הקרקעות, כי כתוצאה מאישור של תוכנית להקמת מחלף הסיירים שתכלול מערכת מחלפים וגשרים שיאפשרו כניסה חדשה לחולון מכביש מספר 4 ושיעבור בין היתר על מקרקעיהם, תיגרם פגיעה על-ידי הפקעת המקרקעין וירידת ערך הנותר לקרקעות שבבעלותם באזור. מדובר בקרקעות בשטח כללי של כ- 25 דונמים ומיקומם סמוך לצומת הסיירים.
עו"ד צבי שוב טוען בבקשה לפיצוי, כי שינוי ייעוד הקרקעות וההפקעה לצורך השימושים החדשים, פגע בבעלים על-ידי הפקעת מרבית השטח ואובדן הפוטנציאל שהיה קיים להן ועל-כן יש להפקיע גם את הקרקעות שנותרו לבעלים או להימנע מהפקעה כלל - שכן ערך הקרקע ירד בצורה דרסטית.
עוד טענו בעלי הקרקעות, כי תוכנית מתאר ארצית מס' 31 ייעדה את האזור להקמת מוסדות ציבוריים, כגון: מוסד להשכלה גבוהה או מכוני מחקר וגם לבנייה לתעשיה ואילו התוכנית שמפקיעה ומשנה את ייעוד מותר הקרקעות פגעה במימוש פוטנציאל הבנייה וגרמה לירידת ערך הקרקע בחלק מהחלקות ולאובדן ערך מוחלט בחלק אחר.
בדוח משרד שמאי המקרקעין אהוד המאירי, התומך בתביעת הפיצוי, נכתב עוד כי נתוני התכנון מצביעים כי לפי תוכנית המתאר הארצית, הקרקעות שבתוכנית הם חלק ממתחם קרקעות המיועדות לעתודות בנייה ופיתוח בעתיד. עוד נכתב, כי מדיניות התכנון מהווה בסיס לציפייה לשינוי יעוד והפשרת הקרקעות החקלאיות האזור, ברמת סבירות גבוהה, וכפועל יוצא נגזר מכך גם שווי הקרקע בעת ביצוע עסקות כיום.
המאירי כותב בדוח, כי השטחים שמיועדים בתוכנית להפקעה, יפסיקו להוות חלק מעתודות קרקע ופיתוח לבניה עתידית ואי אפשר יהיה לסחור בהם משום שהשווי שלהם בשוק החופשי יצנח לאפס.
נזק נוסף נגרם, לפי הדוח, גם לקרקעות שיישארו מחוץ למחלפים וזאת בגלל שתוכנית הדרכים החדשה ניתקה בין מתחמי הקרקע בשל המחלף הראשי שמתוכנן להיסלל בה. חלוקת הקרקע למתחמים קטנים, הורידה מהערך של הקרקע כי לא ניתן יהיה לתכנן עליה.

תאריך:  02/04/2006   |   עודכן:  02/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
העמותה דורשת ממנהל רשות המיסים לפרסם את שמות מקבלי הכופר    מבקר המדינה קבע בדוח האחרון, בניגוד לעמדת היועמ"ש כי יש לפרסם השמות
שלומי דיאז
קשיש בן 82 שנפגע אנושות נפטר היום    המשטרה ממשיכה לבדוק רשלנות מצד חברת הגז
ברוך לוי
איגוד לשכות המסחר אינו מתנגד להעלאת שכר המינימום, אך מציע כי שכר זה יהיה הכנסתו נטו של העובד    אוריאל לין: הכנסתם הפנויה של אותם שכירים תגדל, ותעניק דחיפה נוספת לצמיחת המשק
גיא גרימלנד
אמר את הדברים בנאום הפתיחה של כנס TheMarker Comvention - מתקיים כעת במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב
ברוך לוי
הסתכם ב-672 מיליון דולר לעומת 632 מיליון דולר בחודש מרס של השנה שעברה    מתחילת השנה חלה ירידה ביצוא יהלומים מלוטשים לעומת התקופה המקבילה אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il