X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תערוכת הצילומים של תנועת הנשים הישראלית-פלשתינית קיבלה כרטיס אדום מראש עיריית ב"ש הן עתרו לביהמ"ש לעניינים מנהליים בעיר ועתירתן נדחתה היום נפתחה התערוכה במתכונת מצומצמת והן הודיעו - נעתור לבג"צ נגד החלטת ביהמ"ש
▪  ▪  ▪

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה (יום א', 2.4.06) את עתירת תנועת "מחסום ווטש" נגד ראש עיריית באר שבע, ואישר את החלטת העיריה שלא להציג תערוכת תמונות של התנועה במרכז מורים בבירת הנגב. התנועה כבר הודיעה כי תערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.
בבוקר (יום א') אמורה היתה להיפתח בבאר שבע תערוכת צילומים של ארגון מחסום-Watch בבאר שבע, לאחר שהוצגה כחודש ימים במדרשה לצילום גיאוגרפי בתל אביב. התערוכה אמורה הייתה להיות מוצגת במשך עשרה ימים במרכז מורים בבירת הנגב. ואולם, שלושה ימים לפני מועד הפתיחה הודיעה עיריית באר שבע על סירובה לאפשר פתיחת התערוכה.
לדברי הארגון, הצגת התערוכה תואמה עם נציגת העיריה האחראית על המבנה ועם לשכת ראש העיר כבר לפני כחודשיים. ביום ה' האחרון הודיעה למארגנות התערוכה נציגת העיריה, כי ראש העיר, יעקב טרנר, אינו מאשר את קיום התערוכה במבנה העיריה, וכי הוא דורש להסירה משום שהיא פוגעת ברגשות הציבור.
הארגון עתר לבית המשפט לעניינים מנהליים נגד ראש העיר טרנר, ובה טענו כי "משמעותה של הזכות לחופש הביטוי היא, בראש וראשונה, כי אסור לשלטון להגביל את האפשרות להשמיע ולשמוע דעות בפומבי, ומוטלת עליו חובה למנוע מאחרים להפריע לבעלי הזכות לעשות בה שימוש".
הם הוסיפו וכתבו בעתירתם כי "בהקשר הנדון יש לכך משמעות מיוחדת, שכן מדובר כאן בחופש הביטוי הפוליטי. חופש הביטוי הפוליטי ראוי להגנה מרבית, הן משום שנודעת לו חשיבות יתירה מבחינה חברתית, כיסוד מוסד של המשטר הדמוקרטי, והן משום שהוא חשוף יותר מכל צורה אחרת של ביטוי להתנכלות מצד השלטון."
כאמור, בית המשפט דחה את עתירתם ולא איפשר את פתיחת תערוכת הצילומים כמתוכנן. בערב הודיעה התנועה כי היא תערער על ההחלטה בפני בית המשפט העליון.
כפתרון ביניים, נפתחה התערוכה ללא צילומי המריבה בנוכחות נשים ישראליות ופלשתיניות וכן בנוכחות ראש משלחת האיחוד האירופי בישראל.

תאריך:  02/04/2006   |   עודכן:  03/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
סוכן סמוי של המשטרה שהביא לחשיפת גניבת כלי נשק מצה"ל הביא למעצר חשוד בתכנון ההתנקשות    הרקע: הריסת מבנים בלתי חוקיים בעיר
שלומי דיאז
התינוק הובא בשבוע שעבר לרמב"ם והתגלה דימום תוך מוחי    היום נפטר בבית החולים    המטפלת ככל הנראה עזבה את הארץ
אורון חדי
בעלי הקרקעות הגישו ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרישה לפצותם בגין אובדן רוב קרקעותיהם    טוענים: גם ערך הקרקע שנותרה בידם - ירד בצורה דרסטית
עומר שיקלר
העמותה דורשת ממנהל רשות המיסים לפרסם את שמות מקבלי הכופר    מבקר המדינה קבע בדוח האחרון, בניגוד לעמדת היועמ"ש כי יש לפרסם השמות
שלומי דיאז
קשיש בן 82 שנפגע אנושות נפטר היום    המשטרה ממשיכה לבדוק רשלנות מצד חברת הגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il